Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Sain 19-vuotiaana kesätyöntekijänä ohjeita työelämää varten:
Muista sitten, että työt ei tekemällä lopu ja hautausmaat on ”korvaamattomia” täynnä.

Olen yrittänyt pitää mielessä.

Minä lähestyn tuota edellä keskusteltua pääasiassa niin, että jos ei ole minnekään kiire ja meikäläisen korvien tukkiminen jättää työkaverin kuseen, niin voin kyllä auttaa, vaikka päivä vähän venyisi. Vanhassa duunissa tuo tarkoitti useimmiten muutaman minuutin hommaa ja liittyi asioihin, jotka tunsin aika tarkasti. Nyt uudessa duunissa on ihan pihalla kaikesta, niin ei tartte tuollaisia miettiä.

muoksista. vanhassa duunissa kysyjätkin kyllä osasivat harkita, mikä asia voi odottaa seuraavaa päivää ja mikä pitää saada kondikseen heti.

Mutta prkl, kun tää meikäläisen kerroksessa oleva kahvikone keittää pahaa kahvia. Hyh. Tuolla ylempänä olis varmaan ihan perinteinen keitin, mutta ei jaksais ihan koko aikaa olla juoksemassa portaita.

Itse sanon aina töissä että nyt on rauhallisempaa niin ei turhaan sykitä, jätetään ne sitten kiireiseen aikaan.
Ajoittain on että tulee päiviä etenkin reissujutuissa että saattaa mennä 12 tuntia mutta toisinaan taas lähdetään kotiin perjantaina jo iltapäiväkahvin aikaan.
Sellaiset työpaikat joissa pitää esittää kokoajan tekevänsä täysillä on ihmistä syöviä.

Onko jengillä noita eläkevatkuutuksia?
Mä otin jo 20 vuotta sitten ja siellä on alkuaika 58v mikä taitaa olla ainoa ilo, ei nyt ole sentään miinuksella mutta toisaalta mennyt se minimi kuukaudessa mikä taitaa olla nyt jtn.68e/kk niin ei se kauheasti kirpaise.

Ei oo. Kaikki isovanhemmat ja suurin osa sukulaisista delannu 50-65v väliin niin statistiikan valossa, en lähde eläkevakuutuksiin. Sijoitan sitten muuhun ei-verovähennyskelpoiseen, mutta voi nostella aikaisemmin vekka. Ihan hyvällä tolalla sijoitukset.

Taas pks. On kusinen paikka. Haluaako joku tuliaisia?

@Heatseeker

Tein eilen selvitystyötä, kun aloin muistella induktion toimintaa ja että siihenhän liittyi nopea taajuuden muutos.

Ja näinhän se oli, eli ei ollut aivan niin yksinkertainen kuin muistelin. Pistehitsin sai suoraan mikron osista. Kuten myös suoralla virralla jonkin osan lämmityksen, mutta siihen pitää koskea johtimilla.

Löytyi kyllä 2 kW induktiolämmittimen piirikaavio, mutta on siinä illaksi kolvailua.

Ei oo. Kaikki isovanhemmat ja suurin osa sukulaisista delannu 50-65v väliin niin statistiikan valossa, en lähde eläkevakuutuksiin. Sijoitan sitten muuhun ei-verovähennyskelpoiseen, mutta voi nostella aikaisemmin vekka. Ihan hyvällä tolalla sijoitukset.

Taas pks. On kusinen paikka. Haluaako joku tuliaisia?
+ nämä periytyy. Ja saa itse sijoittamalla paremman tuoton.

Mites eläkevakuutus, periytyykö? Veikkaan ei.

Ei kyllä se varmaan tarvii taas alkaa salilla käymään. Nyt alkaa olla selkä niin huonossa kunnossa että jotain jumppaa tarttis tehdä.

+ nämä periytyy. Ja saa itse sijoittamalla paremman tuoton.

Mites eläkevakuutus, periytyykö? Veikkaan ei.
On siinä edunsaajat eli ei jää jonkun pankin tai valtion hyväksi.
E: ja siinä on se veroetu, periaatteessa kun sen saa vähentää verotuksesta niin on sen veron verran ilmaista rahaa sijoitettuna. Toki nostaessa menee sitten vero.

Taas kaikkien alojen asiantuntijana, eikä julkisen puolen tunarina.

Täällä ei ole kiire, pitkästyttävää lähinnä, yksikin maksava asiakas jätti tulematta, saatana.

@Heatseeker

Tein eilen selvitystyötä, kun aloin muistella induktion toimintaa ja että siihenhän liittyi nopea taajuuden muutos.

Ja näinhän se oli, eli ei ollut aivan niin yksinkertainen kuin muistelin. Pistehitsin sai suoraan mikron osista. Kuten myös suoralla virralla jonkin osan lämmityksen, mutta siihen pitää koskea johtimilla.

Löytyi kyllä 2 kW induktiolämmittimen piirikaavio, mutta on siinä illaksi kolvailua.
Yep.

Noiden laitteiden hinnat on kyllä tullu parin vuoden aikana tosi paljon alaspäin.
Joku 2kW:n vehje olis jo ihan pätevä satunnaisiin tarpeisiin.

Yep.

Noiden laitteiden hinnat on kyllä tullu parin vuoden aikana tosi paljon alaspäin.
Joku 2kW:n vehje olis jo ihan pätevä satunnaisiin tarpeisiin.
Olisihan se näppärä.

Mutta assy+happi jos on saatavilla, niin silläkin pääsee pitkälle. Tai edes jokin kaasutoho.

Näissä tosin joutuu aina ottaan huomioon sen turhan lämmön, että mitä käristää siinä samalla. Tosin assy+happi kombinaatiolla saa kyllä tarpeeksi pistemäisen, jotein ei leviä kauheaa häntää ympäriinsä.

Back
Ylös Bottom