Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Noi isot hirvieläimet vois tuoda ihan älyttömästi massia per metsästys/kaatolupa. Täällä paikallisella yksityisella mestalla trophy elk hunt 30k$ 6pv. Hirvistäkin sais varmaan sikana massia, jos ne oikein tuotteistettaisiin.

Tejon Ranch

Vaikka on puhuttu että robotit vie työpaikat niin loppujen lopuksi siinä käy niin että osa niiden robotin töiden tekijöistä tekee ja suunnittelee niitä robotteja sekä niiden ohjelmistoja ja asentaa/huoltaa/käyttää niitä ja osa menee sitten muihin töihin.
Suomessa on iso ongelma että osaamista vaativilla aloilla kuten hyvistä koodareista on pulaa ja työttömiä on paljon joiden toimenkuvaksi sopisi parhaiten aivokapasiteetin vuoksi olla siellä hihnan ääressä nostamassa palikkaa kohdasta A kohtaan B pienellä palkalla mutta omasta mielestä heidän pitäisi tehdä luovaa työtä kovalla palkalla ja siksi ollaan mieluummin työttömänä.
Asiasta kukkaseen:
Mua vituttaa suunnattomasti sana KORVAUS noissa tukiasioissa.
Miksi korvataan toiselle se että hän laiskottelee kotona tai jokin kelan etu tai siihen liittyvä matkakorvaus, miksi ilmaiseksi annettuun asiaan pääsemisestä pitää taas korvata matkakustannus?

Matkailu on jo iso bisnes suomessa ja sesonkien aikaan lappi on repeämässä liitoksistaan ja sielläkin muuten työvoimapula taitaa jarruttaa tekemistä jos en ole väärässä?
Samaa mieltä että lohikalojen verkkokalastus pitäisi kieltää kun suunnilleen jokien suulla ollaan odottamassa että kalat uivat verkkoon vaikka kansantaloudellisesti lohen kilohinta urheilukalastettuna on moninkertaisesti arvokkaampi.
Mitä paskemmassa kunnossa muualla luonto on ja mitä enempi ihmisiä etenkin aasian suunnalla pakkautuu isoihin kaupunkeihin sekä keskiluokkaistuu niin sitä enemmän niitä tulee tänne.
Meidän normi mustikanpoimintareissu voi olla tälläiselle ihmiselle aivan sanoinkuvaamaton kokemus.
Toiselle se voi olla se hirvenmetsästysreissu mutta minäkin olen kuullut ettei moni edes halua liittyä metsästysseuroihin juuri niiden sisäsiittoisuuden vuoksi ja nuoret ei liity koska jotenkin vammasta touhua ensimmäiset 10 vuotta....

Tästä yhdestä paitafirmasta kun ollut juttua niin miettinyt mikä saa tavalliset ihmiset laittamaan tavalliselle firmalle rahaa ettei se mene konkkaan koska on sössinyt bisnekset?
Paitoja tekevä firma on saanut jo aiemmin kohtuuttoman paljon media-aikaa aivan ilmaiseksi ja tämä joukkorahoitus ei olisi varmaan mennyt kovinkaan putkeen jos sitä ei olisi samalla tavalla hehkutettu mediassa.
Ei sillä että olisi multa pois tai olisin kateellinen vaan ihmettelen mikä saa tavalliset ihmiset lahjoittamaan rahaa, ihan sama vaikka tukisi R-kioskia jos olisi menossa nurin. Miksei anna mieluummin vaikka hyväntekeväisyyteen?

On muuten paradoksaalista kun on tämä ilmastovouhotus päällänsä, niin oikeastaan kaikkein varmin ja voimakkain kasvu melkeinpä kaikikalla maailmassa on turismissa aka lentämisessä.

Ei Suomi kauhean hyvin performoi turismissa suhteellisesti ottaen, vaikka joulupukki ollaan omittu, niin silti ollaan selkeästi EU keskiarvon alapuolella ja Pohjoismaista viimeinen:
File:Tourism intensity, 2016
Tourism_intensity%2C_2016_%28nights_spent_by_residents_and_non-residents_at_tourist_accommodation_establishments_per_inhabitant%29.png

Mulla on ennakoiva sanansyöttö, on joskus huvittavaa kun se ehdottaa noita sanoja kun käynnistän kännykän selaimen, se tarjosi viimeisimpiä käyttämiäni sanoja kuten reittiopas ja homo. Mietin vain jos joku ulkopuolinen näkee näyttöni, mahtaakohan hän miettiä mitä tuo äijä oikein etsii netistä? :ROFLMAO:

Homohan tulee siitä kun kirjoitan nimimerkkini pakkikselle :whistle: pitäisi ottaa pois käytöstä välttyäkseen kiusallisilta tilanteilta.

keskustelu on niin vakavaa, etten jaksa etes puolia lukea

rentoutukaa! kyr-12

Mulla on ennakoiva sanansyöttö, on joskus huvittavaa kun se ehdottaa noita sanoja kun käynnistän kännykän selaimen, se tarjosi viimeisimpiä käyttämiäni sanoja kuten reittiopas ja homo. Mietin vain jos joku ulkopuolinen näkee näyttöni, mahtaakohan hän miettiä mitä tuo äijä oikein etsii netistä? :ROFLMAO:

Homohan tulee siitä kun kirjoitan nimimerkkini pakkikselle :whistle: pitäisi ottaa pois käytöstä välttyäkseen kiusallisilta tilanteilta.

Kundi liikkuu foorumeilla nimimerkillä homo. Siitä voi jo johtopäätökset vetää.

Kuntit jos haluatte kuulla paskanjauhamisen sijasta asiaa, niin:

Heitin friballa ensimmäisen holarini: lähes.

Osui korin päälle ja kimpos siitä helevettihin. Ja 92m väylä.

Se oli sikke heitto se. Muistelen lämmöllä. Ja vuosien saatossa sekin muistelo muuttuu niin että se oli holari.

Kuntit jos haluatte kuulla paskanjauhamisen sijasta asiaa, niin:

Heitin friballa ensimmäisen holarini: lähes.

Osui korin päälle ja kimpos siitä helevettihin. Ja 92m väylä.

Se oli sikke heitto se. Muistelen lämmöllä. Ja vuosien saatossa sekin muistelo muuttuu niin että se oli holari.
Ihanaa.

Itse eilen pelasin lähes unelma-golffia. Puttaaminen ei oikein sujunu. Yheksän reikää, kolmella neljä puttia ja kolmella kolme. Kaikilla näistä birdie-putista bogeyks tai tuplaks. Vitutti lujaa.

Itseasiassa alkaa nytkin ottamaan hermosta kun ajattelen sitä.

En siis sitä ajattele.

Tämä oli oletettavasti oikeaa golffia. Tehnyt monesti mieli kokeilla. Rangella oon käynyt läiskimässä jokusen kerran.

Mutta ei perheellisen aika oikein riitä. Ja tykkään fribasta kuin homo mulukusta. Siinä olen veivannut puttia omaan koriin koko kesän lähes päivittäin. 10m uppoo jo kuin vettä vaan.

Tämä oli oletettavasti oikeaa golffia. Tehnyt monesti mieli kokeilla. Rangella oon käynyt läiskimässä jokusen kerran.

Mutta ei perheellisen aika oikein riitä. Ja tykkään fribasta kuin homo mulukusta. Siinä olen veivannut puttia omaan koriin koko kesän lähes päivittäin. 10m uppoo jo kuin vettä vaan.
Juu. Vähän sama homma ton ajan kanssa. Mutta kyllä sokeakin kana vaon löytää.

Rasittavaa tämä "työmatkapyöräily" kun tietyöt saavat matkan yli yhden kilometrin mittaiseksi. Aikaakin menee ihan hukkaan kun joutuu pysähtelemään.

Liitteet

• IMG_20190904_120558__01.webp
    IMG_20190904_120558__01.webp
    49,3 KB · Katsottu: 187

Hieno laji tuo frisbee golf. Lomilla tuli heiteltyä eläkemiesten kanssa 4-5 päivänä viikossa. Nyt opintovapaat niin jos tavoittelis samaa tahtia. Omilta kyliltä löytyy kaksi rataa melkein vierestä. Toiselle 3 min fillarilla ja toiselle 15 min. Ei voi ainakaan pelimahdollisuuksia syyttää jos ei kehity.

Mietin kanssa jos takapihalle hommais oman kopan? Saisi puttausta treenattua. Joku sata puttia päivässä niin luulis osumiakin alkavan tulevan. Nyt on hävettävän huono putti suhteessa vaikka avausheittoon. Jotenkin vauhdilla tehty avaus on loksahtanut kohdilleen. Kämmenenkin jos oppis niin kiva.

Toki sähköistämiseen voisi pyrkiä, ja minulle tuli eräänlainen ajatus ikäihmisiä ajatellen miten voisi helpottaa ikäihmisten lähestymistä teknologiaan ja sähköiseen postin käyttöön.

Milleköhän taholle voisi idean tynkää heittää jos tästä tulisi joku ajatuksen kipinä jota viedä ehkä eteenpäin?

Mutta toisaalta kaikki mikä on kytketty internetiin, on myös suuri tietoturvariski. Kaikki internettiin kytketty voi olla kräkkereiden saatavilla. Yksityisyys voi olla helposti väärissä käsissä ja laajat tietovuodot mahdollisia. Kuten nytkin, toki kyllähän tietoturvaa aina kehitetään sitä mukaa kun teknologiakin kehittyy ja on myös valkohatut jotka tuovat ilmi näitä ongelmia.
Tämä on aina yhtä mielenkiintoinen aihe. Onko jotenkin turvallisempaa, että lukitsemattomassa muovilaatikosta löytyy pankkikortti, hetulla ja kaikilla tiedoilla varustettu työeläkeote tai vaikka pankin tunnuslukulistat?

Aika usein unohdetaan, että jos kirjepostin kaltaista dataa läheteltäisiin salamattomana yhtä löyhästi julkisessa interwebsissä ja vielä siten, että kuka tahansa ohikulkija voi ne saada käsiinsä, paskamyrsky olisi valtava.

Back
Ylös Bottom