Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mulla oli kyllä joku pilipali pulttipyssy mutta se ei jaksanut avata pultteja. Mutta nyt mulla on sellainen pitkä momenttivarsi, keväällä toivottavasti aukeaa sillä.
Vinkkinä jatkoon että ne akkukäyttöisetkin iskevät pulttipyssyt avaa mutterit jos niitä ei ole kiristetty liian tiukalle syksyllä.
Näihin on myös saatavilla sellaisia jatkovarren näköisiä momenttipätkiä just kiristykseen. (ei käytetä avattaessa)
Väritkin sopii sun alusvaatteisiin :)

Vinkkinä jatkoon että ne akkukäyttöisetkin iskevät pulttipyssyt avaa mutterit jos niitä ei ole kiristetty liian tiukalle syksyllä.
Näihin on myös saatavilla sellaisia jatkovarren näköisiä momenttipätkiä just kiristykseen. (ei käytetä avattaessa)
Väritkin sopii sun alusvaatteisiin :)
Vau mitä värejä! Työkaluja voisi saada enemmänkin väritettyinä!

Käytän sellaista teleskooppivartista avainta renkaanvaihdossa. Pultteja avatessa on varsi pitkäksi auki vedettynä, kiristettäessä taas käytän lyhyttä vartta. Näin ei tule väännettyä niin tiukkaan, etteivät aukeaisi seuraavalla kerralla. Lopullinen kiristysmomentin hienosäätö tietenkin näppituntumalla. Rengasliikkeen momenttiavainten/-hylsyjen jäljiltä on turhan monta kertaa ollut joku pultti aavistuksen löysällä.

Itse suoriuduin täysin naurettavilla vehkeillä.

Mitä helvetin vehkeitä te tarttette renkaiden vaihtamiseen? Mä oon vaihtanu aina niillä vehkeillä mitä autosta löytyy. Kontista saksitunkki ja auton oma pulttiavain. Konpura on paineiden tsekkaamista varten.

Tällä kaavalla vuodesta 2003 lähtien. Kertaakaan ei oo auto pudonnut tunkilta, eikö renkaat lähteny ajossa.

30min per auto meni, mukaanlukien ajo talliin, kesäkummien merkkaus ja paineiden tarkastus.

Onneksi pidättäydyin taas kertomasta kuinka miehen tulee tietää millaisista vehkeistä naiset tykkää jne.
On mukava olla herrasmies.

Vehkeitä: on.

Siksi niitä on mukava käyttää ja tulee kaikkea sen johdosta värkkäiltyä muutenkin ajankuluksi.

Vähän kuin etuleikkuri, on vaan mukava vetää kunnon vehkeillä.

No juuu. Totta tuo. Ite en oo jaksanu panostaa rengasvehkeisiin kun se ottaa 2h/vuosi. Nurtsia saa(täytyy) ajella kerta viikkoon koko kesä.

edit. kunnen osaa autolle muuta tehdä kuin vaihtaa renkaat ja täyttää pis poja.

Jos käyttää nyt tuota uutta momenttiavainta niin mistä tiedän mihin momenttiin pultit kiristetään?
Riippuu keneltä kysyt. Yksi ohjesääntö on alumiinivanteille, että 90-120 N. Itse laittanut 110 N. Sama peltivanteille tässä huus hollissa.

Muista nollata monenttiavain käytön jälkeen, eli älä jätä sitä siihen säädettyyn lukemaan. Jousi sisällä kuoleentuu.

Uusinta uutta pankkiasioinnissa: Nordea haluaa videon avulla varmistautua siitä, että asiakas on elävä ihminen.

Riippuu keneltä kysyt. Yksi ohjesääntö on alumiinivanteille, että 90-120 N. Itse laittanut 110 N. Sama peltivanteille tässä huus hollissa.

Muista nollata monenttiavain käytön jälkeen, eli älä jätä sitä siihen säädettyyn lukemaan. Jousi sisällä kuoleentuu.
Harvoin näkee noin täydellisiä ohjeita.
Ite oon vetäny henkilö- ja pakettiautoissa aina 100Nm.
Kuormurissa rapee 550Nm.

Kun ostin edellisen auton, niin se oli 1,5m teräsputkea jatkovartena ja 80 kg miestä siellä päässä roikkumassa ennen kuin aukesi pyöränpultit edellisen omistajan jäljiltä :sneaky:

Jes kiitti, eli vaikka 100 N tai vähän päälle voisi olla hyvä ja muistettava luku kaikille vanteille.

Kun ostin edellisen auton, niin se oli 1,5m teräsputkea jatkovartena ja 80 kg miestä siellä päässä roikkumassa ennen kuin aukesi pyöränpultit edellisen omistajan jäljiltä :sneaky:
Se on vaan 120N silloin se.
(laskelmassa ei ole huomioitu mahdollista dynaamista massaa)

Back
Ylös Bottom