Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Iltasella lähdin evakkokämpille nukuttamaan tytärtä, poikkesin matkalla mäcin drive inii. Olin väsynyt niin sanoin tilauksen jälkeen vahingossa että ”otan mukaan”. Tajusin virheeni niin lisäsin näpsäkästi, ”ja syön autossa”. Tyttö ignoras. Voi voi.

Oon tässä aina välillä kypsytellyt ajatusta, että olisiko se loppuelämä elettävä isänmaassamme vai jos meno sakkaa täällä, niin mikä muu voisi olla hyvä paikka hengittää. Norjaa kieputellut päissäni. Siellä voisi ampua, onkia, hiihtää ja pyöräillä.

Mutta asiaan, hommaa ei yhtään heikennä se, kun lukee esim tälläistä:

Maahanmuuton hinta 3,2 miljardia euroa – 1/3 Taustaa

Maahanmuuton hinta 3,2 miljardia euroa – 1/3 Taustaa | Pauli Vahtera | Blogit | Iltalehti.fi

Onko meillä varaa laittaa n. 6,5 % valtion budjetista sileeks ja kun tuo summa ei varmana pienene. Isovanhemmat mönkii kakkivaipoissa kun me pelastetaan maailmaa.

Mitä, häh. Joku meni pieleen. Itellä aina palaa ne vekit kiinni. Ainakin katkasulaikalla moinen ominaisuus omaan ihooni.

Ei tuu kun kipeitä monttuja nahkaan.

Kyllä sitä mielellään pitää glaseja silmillä kun laikalla leikkaa. Useamman kerran haukannut kiinni ja palat lentelee.
Lamellilaikka. Pystyasennossa haukkasi lihaani.

Oon tässä aina välillä kypsytellyt ajatusta, että olisiko se loppuelämä elettävä isänmaassamme vai jos meno sakkaa täällä, niin mikä muu voisi olla hyvä paikka hengittää. Norjaa kieputellut päissäni. Siellä voisi ampua, onkia, hiihtää ja pyöräillä.

Mutta asiaan, hommaa ei yhtään heikennä se, kun lukee esim tälläistä:

Maahanmuuton hinta 3,2 miljardia euroa – 1/3 Taustaa

Maahanmuuton hinta 3,2 miljardia euroa – 1/3 Taustaa | Pauli Vahtera | Blogit | Iltalehti.fi

Onko meillä varaa laittaa n. 6,5 % valtion budjetista sileeks ja kun tuo summa ei varmana pienene. Isovanhemmat mönkii kakkivaipoissa kun me pelastetaan maailmaa.

Ei meillä kyllä ole vaeaa. Kyllä ensisijaisesti toivoo että Suomessa pistettäisiin asiat kuntoon, eipä noita vaihtoehtoja kauheasti ole minne lähteä. Norja ilmeisesti pitää kuitenkin edelleenkin tiukkaa linjaa?

Ei meillä kyllä ole vaeaa. Kyllä ensisijaisesti toivoo että Suomessa pistettäisiin asiat kuntoon, eipä noita vaihtoehtoja kauheasti ole minne lähteä. Norja ilmeisesti pitää kuitenkin edelleenkin tiukkaa linjaa?
En tiedä sen maahanmuuttopolitiikan linjaa tarkemmin. Lienee tiukempi kuin meillä.

Mutta enemmän mietityttää koko isänmaan talous. Itse kun katsoo tarkasti rahojensa perään, niin kauhistuttaa, kun isänmaamme hurvittelee velalla menemään ja rahaa palaa.

1841611406.webp

En tiedä sen maahanmuuttopolitiikan linjaa tarkemmin. Lienee tiukempi kuin meillä.

Mutta enemmän mietityttää koko isänmaan talous. Itse kun katsoo tarkasti rahojensa perään, niin kauhistuttaa, kun isänmaamme hurvittelee velalla menemään ja rahaa palaa.
Pitäisikö asioiden korjaaminen aloittaa siitä että saadaan TJJ käyttämään äänioikeuttaan.

Ommuute vajaa 2h MB Tracin huutokaupan päättymiseen.
#kisastudio

Ompa hinta vielä maltillinen. Nooh, eiköhän se siitä nouse. Kuten tuolla nykyään lähes aina.
Hyvinkin kohtuullinen. Tosin tuohon vielä alvi päälle.

Katselin jo ihan ajankuluksi mitä tuollaisen vekottimen moottorin osat kustantaa, aika samoissa kuin muutkin 80-luvun kuorma-auton moottorit.

Eiköhän siellä muutama huutaja ole puskissa kyttäämässä ja sitten viime hetkellä korotuksia.

Back
Ylös Bottom