Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mää niin tykkään tästä syksystä ja viileästä ilmasta, mutta ei tämä vaan sovi mun nivelille. Ihan tyhmää.
irtakk.webp

Onpahan maanantai taas, Onneksi kotona on sienipiirakkaan ainekset, joten upotan käteni taikinaan heti sinne päästyäni.

Toisaalta kun ei ko. homma tunnu edes kiinnostavan vaikka siitä maksetaan ihan tessin mukaista palkkaa niin eipä paljoa säälitä.
Ihan mielenkiinnosta, ku oot tästä muutamaanki kertaan avautunu, mikä homma on kyseessä?

T: nimim. millonlie vuosia sitte joutunu viimeks tyytymään tessin taulukkopalkkaan, vissiin oon sitte niitä hyviä duunareita. :barefoot:

Ihan mielenkiinnosta, ku oot tästä muutamaanki kertaan avautunu, mikä homma on kyseessä?

T: nimim. millonlie vuosia sitte joutunu viimeks tyytymään tessin taulukkopalkkaan, vissiin oon sitte niitä hyviä duunareita. :barefoot:
Joo olen avautunut kun homma on käytännössä puun mittaan sahaamista eli otetaan lautaa/lankkua nipusta ja katkaisusirkkelillä poikki sekä pituussuuntaan halkaisua, lisäksi saa heilutella mm. naulapyssyä välillä esim. sellaisia yksinkertaisten pakkauslavojen tekemistä.
Ei se palkka nyt mikään sinällään häävi ole kun alkupalkka 12e/h ja mielellään maksaisi vaikka 21e/h jos asiakkaat maksaisi tuotteista enempi mutta kaikella on kattonsa.
Jos mennnään rakennustuoteteollisuuden tessin mukaan niin taitaa olla 9.50e/h tuollaisessa hommassa.
E: ja ihan sisätiloissa uutta puuta, kaikenlisäksi höylättyä niin ei tuu edes tikkuja sormiin :)

Joo olen avautunut kun homma on käytännössä puun mittaan sahaamista eli otetaan lautaa/lankkua nipusta ja katkaisusirkkelillä poikki sekä pituussuuntaan halkaisua, lisäksi saa heilutella mm. naulapyssyä välillä esim. sellaisia yksinkertaisten pakkauslavojen tekemistä.
Ei se palkka nyt mikään sinällään häävi ole kun alkupalkka 12e/h ja mielellään maksaisi vaikka 21e/h jos asiakkaat maksaisi tuotteista enempi mutta kaikella on kattonsa.
Jos mennnään rakennustuoteteollisuuden tessin mukaan niin taitaa olla 9.50e/h tuollaisessa hommassa.
E: ja ihan sisätiloissa uutta puuta, kaikenlisäksi höylättyä niin ei tuu edes tikkuja sormiin :)
Perhana, mukavan simppeliä hermolepohommaa sisätiloissa, ja ihan kohtuullinen korvaus siitä, on kyllä kumma ettei kellään kiinnosta. Melekosta...

Eipä sitä Suomessakaan ole jos on pienempi firma, onneksi.
Saa leikkiä joskus sekopäistä diktaattoria omassa pikku valtakunnassa.
Ei vaan, hyvät työntekijät on sellainen resurssi että hyvistä kannattaa pitää kiinni, toisaalta itse tänään just otan tapetille investointukijutut ja aion hankkia automaattitekniikkaa jotta voi olla palkkaamatta yhtä työntekijää. Toisaalta kun ei ko. homma tunnu edes kiinnostavan vaikka siitä maksetaan ihan tessin mukaista palkkaa niin eipä paljoa säälitä.
No jospa saat samalla kappalehintaa alas ja myytyä enemmän ja tienaat paremmin.

Tulipa mieleen kun tyttärellä oli sellainen erikoisempi hampaanoikomislaite, jossa oli ne jouset ruuveilla kiinni. Eivät osanneet tehdä sille hammaslääkärissä mitään, kun ei ollut se yksi tietty hammaslääkäri paikalla ja taisivat vedota puuttuviin erikoistyökaluihin, niin se oli ihan perus-Torx kanta (ettei just T15 tai sitten T10) niin ruuvailin sitten kotona itse.

taisivat vedota puuttuviin erikoistyökaluihin,

Ei niitä välttämättä silti ole, vaikka vakio torxi kanta olisi.

Ei ole järkevä pitää työkaluja hyllyssä, kierrättää putsattavana tasaisin välein, jos tarve on joskus ja jouluna. Ihan normaalia tuo traumatologiassakin on, että kerran vuodessa tarvittavat kamat tilataan sitten kun tarvitaan.

Sitten kakellekin löytyy pari tuotetta:

208 1+1kpl HAMMASLÄÄKÄRIN PORA- / VALOROMUA
211 1kpl HAMMASLÄÄKÄRIN TUOLI, ROMU

Back
Ylös Bottom