Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Saatiin Tanpereen aluekokouskin pidettyä.

Seuraavaksi lämpiää sauna ja poikkeuksellisesti jääkaapissa on olutta.

esimies määräsi takaisin vanhoihin tehtäviin, joista 2,5 vuotta sitten jouduin siirtymään pois niska-olkavarsioireyhtymän vuoksi. Ei auttanut edes työterveyslääkärin ja -fysioterapeutin lausunnot: määräystä oli toteltava sanktioiden uhalla. ...

Lähinnä v****taa edelleen jatkuva kipu ja esimiehen toiminta. Tästä on nyt lähdössä selvityspyyntö ihan isopomolle asti. Eikä tämä episodi ole edes ainoa kohdallani.
Mikäs vitun pässi se o?

Vasemmanlaitimmainen makkara on huolestuttavan turvonnut ja vihertävä, suosittelen heittämään sen pois, taitaa olla pilalla.

Mielestäni mikään makkara ei ole ihmisravinnoksi kelpaavaa.

Kylläpäs pamahti taas vitutuskäyrä kattoon, kiitos funktionaalisen lääketieteen.

Ymmärrän. Minä käytän vain feng shuita ja ruusukvartsikiviä. Voiko loppunutta rTMS-hoitoa jatkaa ripustamalla magneetit korviin? Kyllä varmasti! Kunhan magneetit maksavat tarpeeksi. (y)

Oon tainnut kerran syödä hernekeittoa armeijan jälkeen. Kahvia en kertaakaan, munkkeja useamman.

Vaimo teki alkuviikosta hernekeittoa. Liotti herneet ja keitteli pitkään. Kunnon lihat seassa. Voi luoja että oli hyvää!

Ei sillä etteikö paalua olis. Hernekeitto on hyvää.

Hiljaista on, vielä hetki.

20191010_081635~01.webp

Hernekeitto on kyllä varsin hyvää ihan purkistakin tehtynä. Yleensä tulee lisättyä vähän sipulia, pieni liraus jotain chilisoosia ja 400g aavistuksen rasvaisempaa jauhelihaa. Sit sinapin ja maidon kera huiviin.

Paalua ei. Hemmetin korkealla veroprosentilla pitää vetää vielä loppuvuosi, ettei tartte taas olla maksamassa mätkyjä. Pitämättömät lomat ja muutaman ylityötunnin toki saa ed. duunista pihalle, mutta nekin pitää vaan työntää sivuun, että saa vähän pelivaraa ensi vuoden puolelle.

Mä en ole murehtinut koskaan veroprosentteja enkä ole tainnut koskaan maksaa mätkyjä.
Mulla on kirjanpitäjä joka aina pitänyt huolen että menee (tai laitetaan menemään) oikein.

Eikös 40% ole pakkiksen jäsenten ihan normi veroprosentti? Ehkä jopa sieltä alapäästä?

Edellisvuonna qsiset verohommat kun pamahti 4kk ylimäärästä liqua heinäkuussa. Loppuvuos mentiin korkeella prosentilla. Ja silti jälkiveroja, mutta siihen oli varauduttu.

Viime vuos meni kutakuinkin ok, vähän tuli isommat bonarit mitä laskin mutta kilsat tapissa niin saa kuitattua sillä. Tänä vuonna pitäis olla kohillaan. Tulot laskenu kuin lehmänhäntä vuodesta 2016, mutta on downshiftattukkin. Nyt pitäis jatkua tasasena.

Tulot ois kai kohtalaiset... jos sinkuttelis kerrostalossa. Mutta vaimo hoitovapaalla kolmatta vuottaa, saa mitä 300-400e/kk. 200m2 sähköllä lämmitettävää. Kaks uudehkoa pirssiä. Kolme vakuutettua rekkua. Skidi. Siihen ne meikän fygyt menee aika huolella :D
Eipä silti, ainoa vipu on asuntovipu ja sitäkin 57% kämpän arvosta. Ja säästöön/sijoituksiin menee rahaa joka kk.

Pitää tehdä tänään varsinaisella työajalla toimisto ja paperihommat niin saa ihan rauhassa vetää lepiä ainakin viikon putkeen.

Juu. Itselläkin kävi hieman qsiset verokortin kanssa, kun en osannu alkuvuodesta arvioida.

Tässä on nyt syyskuusta loppuvuosi perusprosentti 40%.
Ite ei tarvii sentään ihan noin korkealla prosentilla mennä, mutta ymmärrän tuskan :D

Mä en ole murehtinut koskaan veroprosentteja enkä ole tainnut koskaan maksaa mätkyjä.
Mulla on kirjanpitäjä joka aina pitänyt huolen että menee (tai laitetaan menemään) oikein.
Silloinhan kirjanpitäjä hoitaa hommansa, mistä kannattaa maksaakin. Laskukaan ei minun käsitykseni mukaan välttämättä ole pienellä firmalla / tositemäärällä juuri puhelinlaskua suurempi.

Back
Ylös Bottom