Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tällä pärjää pitkälle. Muistan kans yhden tapauksen missä potilas teki valituksen JOKAISESTA häntä hoitaneesta tohtorista noin 6kk ajalta. Paitsi minusta, kuuntelin tarinoita 40min (20min ajalla) ja sain myöhemmin lahjaksi villasukat. :LOL:
Villasukkia odotellessa! Tuossakin kävi sellanen 30 min > 60 min lipsahdus.
Täällä kuulemma miehet saa mummeleilta lahjuksia, mm. villasukkia. Naisväki ollut huonommalla lahjonnalla. Joten ei odotuksia. Keskisuomalaisen sain kahdeksi viikoksi, joten kai tässä on omat lahjukset jo saatu :ROFLMAO:

Hehkutus vielä: vaikka taas saa maksaa pankille hamaan tulevaisuuteen ja vanhassa talossa piisaa varmasti puuhaa, niin muistaapa jatkossa joka päivä arjessaan, mistä maksaa ja miksi näkee vaivaa: kunnon vanha puutalo, tilaa tarpeeksi, pihasauna, oikea tontti eikä pelkkää mitätöntä länttiä talon ympärillä, iso autotalli jossa voi touhuta vaikka mitä, oma rauha ja naapurit tarpeeksi kaukana, paljon muuta hyvää ja silti järkevä työmatka. Nyt olisi ainakin ideana vaimotuksen kanssa, että tältä ranchilta ei lähdetä enää ikinä minnekään niin kauan kuin omat jalat vain kantavat. Tämä oli hyvä päivä, nyt vain muutama viikko järjestelyitä ja muuton odottelua. Goodbye Espoo ja ihmisvarasto, en muista, koska olisi viimeksi ollut yhtä aidon hyvä fiilis jostain asiasta :rock:.

Tutun makuista.
katso liitettä 156807

EnerKiaa 2 kcal, eli 7 kJ.
Piti ostaa tänään osaston kipsalta yks cola, kun olin menossa kokoukseen jossa piti pysyä hereillä ja kommunikoida. Leikkurin limppariautomaatista olisi saanut 0,5 litraa Pepsiä hintaan 1,80€. Ei ollut aikaa lähteä sitä ostamaan.
T: nuuka-Nikke

IMG_20190827_204329__01.webp

JUst näin. Joku
päivä kattelin kelloa ja mietin, että jos nyt sanon miltä minusta tuntuu, saan valitukset ties miltä tasolta saakka. Jos nyökkäilen ja sanon muutaman minuutin välein "joo/niin/mmm/jne" olen "hyvä lääkäri". Sähkötkin katkes kesken vastaanoton, joten ylemmätkin tahot oli nähtävästi sitä mieltä, että menee liian raskaaksi!
Eräs potilas pyyteli anteeksi, kun hänellä oli niin monta asiaa. Sanoin sille, että tämähän oli ihan luksuskäynti minulle, kun oli ainoastaan kaksi selkeää asiaa ja homma oli paketissa 20 minuutissa.

Minä kuuntelin eilen yhden miehen juttuja 30 minuuttia. Mies oli menossa vastaanotolle ja mun piti vain muutama juttu hänen kanssa käydä läpi ennen sitä.
Miehellä oli pitkä lista asioita joita halusi kysyä lääkäriltä.
Puoliakaan niistä asioista en osannut sille selittää mutta vakuuttavasti kuuntelin ja jotain mumisin väliin.
Kun jutut loppui ja sanoin, että aulaan voi mennä odottamaan lääkärin kutsua niin mies sanoi: "Olipa hyvä kun juteltiin."
Tä? Öö, niinku mistä.

E: Söin tänään päivälliseksi jätskiä. #kysyksjoku

Minä kuuntelin eilen yhden miehen juttuja 30 minuuttia. Mies oli menossa vastaanotolle ja mun piti vain muutama juttu hänen kanssa käydä läpi ennen sitä.
Miehellä oli pitkä lista asioita joita halusi kysyä lääkäriltä.
Puoliakaan niistä asioista en osannut sille selittää mutta vakuuttavasti kuuntelin ja jotain mumisin väliin.
Kun jutut loppui ja sanoin, että aulaan voi mennä odottamaan lääkärin kutsua niin mies sanoi: "Olipa hyvä kun juteltiin."
Tä? Öö, niinku mistä.
Monilla on kova tarve käydä asioita läpi ja tuntuu olevan apua jo siitä, että saa jollekin sanottua mieltä painavat asiat. En minä niissä tilanteissa kehtaa sanoa, että aikaa on x min jäljellä. Menköön loppupäivän aikataulut uusiksi tai oma ruokatauko saa jäädä sillo välistä tai lyhentyä. Yleensä nämä on niitä potilaita, jotka kiittävät vastaanoton päätteeksi.
Ja itse on aivan hajalla... :LOL:

Tärkeintä on että ihminen saa asiansa sanottua ilman isompia keskeytyksiä.

Monilla on kova tarve käydä asioita läpi ja tuntuu olevan apua jo siitä, että saa jollekin sanottua mieltä painavat asiat. En minä niissä tilanteissa kehtaa sanoa, että aikaa on x min jäljellä.

Kyllä mä aika usein lämpimikseni juttelen jos vaan on aikaa ja äänensävy sellainen, että viitsii kuunnella. Valittajat skippaan :LOL:. Palkka on niin pieni, että en sillä kuuntele valitusta.

Goodbye Espoo ja ihmisvarasto, en muista, koska olisi viimeksi ollut yhtä aidon hyvä fiilis jostain asiasta :rock:.

Tämä kun tapahtuisi joskus.

Tuttu pisti tänään torppansa myyntiin persjönsterissä, hetken jo tuumasin. Mutta kun olen yhden osaamisen mies.

Söin pähkinöitä ja nyt nielua ja korvia kutittaa. Taidan olla hieman allerginen.
Mulla allergiaa (ei virallisesti diagnosoitu) koivun siitepölylle, omenalle (kypsennetty, esim uuniomena ok), ja joillekin pähkinöille.

Kuulemma se allergisoiva aine on haihtuva, siksi paistetut omenat ja paahdetut pähkinät on ok.

Ikinä en oo saanu korvia kutiamaan, niin nopea ja raju on se nielun reaktio. Päänahkaa on joskus ehtiny alkaa kutittaa.

Edit: viime vuosina myös tuoreet mansikat on aiheuttanu reaktion nielussa, syötynä, ei muuten. Ärhäkän omenan kuoriminen/paloittelu samassa huoneessa riittää sen kohalla.

Minä en muuttaisi mihinkään skutsiin ikinä. Tämä pikku-city on siinä ja tässä. Kävellen pitää päästä puotiin parissa minuutissa. Nyt on lähi-Lidl ja Alko 200 metrin päässä.

Mulla allergiaa (ei virallisesti diagnosoitu) koivun siitepölylle, omenalle (kypsennetty, esim uuniomena ok), ja joillekin pähkinöille.

Mulla samaa myös joskus vähän raa'asta tai kuorimattomasta omenasta.

Korvien kutina on "säteilyä" kurkusta, saman hermon varrella..samoin kuin flunssassa kurkkukipu sätii korviin.

Täytyy antaa iso käsi tuolle maa-artisokalle. Ihan hillittömiä turauksia lähtee perseestä.

Mulla samaa myös joskus vähän raa'asta tai kuorimattomasta omenasta.

Korvien kutina on "säteilyä" kurkusta, saman hermon varrella..samoin kuin flunssassa kurkkukipu sätii korviin.
Mistä kurkun kutina johtuu? On ihan todella ärsyttävää.

Back
Ylös Bottom