Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tein eilen ja myös söin hyvänmakuisella ruokavaliolla, menemättä kuitenkaan ylikulutuksen puolelle.

Tortillapitsaan turskautin srirachaa reilusti.

Nyt tulee sitten turskauteltua reilusti Johnny Cashin tahtiin.

Mites @JP Fux ?

Pitäisköhän sitä alkaa opiskella saksaa tai kiinaa, voisi olla hytöyä työssä. Onko @gonzaless :lla tähän sanottavaa. Kannattaako?

No jos Saksan markkinoille meinaa jotain myydä tai kiinnostaa työ siellä niin kandee opiskella. Ne persreijät ei puhu millään englantia. Vieläkään! Mulla on yks Bosnialainen frendi, opiskeli Saksan ja koitti sitte duuniin. Ei oikeen millään. Monesti olen suositellut Suomea hänelle. Hyvä veronmaksaja olis. Bosnia hänen mielestään niin toivoton paikka ettei sikke kannata investoida mitään, ei veronmaksua eikä muutakaan.

Kiinassa en ole koska käynyt, mutta jokusen kinkin kanssa työskennelly. Aasiassa muuten oon kyllä työn puolesta käynyt. Appiukko on käynyt kiertelemässä konepajoja pitkin kiinaa. Vitun hyvää enkkua puhuu kaikki. Toki ne yleensä yrittää kusettaa edes vähän. Tiedä sitten jos tervehtisit kiinaksi ja pari sutkautusta johonkin väliin niin pelottaisiko vähän. Kiinan opiskelu vaatis motivaatioo.

Mutta opiskelu kannattaa aina. Mun mielestä businessmielessä on paljon enemmän hyötyä osata Saksaa Saksassa, kuin Kiinaa Kiinassa. Mut jos meinaat businesta Kiinan suutaan niin sitten ei saksastakaan ole hyötyä.

Vaimon jos haet Kiinasta niin oppii nopeesti suomea. Ei huolta siitä. Eikä ole poikittain.

Katsoin juuri Das Boot:n areenasta. Hyvä sarja 8 x 1 h jakso. Meni näppärästi lunssapäivä.

Suosittelen: Das Boot - Sukellusvene U-612 | TV | Areena | yle.fi

Loppui niin kettumaisesti, että oli pakko tarkistaa tulisiko tuurilla kakkoskautta, ja onhan moinen tilattu.
sehr feine Sache

Pitäisköhän sitä alkaa opiskella saksaa tai kiinaa, voisi olla hytöyä työssä. Onko @gonzaless :lla tähän sanottavaa. Kannattaako?
Kiitos tästä, mun piti heti jo tuoreeltaan se katsoa kun tuli mutta olen vallan unohtanut!

Pääosin taitaa kaikki jollain tavalla globaalilla markkinoilla työskentelevät puhua pääosin englantia. Sitten jos haluaa sisäisille markkinoille niin ehkä jonkun kielen osaaminen tuo kyllä hyötyä.

Sitten tulee kyllä varmaan kaikilla aksentti ongelmia jotka saattaa jollain tapaa tehdä hieman kielimuuria kommunikointiin. Mutta eikös espanjan kielen osaamisestakin olisi hyötyä, riippuu toki minkä saralla työskentelee.

Kertaalleen oli influenssa 15 vuotta sitten ja sen lystin kyllä tunnistaa, kun ensin 5 vrk kuumekuumeessa ja sitten ei pariin viikkoon juuri happi kulje. En mä koskaan rokotetta oo vaivautunut ottamaan, mutta nyt sai näppärästi muun käynnin yhteydessä ja ei kauhistuta niin paljon kipeät ihmiset töissä.

En mä eilen jaksanutkaan tasoitella niitä kotelointeja. Nyt sitten mies käski mun asentaa altaan tänään. Saapa nähdä, saanko sitäkään aikaiseksi. :hyper:

No influenssan tietää kyllä sairastaneensa. Normiflunssa on aika eri. En tiedä juuri ketään jolla ois influenssa ollut eikä itsekään ole onnistunut sitä yli 30 vuotisen elämän aikana saamaan. Kerran olen ottanut rokotuksen, kun oli "pakko".

Tjaa en tiedä minkä rokotteen vaimo sai, mutta kyllä se kovasti on auttanut normiflunssia vastaan. Liian suuri yhteensattuma tai placebo vaikutus olisi, ettei syksyllä yhtään flunssaa, kun normaalisti 2 vähintään...

Vaimo otti rokotuksen niin koko syyskausi menny ilman flunssaa vaikka räkä/sinappikoneiden kanssa töitä tekee. Ei onneks saanu narkolepsiaa. Itekin säästyny kokonaan, tartuntatauteja täysin vältettävissä jos on mahdollisuus eikä hyväksy röhijöitä lähelleen. Asiakaspalvelutyössä kun olin niin n. 3 flunssaa vuodessa, nyt kun omassa pienessä yrityksessä aika minimaalisilla hallittavilla yhteyksillä kaiken maailman alien röhä ihmisiin, niin 0-1 flunssaa vuodessa.

Ite kanssa havemmin kipeänä, mutta tossa yhdessä välissä tuli oltua harvinaisen paljon. Tänä aikana muutettiin ihan uuteen kerrostalo asuntoon. En tiedä oliko liian puhdas ympäristö vai mikä tuon teki...

Influenssarokote tsek, mutta ei se flunssaan tepsi eikä ole sama asia. Pelkkä kurkkukipu tulee useammin pitkin vuotta, joskus se menee ohi nopeasti ja joskus siitä kehkeytyy flunssa, kuume nousee harvemmin nyt viimeisin ja sitä ennen viime vuoden lokakuussa. Mutta kestoltaan ei mitenkään kauhean pitkiä flunssat kestää päivän/kaksi. Viimeisin vatsatauti kesti yhden illan.

Toki sitten sairastelun jälkeen on jonkin aikaa melko voimaton olo muutaman päivän.

Tjaa en tiedä minkä rokotteen vaimo sai, mutta kyllä se kovasti on auttanut normiflunssia vastaan. Liian suuri yhteensattuma tai placebo vaikutus olisi, ettei syksyllä yhtään flunssaa, kun normaalisti 2 vähintään...
Influenssa johon on rokote pistää kovemmankin äijän/muijan petiin ja kestää helposti sen viikon jos ei kaksikin mutta nää flunssat on lähinnä räkätauteja joiden kanssa voi selvitä töissäkin buranalla.
E: Paitsi me miehet, meille jokainen flunssa on influenssa x 2. Itsellä jos nostaa yhtään yli 37 kuumeen niin on todella paska olo.

Ite kanssa havemmin kipeänä, mutta tossa yhdessä välissä tuli oltua harvinaisen paljon. Tänä aikana muutettiin ihan uuteen kerrostalo asuntoon. En tiedä oliko liian puhdas ympäristö vai mikä tuon teki...

Tartuntatautejahan nuo. Ja stressi sitten lisää alttiutta. Meidän paras asiakas varmaan 10 kertaa vuodessa jonkin sortin flunssassa, buranan voimalla menee puolet talvesta. Häärää aivan liikaa, omat lapset, emännän edelliset lapset + yhden tytön poikakaverikin siellä asustelee, tarha-lukioikäisiä kakaroita perheessä ja työpaikka on todella pieni ja vilkas kivijalka kauppa, paljon asiakaskontakteja.
Itsekin sairastelin paljon useammin kun olin asiakaspalvelussa töissä, tänä talvena 0 flunssaa kun vaimokaan ei ole niitä kotiin kantanut.

Tartuntatautejahan nuo. Ja stressi sitten lisää alttiutta. Meidän paras asiakas varmaan 10 kertaa vuodessa jonkin sortin flunssassa, buranan voimalla menee puolet talvesta. Häärää aivan liikaa, omat lapset, emännän edelliset lapset + yhden tytön poikakaverikin siellä asustelee, tarha-lukioikäisiä kakaroita perheessä ja työpaikka on todella pieni ja vilkas kivijalka kauppa, paljon asiakaskontakteja.
Itsekin sairastelin paljon useammin kun olin asiakaspalvelussa töissä, tänä talvena 0 flunssaa kun vaimokaan ei ole niitä kotiin kantanut.

No joo, oli tossa tosiaan semmonen vakavahko työstressi hommakin..

Mitään muuta flunssarokotetta ei ole niin influenssapiikin saanut. Käynyt vaan hyvä tuuri ettei ole sairastellut tai vastustuskyky parantunut.

Teitkö mitään käytännön piloja? Kuten että olisit ihan vitsillä laittanu suolen palauttamaan tarvikkeen alkuun.

Tai sitten, kun potilas on jo kiinni: ”mihinkäs se yks puristin/suristin jäi?”.

Joo, semmonen että ommeltiin reektumi kiinni ja vedettiin suolenpää ulos. Tai päivystävä suolistoneuvos keksi nämä temput, olin vain niitä suolia pitelemässä. Rikoskumppani siis.

En tiedä juuri ketään jolla ois influenssa ollut

Hep. En suosittele. (n)

Huolestuttavaa. Ne voi mennä rikki.

Ne oli jo. :unsure:

Mitään muuta flunssarokotetta ei ole niin influenssapiikin saanut. Käynyt vaan hyvä tuuri ettei ole sairastellut tai vastustuskyky parantunut.

Tai sitten on saanut ihan oikean influenssan normisyksynä ja nyt välttynyt siltä rokotteen ansiosta ja sitä myöden terveempänä välttänyt pikkuflunssatkin?
Oli miten niin toimi hyvin, eipä hyvää tulosta tarvitse väkisin sovittaa mihinkään malliin, tulos riittää.

Katsoin juuri Das Boot:n areenasta. Hyvä sarja 8 x 1 h jakso. Meni näppärästi lunssapäivä.

Suosittelen:

oletko babylon berliinin katsonu

melko laimea esitys Minun mielestä tuo dasbootti kun berliini oli pohjilla

Tai sitten on saanut ihan oikean influenssan normisyksynä ja nyt välttynyt siltä rokotteen ansiosta ja sitä myöden terveempänä välttänyt pikkuflunssatkin?
Oli miten niin toimi hyvin, eipä hyvää tulosta tarvitse väkisin sovittaa mihinkään malliin, tulos riittää.

Kyllä sä tietäisit jos ois ollut influenssa joka syksynä. Hyvä tuuri nyt teillä, rokote ei kyllä oo toiminut :)

Kyllä sä tietäisit jos ois ollut influenssa joka syksynä. Hyvä tuuri nyt teillä, rokote ei kyllä oo toiminut :)

Onkohan mulla ikinä ollu influenssaa kun noin kauhukuvia siitä maalailette? :) En muista että viimeseen kymmeneen vuoteen olisin missään sängynpohja kunnossa ollu, saatikka että useamman päivän... Vaimolla kyllä ollu pahempia, vois kait influenssatkin olla mahdollisia.

Back
Ylös Bottom