Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Miten tuohon käyttöön jotkut around ear vastamelukuulokkeet? Samaa rahaan saa myös erittäin hyvä äänenlaadun, toki sitten radiokin kuuluu ainoastaan puhelimen kautta..
Onko vastamelukuuloSUOJAIMIA vai onko ne vaan kuulokkeita jotka hieman vaimentaa ulkoista melua mutta siellä on tekniikka mikä peittää sen häiritsevän äänen?
En ole perehtynyt asiaan yhtään.

Takaisin päähän:
IMAG2614.webp
Ei tule enää muita käteenvetohommiin, kun on nämä ollut.

Voi vaikka piikata ja imuri hutaa vierellä, samalla onnistuu puhelu. Taj rälläköidä. Taj.

Sängynpääty ja hylly kasattu. Ei tämäkään viikonloppu nyy iha rauhallisin ollut. Jospa ens vloppuna sais rauhottua. Ja jospa illat sais viikolla rauhottua ja pääsis järkevissä ajoissa töistä pois!

Minä ostin pari vuotta sitten shuren SE535 -napit ja teetätin niihin oman korvakäytävän mukaan valetut sovitteet. Ei nuo meteliä leikkaa kuin jonkun max 15dB, mutta esim. matkustaessa ei kyllä kuulu paljon muuta kuin omat musat.

Oon kyllä miettinyt joidenkin vastameluluurien hankkimista, kun kovin mukavia napeista ei saa millään. Sonyn WH-1000MX3:sta sais jo kohtuuhintaan, mutta noinkohan on kohta uutta mallia tarjolla, kun Boseltakin tuli hiljattain.

Noista tuo 412S malli olis jotain 180e, ja siitä vielä alvit kikkailulla pois. Niissä ei ole rariota, mutta se nyt on aika turha koska nettirariot.
Mä katoin samaa mutta siinä on sekin ero että kalliimpia voi käyttää metelissä mutta halvemmissa pitää poistua melusta jos haluaa jutella puhelimessa.

Olen ollut melko tyytyväinen Bosen vastamelunappeihin. Ihan siedettävät esim lennoilla/junassa.
Minä tuskin ostan enää IEM:iä, joihin ei saa teetettyä custom-sovitteita. Istuvuudessa, eristyksessä ja soundissa on melko iso ero verrattuna noihin universaalisovitteisiin.

Mutta epämukavaksi nuo itsellä käyvät vaikka onkin oman korvan mukaan sovitteet, jos pitää oikeasti useamman tunnin päässä, niin voisi testata jotain riittävän laadukasta BT vastameluluuria. Pääsis samalla johdosta.

Mä katoin samaa mutta siinä on sekin ero että kalliimpia voi käyttää metelissä mutta halvemmissa pitää poistua melusta jos haluaa jutella puhelimessa.
Jep, just kerkesin katella että joxumallin peltorit niin voi puhua puhelimessa samalla kun Mr Katto laikkaa vieressä

e: Onko ne @Joxuz ws alert xp:t?

Entä jos irma huutaa vierellä?
Sillon laitetaan ympäristön äänet sopivalle, jotta irman huudosta leikataan liiat pois.

Sen jälkeen se onkin jo puhetta.

Hyvät vehkeet hommiin. Voi pitää päässä vaikka koko päivä ja jutella vierelle samalla. Toistaa kuppien sisään ulkopuolen äänet halutulla voimakkuudella.

Siviiliin henk. koht. suos. yllämainitut Sonyt.

Mutta epämukavaksi nuo itsellä käyvät vaikka onkin oman korvan mukaan sovitteet, jos pitää oikeasti useamman tunnin päässä, niin voisi testata jotain riittävän laadukasta BT vastameluluuria.

Mää en taas viitsi perinteisiä kuulokkeita, kun oma käyttö on juuri matkoilla. Koko merkkaa.

Back
Ylös Bottom