Löysin foorumille ketoosidieettiä googlatessa ja oikeastaan Markku Tikan ketoosi pdfn kautta
http://www.protrainer.fi/Ketoosidieetti.pdf
Olen kuntosalilla treenannut yli 40v mies,nyt on ollut huhtikuusta asti taukoa erinäisistä syistä johtuen ja homma on menny läskiksi viiden kuluneen kuukauden aikana,painoa on tullut muutama kilo ja kehotyyppi on muuttunut läskiksi.
Pituus 173cm ja paino 92kg josta voisin helposti lohkasta 10 kiloa pois,olen aiemmin treeniaikoina ja noin 90 kilosena noudattanut perus hiilarivaliota jossa kalorit 2600-3000.
Pääpiirteittäin tässä haarukassa:
Proteiinit 180-200g
Hiilarit 250-300
Rasvat 80-90g
Tuon Markun oppaan luettuani päädyin että aloitan 9.9 15 viikon ketoilun jossa lähtöasetelma olisi ensimmäisen kuukauden tämä:
2300kcal
180 proteiinia
30 hiilaria
160 rasvaa
Samalla haluaisin nostaa hapenottokykyä kun olen ollut tupakoimattakin nyt 5 kuukautta eli jonkilaista aerobista viritän mukaan,treenaan hybridillä salilla:
1.päivä työntävät,voimaa,toistot 3-5
2.päivä vetävät,voimaa
3.lepo
4.rinta,olat,ojentaja,bodausta toistot 6-8
5.jalat,bodausta
6.selkä,hauis,kyynärvarret,bodausta
7.lepo
8.lepo
9.Kierto alkaa päivästä 1. taas.
Lepoa otan toki lisää jos tuntuu ettei pysty ja keho/mieli alkaa tökkimään vastaan mutta sarjat jätän vajaaksi eli failurea ei tule koskaan saatika pudotuksia,pakkotoistoja tms
Sarjamäärät on vielä vähän hakusessa mutta voimapäivinä isot moninivel perusliikeet ja pumppi päivinä käytetään sitten taljoja,käsipainoja ja koneita .
Olisko vinkkiä tuon hapenottokyvyn parantamiseksi ja salin sarjamääriin?
Miltä ensimmäisen neljän viiikon makrot kuulostaa?