Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tarviit vaan vähän jatkovartta siihen avaimeen, kyllä ne sitten aukee.

Liian helppoa, oikeaoppinen tekijämiehen tapa olisi ostaa tällainen:
compressor-make-boki-500x500.jpg

ja sitten tällainen:
1--heavy-duty-air-impact-wrench-(1600-ft-lb)_GW-38T.jpg

niin alkaa renkaat vaihtumaan.

No sillai että tunkki meni pohjasta läpi ja tuli pohjaan reikä.

Pakkelia, kanaverkkoa ja lava kaljaa, problem solved.

Juurikin näin. Ajatus oli vaan käydä ens kesänä läpi koko pohja.
Auto on yli 30 vuotta vanha joten odotettavaahan se oli... Enkä vie romutettavaksi!
Sittehän pitäs jostain löytää vastaava, samalla tutulla historialla, suorastaan mahdoton tehtävä.

Tätä nykyajan kertakäyttökulttuuria, hyvät vehkeet pitäs pikkuhuoltojen takia romuttaa...

+ autonostin (y)
Perkele.

Itse suoriuduin täysin naurettavilla vehkeillä.

Työ-.

Akkukäyttöinen pulttipyssy, kompura+ilmapistooli ja hallitunkki.

Alkuun avasin toki manuaalisella teleskooppivartisella. Maassa.

Jotkuthan nostaa renkaan (auton) ensin ilmaan, ja yrittää pyörivästä renkaasta avata ns. varmuusmomenttiin väännettyjä pultteja auki. Ei vaihdetta silmässä, ei käkkäriä päällä.

Tirsk.

E. Koko hommassa meni enin aika niiden saatanan muovisten pultin korkkien irrottamiseen. Ja takaisin astumiseen. Panemiseen. Laittamiseen.

Perkele.

Itse suoriuduin täysin naurettavilla vehkeillä.

Työ-.

Akkukäyttöinen pulttipyssy, kompura+ilmapistooli ja hallitunkki.

Alkuun avasin toki manuaalisella teleskooppivartisella. Maassa.

Jotkuthan nostaa renkaan (auton) ensin ilmaan, ja yrittää pyörivästä renkaasta avata ns. varmuusmomenttiin väännettyjä pultteja auki. Ei vaihdetta silmässä, ei käkkäriä päällä.
Akkumopolla aukee kyllä rengas ilmassa. Säästyy aikaa eikä tule hiki.

Momenttivarrella kiinni, niin ei tarvi käsin vääntää lainkaan, onely liipasimesta painaa. Täällä 110 N momenttivarsi mätänetistä ja samalla peltivanteet ja alumiinit. Kiinni on pysynyt.

Akkumopolla aukee kyllä rengas ilmassa. Säästyy aikaa eikä tule hiki.

Momenttivarrella kiinni, niin ei tarvi käsin vääntää lainkaan, onely liipasimesta painaa. Täällä 110 N momenttivarsi mätänetistä ja samalla peltivanteet ja alumiinit. Kiinni on pysynyt.
Mä käytän sormituntumaa momentissa. On pysyny. Ja myös aukee kun haluaa.

Mun akkumopo on todellakin mopo. Isompi Makita oli joskus lainassa. Sillä olis menny kierteetkin.

Back
Ylös Bottom