Mulle on ihan yks lysti mitä mieltä mistäkin "paskaduunista" olet. Mutta huomaa hyvin, että minkäänlaista käsitystä ei ole siitä mitä noissa hommissa joutuu sietämään pahimmillaan sillä pienellä palkalla ja järjettömillä työajoilla. Jos paha tilanne tulee niin monesti olet tilanteessa yksin hyvin rajallisilla voimankäyttövälineillä tai järjestyksenvalvojana pahimmillaan paljain käsin. Poliisilla on sentään jonkinlainen kunnioitus, oikeudet ja tehokkaat voimankäyttövälineet. Toistuvia tappouhkauksiakin voi joissain paikoissa tulla semmosilta henkilöiltä, jotka ovat ns. lain väärällä puolen. Sillon niitä on hankala sulattaa ilman, että ne menee ihon alle. Ja vain sen takia, että teet sitä työtäsi. Pidän naurettavana väittää, että "mikä hyvänsä kädetön ja jalaton kykenee noihin hommiin". On tietysti sellaisia alueita ja ravintoloita, joissa henkilökuntaan kohdistettu väkivalta ja uhkailu on harvinaista. Mutta ne jotka tuolla alalla uraa tekee, niin lähes poikkeuksetta joutuu moninlaisiin paikkoihin ja tilanteisiin.
Minä oon hyvin rauhallinen kaveri ja tapellu en ollut käytännössä juuri ikinä. Semmoseen ympäristöön kun jouduin noissa hommissa, joissa paljon narkkareita, liivimiehiä ja muita moniongelmaisia enemmälti pyörii, niin tappouhkauksia yksi per kuukausi ja lukuisia kertoja kun minuun kohdistettiin väkivaltaa tai yritettiin. Uhattiin sanallisesti lamauttimella ja ampumisella (liivimies). Kyllä minun luonteelle ainakin oli raskasta, kun kaksi kertaa ehti olla asiakas tajuttomana kun otteet oli niin kovat, että toinen vaihtoehto olisi itse olla siinä roolissa. Toki mulla oli varmasti huonoa tuuriakin, että sattui kohdalle lyhyeen aikaan niin monta tilannetta.
Sinunkaltaiset arvostelijat ja paskahousut tuskin kestäisi montaakaan ongelmatilannetta turvallisuusalan työssä. Siinä saa olla sylkykuppina ja yrittää esittää asiakaspalvelijaa samalla. Ei kannattas hirveästi arvostella asioita, joista ei selkeesti mitään tiedä. Se nyt on selvä, että matalapalkka-aloja paskaduunina pidetään aika yleisesti, mutta se on naurettavinta, että lokeroit tuon alan ammattilaiset kyvyttömiksi elämänkoululaisiksi. Yksinkertaisesti kun monesta ei ammattiin tai koulutukseen katsomatta olisi välttämättä psyykkeen osalta noihin hommiin pidemmän päälle. Ja on tietysti etua, jos fyysisesti myös kykenee toimimaan ja eritoten puolustautumaan tarvittaessa.
Et taida ymmärtää mitä se käytännössä tarkoittaa normaalin kaduntallaajan turvallisuudelle, että on niitä vartijoita/järkkäreitä. Ne kaverit ennaltaehkäisee mm. paljon pahoinpitelyitä. Jos niitä ei olis, niin tuolla olis kansalaisten todella paljon turvattomampaa liikkua. Ihan yksinkertanen fakta, mutta ei sitä monikaan tunnu käytännössä arvostavan tai käsittävän.