Kipua vasemman pakaran yläpuolella alaselässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hesse
  • Aloitettu Aloitettu
Moi! Eli tosiaan alaselässä vasemman pakaran yläpuolella on jomottavaa kipua ja kipu ei siis säteile muualle. Olen miettinyt että mistä tämä vaiva olisi tullut mutta en ole keksinyt. Mulla on ollut tää ongelma jo muutaman kuukauden ja olen ajatellut että se paranisi itsekseen mutta ei kuitenkaan ole. Kipu korostuu siis istuessa ja eteen päin taivuttaessa. Todella ärsyttävä vaiva kun muuten selkä olis kunnossa ja voisi mavetella jne..

Mulla on tuota, tai se on lähinnä kuin siellä olisi painetta. Fyssari vois olla paikallaan että näkee mistä se tulee ja voi ruveta tekemään asialle jotain.
Veikkaan että syvien vatsalihasten treeni ei ainakaan pahenna sitä, eikä esim selänojennus liike laitteessa.

Mä mavettelen tuosta kivusta huolimatta koska se tekee hyvää mun selälle, mutta se pitää tehdä täydellisellä tekniikalla ja vetää ilmaa niin että vatsa pullistuu ja tiukkaat vatsalihakset liikeradan ajaksi, se suojaa selkää - toki maltilliset painot. Mutta jos tekniikka kusee niin selkä on paskana - eli en kuitenkaan suosittele tuota kaikille.

Mun kipuun auttaa myös esim. lantionnostot ja suorinjaloin mave yhdellä jalalla. Ja se että saa pakarat aktivoitua ja että siellä on lihasmassaa. Mutta ei välttämättä auta sulle, riippuen siitä mikä sen kivun sulle tekee.

Mulla pitkäaikainen selän/pakaran alueelle painottuva lantionalueen kipu johtui suoliluun etupuolella iliacus ym alueen jumista, joten kannattaa tutkia myös avoimin mielin johtuisiko kipu kuitenkin sieltä etupuolelta.

Vaiva parani lopullisesti säännöllisesti palpoimalla ja keskivartaloa vahvistamalla.

Moi, pari kuukautta on kulunut ja ongelmat ovat helpottaneet siltä osin, että että selkä ei enään kipeydy tavallisessa arjessa. Nyt kuitenkin olen huomannut että maastavetoa tehdessä jossain vaiheessa nippasee oikealta puolen juuri tuolta pakaran yläpuolelta. Olen pyrkinyt venyttelemään ja lämmittelemään hyvin, sekä mave tekniikkakin on kunnossa. Putkirullaustakin olen tehnyt ja on tuntunut että se on hieman avannut tuota alaselkää. Kyykkyä ja esim jullea pystyn tekemään ilman minkäänlaista kipua, mutta aina mavea tehdessä sama nippaisu tuolta selästä.

Niin ja muuten jullea tehdessä juuri siinä pakaran yläpuolella tuntuu sellaista ärsyttävää "muljuntaa" aivan niinkuin siellä olisi jotain väljää :unsure: Myös jotenkin outoa että tämän kahdenkuukauden aikana kipu on vain vaihdellut puolta, eli kun tuo ensimmäisessä postauksessa ollut vasen puoli parantui, niin eikös kohta ollut jo sama ongelma oikealla puolella täsmälleen identtisessä paikassa.. Tietäisi vain että mikä perkule tuota aiheuttaa:sneaky: Kipu on siis edelleen jomotusta joka kohdistuu vain tuohon yhteen paikkaan, eli se ei säteile muualle.

Eipä tuossa tilanteessa varmaan muuta voi kun oireen mukaan edetä.
Pitää lonkankoukistajan,takareiden ja muutenkin lantionalueen liikkuvuus ja lihakset kunnossa. Välttää kipua selkeästi pahentavia asioita. Mitään yhtä selkeää syytä tuohon tuskin on löydettävissä.
Piriformis voi oireilla tai sitten vaikka lonkankoukistaja jumissa. Kaippa joku lannerangan ongelmakin voi kipuilla.

Moi, pari kuukautta on kulunut ja ongelmat ovat helpottaneet siltä osin, että että selkä ei enään kipeydy tavallisessa arjessa. Nyt kuitenkin olen huomannut että maastavetoa tehdessä jossain vaiheessa nippasee oikealta puolen juuri tuolta pakaran yläpuolelta. Olen pyrkinyt venyttelemään ja lämmittelemään hyvin, sekä mave tekniikkakin on kunnossa. Putkirullaustakin olen tehnyt ja on tuntunut että se on hieman avannut tuota alaselkää. Kyykkyä ja esim jullea pystyn tekemään ilman minkäänlaista kipua, mutta aina mavea tehdessä sama nippaisu tuolta selästä.

Mulla samaa vikaa vaan se kipu vähän vaihtelee puolelta toiselle. Mave pahin, varsinkin normi kapea asento. Myös prässi on nykyään paha. Välillä se oli hyvä ja mave kevyttä vaan kun hieman liikaa innostu niin se vihlasi ja taas sai parannella pidempään.

Mave kyllä myös auttaa tuohon mutta pitäisi malttaa tehdä kevyesti eikä alkaa repimään liian isoilla vaikka tuntuu kevyeltä. Tuntuu siltä kuin jokin paikka revähtäisi. Olisiko sitten niin jumissa että ei kestä rasitusta. Nykyään olen laittanut jotain kuumageeliä tuolle alueelle ennen reeniä.

Hieman päivitystä. Keksin että liian kova sänky pitää nuita jumeja ja kipuja yllä. Ilmesesti lantio jossain väärässä asennossa ja paikat ei pääse rennoksi. Sopivan pehmyt sänky auttaa melko nopeasti ainakin mulla.

Back
Ylös Bottom