Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

E. Vai pitikö kattoa vaan ihq-Jasperin takia?

Joo. Jasperin takia.. kuka sitä nyt minkään muun takia kattoo?

fme_Jasper%2BP%25C3%25A4%25C3%25A4kk%25C3%25B6nen_naked-frontal_11.jpg

@doownek sä kun tiedät näistä kuljetushommista, niin miten se oikein menee...
Jos vuokraan kuorma-auton ja kuljetan sillä vaikkapa nyt esimerkiksi hankkimani panssariajoneuvon huutokaupasta kotiin, niin vaatiiko ammattipätevyyttä tai tuleeko kuvioihin jopa liikennelupa kysymykset?

Liikennelupaa ei tarvita, koska kyse ei ole kaupallisesta kuljetuksesta. Minun tulkinnan mukaan voimassa olevaa ammattipätevyyttäkään ei tarvitse olla, mutta viran-omainen voi olla asiasta eri mieltä.

1/5, en suosittele kenellekkään, sensijaan red sparrow oli 5/5
Minusta tuo American Sniper oli ihan ok. Tietyllä jenkkifiltterillä se piti katsoa, mutta ihan sujuvasti meni karkin syömisen lomassa.

Sutii ihan tyhjää tuo Red Sparrow, että oonko nähnyt vai en, mutta Jennifer Lawrencelta (ja Chris Prattilta) Passengers oli ainakin ihan viihdyttävä raina.

Liikennelupaa ei tarvita, koska kyse ei ole kaupallisesta kuljetuksesta. Minun tulkinnan mukaan voimassa olevaa ammattipätevyyttäkään ei tarvitse olla, mutta viran-omainen voi olla asiasta eri mieltä.
Kiitos!

Odotetaan vielä muita näkemyksiä asiasta.

Ja sekään ei ilmeisesti vaikuta asiaan jos auton vuokraksi on sovittu munkkikahvit paikallisella huoltoasemalla.

Ei tarvita ammattipätevyyttäkään, kun lasti on menossa omaan käyttöön ja mikään taho ei maksa sinulle sen kuskaamisesta.

Edit: Työmies saa kuljettaa rakennustarvikkeet kuorma-autolla kohteeseen, jossa itse myös työskentelee ja käyttää ko. tarvikkeita. Työnantaja voi toki maksaa palkkaa tästä työsuoritteesta. Edelleen pätee tuo 'omaan käyttöön'.

Kyllä tuo puntinnosto on taas tervanjuontia.

Pitäisiköhän harkita sitä pasepoolia kun ne kerran semmoisen kentän pykäävät jonnekkin. Eikös se ole pulleiden miesten laji?
Emmää kylläkään mihinkään palloon osu.

Voisin toki pomppia kentällä jossain karvapuvussa, kerran ennenkuin kunto loppuisi.

Back
Ylös Bottom