Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

1571941400002.webp

En jaksa tätä asiakaspalvelua!! Tai siis niitä asiakkaita. Kun käy noutamassa useamman potilaan röntgeniin kuvattavaksi traumalta/ortopedialta ja jokainen potilas päätyy ihmettelemään kovaan ääneen, kuinka nyt taas kuvataan kun vastahan sitä eilen kuvattiin ja taasko tätä samaa (operoitua ruumiinosaa) :eek:. Ei pahvi! Kun nyt kuvataan onko sinulla aivoja ollenkaan, jotta voidaan suorittaa lobotomia!! :mad:

Ja jos sinulla on kanyyli käsivarressa, niin se ei tarkoita, että koko käsi on halvaantunut vaan sillä voi hyvin haparoida ihan itse kännykän/ puhelimen/nenäliinan näprättäväksi!! Aaaargh.

Olen niin rikki.

Sano tuollaisessa tilanteessa, että nyt tekeekin muuten hyvää sille kädelle, että otat itse sen sieltä. Ei auta passivoida kättä, sillä se tekee huonoa verenkierrolle ja toipumiselle.

Tärkeintä on kuulostaa asiantuntevalta. Tämähän on varmaan täyttä soopaa, mutta kuulostaa hyvälle.

Mielenkiintoista kirjautua sisään näin olisiko 4-5 vuoden tauon jälkeen. Mukavaa myös nähdä, että edelleen tunnistettavia profiilikuvia ja nimimerkkejä postailee.

En jaksa tätä asiakaspalvelua!! Tai siis niitä asiakkaita. Kun käy noutamassa useamman potilaan röntgeniin kuvattavaksi traumalta/ortopedialta ja jokainen potilas päätyy ihmettelemään kovaan ääneen, kuinka nyt taas kuvataan kun vastahan sitä eilen kuvattiin ja taasko tätä samaa (operoitua ruumiinosaa) :eek:. Ei pahvi! Kun nyt kuvataan onko sinulla aivoja ollenkaan, jotta voidaan suorittaa lobotomia!! :mad:

Ja jos sinulla on kanyyli käsivarressa, niin se ei tarkoita, että koko käsi on halvaantunut vaan sillä voi hyvin haparoida ihan itse kännykän/ puhelimen/nenäliinan näprättäväksi!! Aaaargh.

Olen niin rikki.
Gastrokirralla sanoivat, että jos haluan aamupalaa nii senkus kävelen syömään toisena aamuna leikkauksen jälkeen. Kipeetä teki, mutta ei siinä muu auttanu. Kävin myös tekemässä kyssin portaikossa porrastreeniä. Ihan vaan, että joskus kuntoutuis. Viimeisimmän reissun jälkeen 6 päivää leikkauksesta 3h kävely + puijon portaat. Ja joka päivä pari tuntia kävelyä seuraavan kk ajan, koska aattelin sen auttavan kiinnikkeidenkin kanssa.

Onhan se kivaa, kun sairaalassa saa apuja, mutta kun pitäs kotonakin pärjätä.

Äiti vähän ihmetteli, kun on kolmeen kertaan nähny mun toipumisen vatsan leikkauksesta, kun sen työkaverin mies oli aivan rampa ja avuton. Mitään ei pystynyt tekemää kuukauteen ja työkaverin piti töistäkin käydä kesken päivän laittamassa ruoat jne.
E: Onhan tuossa ikäerot jne., mutta jo se asenne, että mitään en voi/pysty tekemään, koska vähän tuntuu jonnekin.

Gastrokirralla sanoivat, että jos haluan aamupalaa nii senkus kävelen syömään toisena aamuna leikkauksen jälkeen. Kipeetä teki, mutta ei siinä muu auttanu. Kävin myös tekemässä kyssin portaikossa porrastreeniä. Ihan vaan, että joskus kuntoutuis. Viimeisimmän reissun jälkeen 6 päivää leikkauksesta 3h kävely + puijon portaat. Ja joka päivä pari tuntia kävelyä seuraavan kk ajan, koska aattelin sen auttavan kiinnikkeidenkin kanssa.

Onhan se kivaa, kun sairaalassa saa apuja, mutta kun pitäs kotonakin pärjätä.

Äiti vähän ihmetteli, kun on kolmeen kertaan nähny mun toipumisen vatsan leikkauksesta, kun sen työkaverin mies oli aivan rampa ja avuton. Mitään ei pystynyt tekemää kuukauteen ja työkaverin piti töistäkin käydä kesken päivän laittamassa ruoat jne.
E: Onhan tuossa ikäerot jne., mutta jo se asenne, että mitään en voi/pysty tekemään, koska vähän tuntuu jonnekin.
Toiset voi aidosti pelätä että jotain repeää tjsp.
Minä olen ainakin sellainen, ei yhtään auta asiaa että jos on vähänkin pienempi vamma mikä on tikattu niin lähes aina repeää jollain tapaa kun ei malta olla paikallaan. Onneksi ei ole koskaan ollut mitään sisäisiä tikkauksia koska pelkäisin aivan sairaasti kokoajan että milloin aukeaa.

Onkohan projekti silloin riittävän suuri, kun epäilyttää, että siihen menee kaikki rahat ja mielenterveys? Sulaa hulluutta.

Ja pyörätuolilla on täytynyt kuskata raavasta miestä jalan kipsauksesta taksitolpalle. Olihan sillä yksi terve jalka ja kyynärsauvat!! Mutta ei.

Minä olen kontannut jäistä tietä pitkin ihan itse eteenpäin, kun nilkka oli murtunut, kömpinyt takaisin satulaan rikkinäisellä ristiluulla (no tuolloin meinasin vähän pyörtyä kivusta) - ja kämmenluukin sai rauhassa olla viallinen 2 vrktta ennenkuin menin lääkäriin.

Tuska kuuluu elämään!

Moni ihminen luulee, että kyynärtaipeen kanyyli = on 10 cm pitkä erikoisterävä rautaneula , joka armotta lävistää kaikki kudokset, jos kättä liikauttaa.

Toivottavasti voitan duunissa Perjantaipulloarvonnan :giggle:

Toiset voi aidosti pelätä että jotain repeää tjsp.
Minä olen ainakin sellainen, ei yhtään auta asiaa että jos on vähänkin pienempi vamma mikä on tikattu niin lähes aina repeää jollain tapaa kun ei malta olla paikallaan. Onneksi ei ole koskaan ollut mitään sisäisiä tikkauksia koska pelkäisin aivan sairaasti kokoajan että milloin aukeaa.
Isommat onneksi ommellaan tukevasti kiinni. Normaalissakin toipumisessa on kipua jossakin määrin. Hyvä ollakin, että muistaa, ettei kaikki ole vielä kunnossa.
Aattelisin, että sitä pientä kipua pitää osata kuunnella. Maalaisjärjellä.

Back
Ylös Bottom