Treenaatteko myös suun lihaksia? ;D

Kuorsauksen hoito kotona: treenaa suulakea ja nielua

Hehheh löysin tossa tällaisen artikkelin... Olen nimittäin kova kuorsaaja ja kun terveys ylipäätään kiinnostaa, niin toki myös kuorsauksesta olisi kiva päästä eroon. Jutun mukaan myös suun sisällä olevia lihaksia voi kiinteyttää niin, että kuorsaus vähentyisi. Onko joku testannut ja todennut toimivaksi??

Muistan vaan, ku yläasteella luokan horatsu kerto syövänsä jogurttia pillillä, et olis parempi ottamaan poskeen.

Raportoi toki, jos teet noita sivuston harjoituksia, et miten homma toimi. edit: siis kuorsaukseesi liittyen luonnollisesti

Kuorsaus ja satunnaiset harvinaiset yölliset hengenhaukkomiskohtaukset loppu ku seinään kun uvula (kitapurje) leikattiin pois samalla ku nielurisat piti poistaa niiden tulehduttua ja arpeuduttua pahoin. Oli kyllä ihan niin saatanan kipee kitalaki kuukauden vaikka oli kipulääkepöllyssä (oxycontin+tramal+panacod) pari viikkoo siitä, että sillä hetkellä ei tuntunut sen väärtiltä.

Sillon piti juoda pillillä lihaksiston palauttamikseksi ja tahto tulla kaikki litkut nenästä... 30.3.2018 leikattiin ja kesäkuun alussa tuli vikan kerran mehut nenästä :D

Muistan vaan, ku yläasteella luokan horatsu kerto syövänsä jogurttia pillillä, et olis parempi ottamaan poskeen.

Raportoi toki, jos teet noita sivuston harjoituksia, et miten homma toimi. edit: siis kuorsaukseesi liittyen luonnollisesti

HAHAHAHAHHA en olis halunnut kuulla tätä! Mutta pillillä juomisesta puheenollen, myös pieniä lapsia kannustetaan juomaan pillillä, jos esim. puheen kehityksessä on viivästymiä, koska se (pillillä imu) parantaa suun motoriikkaa :)

Kuorsaus ja satunnaiset harvinaiset yölliset hengenhaukkomiskohtaukset loppu ku seinään kun uvula (kitapurje) leikattiin pois samalla ku nielurisat piti poistaa niiden tulehduttua ja arpeuduttua pahoin. Oli kyllä ihan niin saatanan kipee kitalaki kuukauden vaikka oli kipulääkepöllyssä (oxycontin+tramal+panacod) pari viikkoo siitä, että sillä hetkellä ei tuntunut sen väärtiltä.

Sillon piti juoda pillillä lihaksiston palauttamikseksi ja tahto tulla kaikki litkut nenästä... 30.3.2018 leikattiin ja kesäkuun alussa tuli vikan kerran mehut nenästä :D

Huhhuh! Joo samaiselta sivulta, mistä nappasin linkin, löytyi tietoa myös kuorsausleikkauksesta ja tuot uvulan leikkaus oli mukana. Kyllä rajulta kuulostaa! Muuttuiko sulla ääni tai puhe muuten tai tuliko mitään muita muutoksia?

Mulla oli siis uvula tosi pitkä, roikkui kielessä asti ja aiheutti sellasta nieleskelytarvetta jos pieniki köhä. Joskus 15-vuotiaana tulehduksen jälkeen jäi isoksi ja olin sit kai tottunut kun vasta 34-vuotiaana leikattiin samalla kun nielurisat piti joka tapauksessa leikata.

Kun heräsin sairaalassa (Töölön Mehiläinen) niin kysyin heti ensi töikseni, et onks mulle annettu jotain hengitystä avaavaa lääkettä tms. ja vastaus oli, että ei oo mitään... Kulki heti nenän kautta ilma paremmin, johtui varmasti myös paljolti nielurisoista.

Puhe oli 2 viikkoo ihan puuroo, kukaan saanu mitään selvää, siitä se sitte palautui kolmantena viikkona normaaliksi ku ommel alkoi sulaa. Turvotusta kesti melkein kuukauden. Ei muuttunu ääni tms. Siitä lähtien olen nukkunu yöt koko yön ku tukki ja kaikki heräilyt ja univaikeudet loppu siihe.

Jos oot ok-seudulta, niin Risto Suves leikkas mut. Jari Suvilehto on kans kuulemma hyvä (myös Mehiläinen).

Nopea kudoksen parantuminen suussa kestää 2 vkoa, keskinopea 1 kk ja sen jälkeen vielä vuoden ajan tapahtuu pientä muovautumista. Jos ois leikattu pelkkä uvula niin olis ollu varmaan paljo kivempi ku risat plus uvula, mutta siinähän ne samalla meni...

Back
Ylös Bottom