Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mikä kusinen vittu tässä netissä on? Mulla on homo 4g 100m elisalta ja tollanen huawei wifipömpeli. Maksanu 14,9e/kk elisa viihteen yhteydessä. Toimii ihan paskasti. 20-30M uppi arkisin päivällä. Vkl ja varsinkin sateisella 2-5M uppi.

No just nyt toimii hienosti ja nopeesti foorumit, googlen haut, youtube jne.. Esim iltalehti toimii. Mutta sit taas iltasanomat, nettiauto, puuilo, kodinterra yms yms sivustoon ei saa yhteyttä. tarkista yhteys tai tarkista palomuuri

Mitä hevon vittua ??? onks tähän nyt paukahtanut joku palomuurihomma, kun suurimpaan osaan sivuista ei saa yhteyttä? Eilen toimi ihan jees.

Penkissä 4x5, 8/67,5 kg! Ihmeen hyvin menny eteenpäin, vaikka penkkiä ainoastaan kerran viikossa. Ja nyt reilun viikon tauko (taas) kaikesta liikunnasta. Ärsyttävää.

En muista milloin (4g aikaa kummiski), mutta joskus olin hetken mokkulan päässä. Opin kerrasta.

Ei oo oikee ollu vaihtoehtoja kun 5g:tä ei ole, eikä ole puhelinpistoketta isdn:lle. Nyt täs uudes luukus on kuituhommelit, mut ei oo malttanut kun ei oo lääkärin tulot. Anyway, ens viikolle nettihommien korjaus.

toinen mutkutus: Kallista on materiaali stna. Mulla iso kylmä varasto jossa seinät koristeltu hienolla poikittaisripalla. Mut ei siin oo ovia, pitää nikkaroida. Liuku-ovet. Saman näköstä tietty mitä seinä. Hain terrasta pari vaneria + ripaa 75m. = 300€. Ja kiskot, rullat ym pultit puuilosta 150€. Maalia oli onneks tallissa.

Tai emt onko kallista vai halpaa. Tuntui kalliilta. Pakko siihen on ovet saada.

Mikä kusinen vittu tässä netissä on? Mulla on homo 4g 100m elisalta ja tollanen huawei wifipömpeli. Maksanu 14,9e/kk elisa viihteen yhteydessä. Toimii ihan paskasti. 20-30M uppi arkisin päivällä. Vkl ja varsinkin sateisella 2-5M uppi.

No just nyt toimii hienosti ja nopeesti foorumit, googlen haut, youtube jne.. Esim iltalehti toimii. Mutta sit taas iltasanomat, nettiauto, puuilo, kodinterra yms yms sivustoon ei saa yhteyttä. tarkista yhteys tai tarkista palomuuri

Mitä hevon vittua ??? onks tähän nyt paukahtanut joku palomuurihomma, kun suurimpaan osaan sivuista ei saa yhteyttä? Eilen toimi ihan jees.
Uppi ei kovin kummoinen yleisesti olekaan, kaiketi tarkoitat downia (ei syndrooma)?

Kuulostaa siltä, että sun operaattorilla on liikaa asiakkaita suhteessa tukiasemiin sun hoodeilla. Jos ei halua heti kiinteeseen vaihtaa, kannattaa koittaa eri operaattorit läpi, erot ovat ns. vitullisia paikasta riippuen.

Tuleekohan 5G kuluttajakäyttöön ikinä, tai no vielä lähivuosina. Eikö siinä ole taajuus korkeampi, eli esteiden läpäisykyky entistä heikompi?

Tai onhan niitä luureja kai jo, mutta tekeekö niillä sen kummempaa.

Täällä langallinen internets. Toimii kuin laardin rasvattu pekonirulla rapulaan.

Uppi ei kovin kummoinen yleisesti olekaan, kaiketi tarkoitat downia (ei syndrooma)?

Kuulostaa siltä, että sun operaattorilla on liikaa asiakkaita suhteessa tukiasemiin sun hoodeilla. Jos ei halua heti kiinteeseen vaihtaa, kannattaa koittaa eri operaattorit läpi, erot ovat ns. vitullisia paikasta riippuen.

Joo downia tarkotin (ei syndroomaa eikä sitä systeemibändiä). Kartan puolesta tukiasema on 300m talosta.
Tarvii kait ens viikolla se kiinteä käydä hakemassa. Tähän asti 4g ollu ihan riittävä omiin tarkotuksiin ja 15e/kk halvempi. Nyt vaan temppuilee liikaa.

Omiin tarkoituksiin riittävä ja riittävän edullinen. Sama pätee naisiin ja internetsiin.

Ei oo oikee ollu vaihtoehtoja kun 5g:tä ei ole, eikä ole puhelinpistoketta isdn:lle. Nyt täs uudes luukus on kuituhommelit, mut ei oo malttanut kun ei oo lääkärin tulot. Anyway, ens viikolle nettihommien korjaus.

toinen mutkutus: Kallista on materiaali stna. Mulla iso kylmä varasto jossa seinät koristeltu hienolla poikittaisripalla. Mut ei siin oo ovia, pitää nikkaroida. Liuku-ovet. Saman näköstä tietty mitä seinä. Hain terrasta pari vaneria + ripaa 75m. = 300€. Ja kiskot, rullat ym pultit puuilosta 150€. Maalia oli onneks tallissa.

Tai emt onko kallista vai halpaa. Tuntui kalliilta. Pakko siihen on ovet saada.
Siis.... Varasto jossa ei ole ovia. Kuka vittu sen on rakentanut, joku porilainen tietty.

Siis.... Varasto jossa ei ole ovia. Kuka vittu sen on rakentanut, joku porilainen tietty.
No ennenku asentaa ovet, pitää tehdä varasto. Ja kesken varaston tekemisen edellinen omistaja alko tehdä uutta taloa perintömettän keskelle. Ei tainnut riittää motivaatio varaston viimeistelyyn, enkä viittiny vaatia ovia kun ostohinta oli niin soiva. Pitää ite tehä.

Mä en lähde mihkään ilman Finnladya

Söpöä.
Tuleekohan 5G kuluttajakäyttöön ikinä, tai no vielä lähivuosina. Eikö siinä ole taajuus korkeampi, eli esteiden läpäisykyky entistä heikompi?

Tai onhan niitä luureja kai jo, mutta tekeekö niillä sen kummempaa.

Täällä langallinen internets. Toimii kuin laardin rasvattu pekonirulla rapulaan.

Mun yks professoreista ei muusta puhukaan, kuin hänen entisen työnantajansa (Samsung) 5G-teknologiasta ja tiedonsiirtonopeudesta. Mennään tehtaalle itseasiassa tutustumaan tossa ensi kuussa! Ja kävin myös katsomassa miten robotit kokoaa Huyndai Sonataa, melkosta. :giggle:

Back
Ylös Bottom