Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Milloin tämä talvi loppuu??? :mad:

Delgado - työkaverilla oli sinnikäs jalkapohjakipu. Lopulta löytyi syy eli joku pikkuinen ylimääräinen luu siellä aiheuttaa särkyä. Nyt kuulemma seurataan, tartteeko leikata.

Olette olleet lusikassa niin saa lusikkaleivät palkinnoksi, oli joo ihan paska juttu myönnetään :)
Ei oo lusikkakumppania näkynyt viikkoon! Koira yritti vappuna lusikoitua, mutta en päästänyt sänkyyn asti, koska ahtaus :LOL:
Viikon päästä on serkun synttärikahvittelut + mun "valmistujaiskahvittelut", niin pitää kokeilla miten lusikkaleivät onnistuu!

Mäkin kaikenlaisia ohjeita googlettelin, pitää alkaa kyllä venytellä ja aukoa noita koipia. Sen verran tullut laiminlyötyä lihashuoltoa, että ei ihmekään että joku paikka paukahtaa, varsinkin kun koko nainen on yhtä kehon virheasentoa päälaelta saakka.

Nyt aamulla ei ehkä ihan yhtä paljoa satu kuin eilen, mutta vittumaisen kipeä kyllä silti tuo jalkapohja on.

Mulla se kesti useamman päivän. Töissä alkoi aina tuntuun kun kovalla alustalla kävellään paljon. Tuntu kantapäässä tai hieman kantapään alla. Se pitkä venytys tosiaan auttoi. Niitä on vissiin jotain laitteita millä saa pohkeen kunnolla venytykseen yön ajaksi. Voihan sulla olla aivan eri vaiva eikä venytys auta.

Joku vois tulla tekee mulle lusikassa leivät.
Hoitus monta asiaa kätevästi samalla.
(ei koske esim. jpfuxia joka varmaan ois heti mielissään, naisille vain)

Mulla se kesti useamman päivän. Töissä alkoi aina tuntuun kun kovalla alustalla kävellään paljon. Tuntu kantapäässä tai hieman kantapään alla. Se pitkä venytys tosiaan auttoi. Niitä on vissiin jotain laitteita millä saa pohkeen kunnolla venytykseen yön ajaksi. Voihan sulla olla aivan eri vaiva eikä venytys auta.
Joo, en tiedä onko tämä uusin kipu nyt joku vaihe II sille kantapään edessä tuntuvalle kivulle vai jotain muuta, mutta siis tuntuu jalan ulkosyrjällä. Voihan se olla jotain ihan itsenäistäkin vaivaa johon ei auta samat konstit ollenkaan. Ei tässä auta muu kuin vain aukoa niitä jalkoja joka suunnasta ja toivoa parasta. Sen verran on nyt paskamainen että jos ei pian helpota niin taidan raahata itseni lääkäriin.

saaaaaaamari ku jomottaa jäseniä ja muutenkin fiilis on mitä mainioin. Ei toki pännitä. Ei tokkiinsa.

Koska minulla ei ole sellaista varsinaista silmää hyvälle kuvalle, kuten esim jäsen vokotilla on, niin pakko raahata jalustaa mukana, että saa edes vähän jotain muuta kuin pelkkää päivänvalokuvaa. Plus joskus vuosia sitten investoin pari saturaista hiilikuitujalkaan, joka painaa 700g. Ei se hirveän tukeva ole, mutta riittävän ja sitä viitsii repussa kantaa.

Jalusta se olla pitää.

katso liitettä 154614

Siihen on syy miksi tayschwitzistä kaikki osaajat ovat lähteneet pois. Ja miksi toinen lempinimi on taukkila.

En usko että se vielä ainakaan kynnys kysymykseksi nousee, mutta tulevaisuudessa ehkä kun kaikki on väitelly ihan huuhaa aiheista..tai enpä minä tiiä. Jokohan siinä on joku temtation island tyyppinen motivaatiovideokin ympätty vaatimusjoukkoon?

2 tai 10s aikalaukaisu ja pe(i)li ylös ennen laukaisua. e: on tuo jalustakin sen verran ripula, että samat varotoimet silläkin
Meikällä on jämy jalusta, mutta silti aina on käytössä peilinlukitus ja lankalaukaisin. Kuten Simo Salminen mainiossa valokuvaajasketsissä totesi: Meillä ammattilaisilla on niin isot vehkeet, että tarvitaan jalustaa.

Voitettiin kisa toista treeniporukkaa vastaan eilen. Ja saanko mainita että heillä oli 4 miestä ja 1 nainen, ja meillä 4 naista ja 1 mies.
Meidän tiimissä kaksi selvästi ylipainoista mukana, heillä kaikki ns urheilijan mitoissa. Eli kyllä me ollaan kovia (naisia)! :cool:
Kisa oli vähän sellainen crossfit-tyylinen.

Ja nyt on flunssa. :mad:
Lähden kuitenkin keskustaan treffaamaan miestäni, koska ikävä.

lunssa on tylsä juttu...

Mitäköhän vittua nyt taas. Tänään kävellessä (kävelin varmaan alta 2 km yhteensä) todella paskamainen kipu toisen jalkaterän ulkosyrjässä. Samassa jalassa ollut jo useamman kuukauden sellainen triggerpistemäinen kipu kantapään edessä jalkapohjan sisäsyrjällä, siinä mistä jalkapöydän kaari alkaa. Aina pahin aamuisin tai kun nousee tauon jälkeen jalkojen päälle. Internet sanoo plantaarifaskiitti, mutta emt. Toisessa jalassa hiukan samaa, mutta paljon lievempänä. Mitäköhän tälle tekisi. Mietin tässä että onnistuisikonhan nilkuttamaan kauppaan, alkaisi vähän olla nälkä ja jääkaappi tyhjä.

Faskiitilta ainakin kuullostaa. Tennispallon rullausta jalkapohjan alla, pumppaavia venytyksiä pohkeelle, rasitus minimiin ja kantakoroketta kenkiin. Jotain kinesioteippaustakin kokeiltiin, mutta ihan turha. Vahingosta viisastuneena alan nykyään jumppaamaan heti kun alkaa noita oireita tuntumaan. Viimeksi meni puoli vuotta toipumiseen ja banaanin koko otsassa oli reiluhko.

Meikällä on jämy jalusta, mutta silti aina on käytössä peilinlukitus ja lankalaukaisin. Kuten Simo Salminen mainiossa valokuvaajasketsissä totesi: Meillä ammattilaisilla on niin isot vehkeet, että tarvitaan jalustaa.

Minun selkä ei tykkää roudata kovin jämyä jalustaa.

^^^Haa, kokeilin kenkiä, joissa on korkoa vähän, ja nehän tuntuivatkin toimivan. Nyt tässä kyllä parin viime tunnin aikana yllättävän paljon jalka muutenkin rauhoittunut, joten ehkä se tästä!

Tuosta jalkapohjien rullaamisesta mulla onkin muuten vähän nurinkurinen kokemus. Nimittäin mulla ensimmäisen kerran oli näitä jalkapohjan sisäsyrjän kipuoireita ehkä noin kaksi tai kolme vuotta sitten. Ne saivat alkunsa, kun ostin kaupasta sellaisen jalkapohjien rullaamiseen tarkoitetun kapulan ja pistelin sillä menemään. :hyper: Ei mennyt ihan kuin römssössä! Lopetin rullan käytön ja ehkä puoli vuotta myöhemmin kivutkin lakkasivat. Taisin käyttää sitä väärin!

Minä olen jo vähän kuljeskellut kaupungilla paljasjalkaisena tänäkin suvena. Se tekee jalalle hyvää, kunhan ei lasiin astu.

Eilen meni noin 20 perhoa kalareissulla pohjaan, kiviin jne. No tietääpähän mitä tänään tekee.
15AC7D4B-EE5F-40A1-9116-A6CEF0B8FC1D.webp

Pitäsköhän leipoa jotain muitakin keksuleita.
oonkoha vähhä kärttyne ku eka ajatus että "jotai lättyyn, vai?" :rolleyes: Onneksi osaan nauraa ihtelleni. Muutoin
oisin varmaan massamurhaaja. Nyt olenkin vaan massahurmaaja :oujee:

Back
Ylös Bottom