Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei oo pakko laittaa kaikkia rahoja kerralla.
Lienee urbaanilegenda, mutta ainaki yks kaveri taannoin vakuuttavasti tarinoi, että ois ollu vierestä kuulemassa.

"Kaveri" ajoi suht tuoreen Maybachin parkkiin ja nousi autosta. Viereisen, parin tonnin arvoisen avensiksen omistaja oli kattonu autoa ja kommentoinu "hullua sijoittaa nuin paljo autoon, ku sen arvo putoaa niin nopeaa". Maybachin omistaja oli vilkaissu avensista ja tuumannu "vituttais mullaki, jos kaikki rahat ois kiinni autossa". :ROFLMAO:

#köyhäite

Alkaa peellä loppuu aalla

Huomenna kenttävarustuksen lisäksi
-pipo
-pitkät tykit
-käteistä
-aviatorit

Minä sain eilen toimeentulotukea miltei 300€!! :giggle: Eipä ihme, että elo tuntui niukalta, kun jopa virallisten Kela-laskelmien mukaan olin selvästi taloudellisesti puutteellisessa tilanteessa.

Kylläpä nyt on kepeä askel lompsutella kohti duunipaikkaa.

Hyvää työpäivää kaikille!
Varmasti motivoi tehrä duunii... Ihan kuitenkin täysiä viikkoja teet ja jos niin miten on noin heikko pallka tilanne?

Itelläki on aina rahat loppu, mut se on seurausta huonoista valinnoista historiassa. Tai niin se kai köyhän elämä aina on. Jos ei omien valintojen, ni vanhempien. Mulla sekä että. Itte mokannu liian monta kertaa raha-asioissa ja kaupan päälle nollista lähdetty.

Screenshot_20191009-073026_QuickPic.webp

Päätöntä hommaa tämä töihin meno.

Laskin muuten, kahvihuoneen pöydällä 7 pussia/pakettia erilaisia keksejä.

Varmasti motivoi tehrä duunii... Ihan kuitenkin täysiä viikkoja teet ja jos niin miten on noin heikko pallka tilanne?

Itelläki on aina rahat loppu, mut se on seurausta huonoista valinnoista historiassa. Tai niin se kai köyhän elämä aina on. Jos ei omien valintojen, ni vanhempien. Mulla sekä että. Itte mokannu liian monta kertaa raha-asioissa ja kaupan päälle nollista lähdetty.

Teen 50%:sta työaikaa matalapalkka-alalla. Normaalisti palkka + osa-aikainen työkyvyttömyyseläke pitää minut hienosti virallisen köyhyysrajan yläpuolella, mutta nyt tuli päivät täyteen ja sairausloman palkka tippui. Jouduin olemaan lähes 2 kk poissa töistä, kun esimies määräsi takaisin vanhoihin tehtäviin, joista 2,5 vuotta sitten jouduin siirtymään pois niska-olkavarsioireyhtymän vuoksi. Ei auttanut edes työterveyslääkärin ja -fysioterapeutin lausunnot: määräystä oli toteltava sanktioiden uhalla. Kävin sitten vajaassa viikossa hankkimassa itselleni kivut, puutumiset ja lihasheikkoudet. Enkä sittenkään saanut lupaa siirtyä nykyisiin hommiin, joten ttlkr kirjoitti saikkua loppuajaksi. Maanantaina palasin omaan duuniin :heart: Kivat työkaverit, lähipomo ok, hassuja potilaita - joten mieluusti siellä käyn, vaikka taloudellisesti olisin suurinpiirtein samoissa lukemissa ihan vaan jättäytymällä työkyvyttömäksi kokonaan.

Lähinnä v****taa edelleen jatkuva kipu ja esimiehen toiminta. Tästä on nyt lähdössä selvityspyyntö ihan isopomolle asti. Eikä tämä episodi ole edes ainoa kohdallani.

Ps. Esim eilen potilas selostaa ummet ja lammet. On vauhdikas, mutta asiallinen. Lopuksi esittää kysymyksen: "Olenkohan minä selvinpäin?"

Viimeksi muokattu:
Minä vien tänään Jaffa-keksejä!
EI ei ei ei!!! Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka valitsee niistä mielettömistä keksivalikoimista JAFFA-KEKSIT! Siellä olis vaikka mitä Marianne-dominoja, Fasu-paloja ja jättimäisiä chocolatechip-cookieseja. Ja sitten joku valitsee Jaffat tai Marie-keksit.
Vähän sama kun joulukonvehdiksi valitsee Juliat tai ne Budapestit. :cautious::cautious::ROFLMAO:

Minä vietän päätöntä etäpäivää Aki Kaurismäki-henkisessä sivukonttorissa nurkassa. Varsinainen pöytä mulla on pks. Mutta tänne on 250km lyhempi matka, eikä tarvi nappipaitaa eikä pikkutakkia.

E37F7737-6EFC-4BA6-9F0C-D6AA44B8064C.webp

EI ei ei ei!!! Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka valitsee niistä mielettömistä keksivalikoimista JAFFA-KEKSIT! Siellä olis vaikka mitä Marianne-dominoja, Fasu-paloja ja jättimäisiä chocolatechip-cookieseja. Ja sitten joku valitsee Jaffat tai Marie-keksit.
Vähän sama kun joulukonvehdiksi valitsee Juliat tai ne Budapestit. :cautious::cautious::ROFLMAO:
Mitä vikaa Budapesteissä? Mun lemppareita!
Marie keksit pitäs kyllä kieltää lailla...

Mikä on catalina? Eikös grillikausi ole jo kohta ohi?

Back
Ylös Bottom