Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kahdesta eri paikasta tuli haettua kamoja, niiden sisäistys uuteen paikkaan. Käytetty kokonaisaika 2h30min.
Tehokasta.
Tosin kamat on ihan ympäriämpäri ja pitäs paneskella vielä paikoilleen, ehkä huomenna sitten.

Kohta voi vähän kirpaista luettu.
Mietin joskus, että olisi hauska pitää päiväkirjaa kaikista epämääräisistä sattumuksista mitä tulee vastaan, mutta ajattelin, että parempi elää muistin varassa.

Hmm, ehkä joku vanha kiva klasiikko (laphr 10, quarter cask)
Quarter caskin voisi ravintolassa napsaista, mutta tällaista on kotosalla:

1572700262829.webp

Jotain samanlaista lämpöä ja Taliskeriksi yllättävän paljon savuakin tässä tuotoksessa. Rouva valittaa, kun tuoksuu oikeasti lasista aika voimakkaasti vähän pidemmällekin :)

Mutta eiköhän tuosta siivu pidä napsaista pukua sovitellessa.

Melkeen alkaa jännittämään, olisi tässä ihmisvarastossa ensimmäinen saunavuoro ihan justihin.
Edellisessä ihmisvarastossa menin ekaa kertaa omalla saunavuorolla saunaan niin siellä oli sellainen vanha pariskunta ja mies jokseenkin alkoholisoitunut.
Ensin alkoi jokin selitys että heillä oli ennen tämä vuoro ja mennyt vain vuorot sekaisin tjsp. johon minä että ihan sama kunhan poistutte ja tulen vartin päästä. Siihen kehtasi alkoi mussuttaa että älä ala isottelemaan ja eihän he ehdi saunoa siinä ajassa.. jee?
Ai niin, olihan se ukkeli ensin kovin sovitteleva kun sanoi reiluna miehenä että voinhan mä tulla heidän kanssaan!
Jos olisi ollutkin vetävämpi pariskunta niin olisin mennyt mutta nämä... juu ei kiitos.
Sen jälkeen mies on kehdannut sanoa minua mulkuksi :) Toiset ne ei häpeä yhtään.

Melkeen alkaa jännittämään, olisi tässä ihmisvarastossa ensimmäinen saunavuoro ihan justihin.
Edellisessä ihmisvarastossa menin ekaa kertaa omalla saunavuorolla saunaan niin siellä oli sellainen vanha pariskunta ja mies jokseenkin alkoholisoitunut.
Ensin alkoi jokin selitys että heillä oli ennen tämä vuoro ja mennyt vain vuorot sekaisin tjsp. johon minä että ihan sama kunhan poistutte ja tulen vartin päästä. Siihen kehtasi alkoi mussuttaa että älä ala isottelemaan ja eihän he ehdi saunoa siinä ajassa.. jee?
Ai niin, olihan se ukkeli ensin kovin sovitteleva kun sanoi reiluna miehenä että voinhan mä tulla heidän kanssaan!
Jos olisi ollutkin vetävämpi pariskunta niin olisin mennyt mutta nämä... juu ei kiitos.
Sen jälkeen mies on kehdannut sanoa minua mulkuksi :) Toiset ne ei häpeä yhtään.
Tarkista ainakin se ettei Sniffari ole piilossa lauteiden alla.

Voiko olla epäterveellistä, jos liittää jatkojohtoja toisiinsa? Olisiko parempi ostaa yksi riittävän pitkä johto?

Entä kuinka paljon sähköä siitä yhdestä seinäpistokkeesta riittää? Eli jos seinässä on tilaa vaan yhdelle töpselille, mutta siihen laittaa jatkojohdon, johon voin laittaa vaikka 10 erilaista jouluvaloa ja härpäkettä kiinni, niin voiko se yhden töpselin seinäpistoke ylikuormittua ja aiheuttaa vaikka yöllisen tulipalon, jolloin minun olisi kiireesti evakuoitava itseni ja kaksi kissaa, jolloin ongelmana olisi se, etten käytä yöpukua ja joutuisin sitten värjöttelemään nolosti pelkät mirrit suojanani rappukäytävässä? :unsure: :nolo:

Ei ollut ketään saunassa, edes lauteiden alla.
Ihan jeppis sauna mutta aivan helvetin matala, jopa minunkaltainen pygmi onnistui kopauttamaan kuuppansa kattoon lauteilta lähtiessä.
Se varmaan kertoo jotain taloyhtiöstä että saunan ovessa oli lappu jossa pyydettiin jotenkin ottamaan huomioon se että osa talon asukkaista on lukutaidottomia...

Voiko olla epäterveellistä, jos liittää jatkojohtoja toisiinsa? Olisiko parempi ostaa yksi riittävän pitkä johto?

Entä kuinka paljon sähköä siitä yhdestä seinäpistokkeesta riittää? Eli jos seinässä on tilaa vaan yhdelle töpselille, mutta siihen laittaa jatkojohdon, johon voin laittaa vaikka 10 erilaista jouluvaloa ja härpäkettä kiinni, niin voiko se yhden töpselin seinäpistoke ylikuormittua ja aiheuttaa vaikka yöllisen tulipalon, jolloin minun olisi kiireesti evakuoitava itseni ja kaksi kissaa, jolloin ongelmana olisi se, etten käytä yöpukua ja joutuisin sitten värjöttelemään nolosti pelkät mirrit suojanani rappukäytävässä? :unsure: :nolo:
Ei. Jos niitä johtoja ei ole kymmeniä metrejä perätysten.

Ja tuskin. Nykyiset ledivalot vie niin vähän virtaakin. Jos kuormaa kertyisi liikaa, niin sulake palaa...ja siitäkin selviät viettelemällä naapurin Peran vaihtamaan sen.

Back
Ylös Bottom