Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ite ei tarvii sentään ihan noin korkealla prosentilla mennä, mutta ymmärrän tuskan :D

Silloinhan kirjanpitäjä hoitaa hommansa, mistä kannattaa maksaakin. Laskukaan ei minun käsitykseni mukaan välttämättä ole pienellä firmalla / tositemäärällä juuri puhelinlaskua suurempi.
No ei nyt ihan puhelinlaskun hinnalla pääse mutta sanotaanko näin että tunnen saavani rahalla vastinetta :)

Huomasin, että mun vuositulot on vähän liian pieneksi arvioitu verokortille. Tilasin sitten uutta verokorttia, ettei mene viimeinen palkka lisäprosentin mukaan.
No uudelle verokortille tuli huomattavasti pienempi veroprosentti kuin mitä nykyisellä on. Mitähän helvettiä. En sitten tehnyt mitään muutosta. Jotain mä en tässä kuviossa nyt ymmärrä, mut katsellaan kuinka käy.

Kävin aamulla vähän nyrkkeilemässä ja crossfittaamassa. En tiedä oliko fiksu ratkaisu kipeälle olkapäälle, mutta iltapäivällähän se selviää kun käyn ortopedillä.
Kerrankin on tullut tapaturmavakuutus hyötykäyttöön, kun olen saanut yksityisellä käydä vakuutuksen piikkiin. (y)

Julkisessa terveydenhuollossa en pääse tuulikaappia pidemmälle (kirjaimellisesti, mut käännytettiin Jorvissa jo tuulikaapissa ulos, kun lääkäri tuli siihen tutkimaan mut), joten sitä polkua en enää jaksa valita.

^^ joo, mun muistikuvani ovat useamman vuoden takaa, kun tein jonkun kuukauden pk-yritysten kirjanpitoa. Tuo koski siis oikeasti pieniä firmoja. Ei mitään käsitystä, millä perusteella tilitoimistot nykyään pienempiä firmoja / PK-yrityksiä laskuttavat (ts. tositeperusteisesti vai jollakin muulla tavalla), ja mikä hintataso nykyään edes on.

Mutta tuo on minusta joka tapauksessa palvelu, josta kannattaa yrittäjänä maksaakin, jos homma toimii.

Aikalailla hämää kuva "lääkärihuoneen" ovellepäin. Tässä kuva oveltapäin:

67c.jpg

Onhan tuolla tuo TUTkimustaso

Tosi näppärä kun salilla napit korvilla avaa tämän sivun ja kevyt iskelmämusiikki vaihtui johonkin merisäähän. 🤘🏻

Jotai etua asiakkaiden tuntemisesta. Tietää kenellä tulee olemaan soittoajalla noin 20min edestä juttua, joten osaa varautua aikataulujen kusahtamiseen soittamalla etuajassa toimistoajalla.

Kohdennettu mainonta on hyvästä, mutta vähän vitusti kehitettävää olisi. Jos esim tarviin pyykinpesukoneen. Googlaan konetta. Löydän vaatimuksiani vastaavan koneen. Tilaan tai haen liikkeestä. Hyvä.

Mutta saatana kuukausi oston jälkeen joka vitun foorumi, facebook ja tinderi tarjoaa banneria pyykinpesukoneesta. Kyllä mainonta pitäis olla sidottu pankkitiliin, että sieltä näkis notta ostettu jo ja mainonta siirtyis seuraavaan tarvitsemaani tuotteeseen.

1. piti rapata ikkunat aamulla :cry: autosta
2. miten suhtautua kun lähetteessä lukee "olkaortopedi TJJ:n vastaanotolle, jos päädytää leikkaukseen toivotaan olkaortopedi TJJ:n itse leikkaavan"

e: posti tuli, ihan vain tiedoksenne

Miehelle kasvoi rinnat psyykenlääkkeen takia – lääkeyhtiö joutuu maksamaan miljardien korvaukset

Oikeus tuomitsi lääkeyhtiö Johnson & Johnsonin maksamaan yhdysvaltalaismiehelle 8 miljardin dollarin korvaukset, kun hänelle kasvoi Risperdal-lääkkeen käytön seurauksena rinnat.

Kyllä mäkin kahdeksalla miljardilla dollarilla kasvattaisin napeilla itelleni tissit. Voisin vaikka maksaa Rinteelle 50% ansiotuloveroa , niin voisi ottaa lisää pakolaisia tänne ihmettelemään mun tissejä.

Back
Ylös Bottom