Onko urallasi jotain muuta tavoittelemisen arvoista kuin raha?
Mä huomasin jossain vaiheessa, että tuli jonkinlainen palkkakatto vastaan siinä asiantuntijuudessa missä olin hyvä. Lisäksi kun myös ikä alkoi olla hyvän matkaa +30 niin ymmärsin, että en mä tällä pärjää - enkä enää edes jaksa samaa hommaa vuodesta toiseen. Että ei muuta ku lisää vastuuta hakuun ja esimieshommat kiikariin.
Next steppi oli aika nopea ottaa ja diggasinkin tosi paljon jeesata tiimiä, jossa olin ennen itse ollut tekijänä.
Mut ei siinä mennyt sit kauaa, kun tuli mahis siirtyä johtajapositioon kilpailijalle. Palkka nousi ihan kohtuulliselle tasolle samalla.
Asiantuntijasta esimieheksi kehityksessä kun tuntuu aina jäävän johonkin palkkakuoppaan jos ei vaihda firmaa.
Palkka on ollut mulle tärkeä arvostuksen mittari, vaikka en mä sitä rahaa ole osannut fiksusti käyttää mut se on tarina toinen.
Mutta ei se ainoa tärkeä tekijä ole. Mulle yhtä tärkeää on vapaus tehdä työt omalla tavalla ja myös se että ei ole turhake firmassa. Eli kyllä myös työn merkitys on tärkeää.
Se intensiteetti millä vaan olen duunia tehnyt viimoset viisi vuotta alkaa nyt tuntua turhan paljon. Huomaan, että edes reilun neljän viikon kesäloma ei oikein riitä palautumiseen. Olen melko varma, että tätä rumbaa en jaksa edes viiskymppiseksi.
Siksi tässä on vaimon kanssa tehty mietintää mitä tulevaisuus voisi olla muuta. Eli mistä meidän pitää luopua, mistä mun pitää luopua ja olisiko mahdollista, että duunia löytys jostain muualtakin ku PK-seudulta. Nähtäväksi jää.