Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mäkin niin haaveilen omasta pikkukotisalista, eihän siihen paljoa muuta tarvis kun kyykky/penkkitelineen tukiraudoilla, vinopenkin ja leuanvetotangon, sitte vähän pikkupainoja käsijumppaan yms. Seuraavaan kämpään semmonen tulee! On se vaan kummasti vaikea sinne lähisalille vääntäytyä, kun tarpeeks väsyttää vaikka matkaa onki sen parisataa metriä. Pikkusali mulle olkkariin ja miehen ulkoistus mahdolliseen autotalliin figujen kanssa, voi kattella telkkaria samalla! (kyllä mä oikeesti ne painot mieluummin sinne autotalliin väsään)

Kuulostaa hyvältä (y) Käsipainoilla tekee jo vaikka sun mitä. Laakeroimattomat tangot ovat kyllä varsin hanurista. Mutta kyllähän niilläkin jumppaa, jos ei halua/tarvitse/pysty kovin suuria kuormia käyttämään.
Ei pysty käyttämään, isoja painoja siis, tuskin ikinä enää liikutan yli 70 kg:n painoa missään muodossa. :unsure:

Helposti olisi saatavana 30 mm:n tanko ja siihen painoja.
Mietin kuitenkin, että ostaisinko tämän, mutta se tarkoittaisi myös painojen ostamista. Tiedä sitten olisiko tuo omassa kevyessä käytössä yhtään parempi.

Auto on taas katsastettu ja saa ajaa vuoden. Mitä nyt vähän osaa pitää taas vaihtaa.
Mutta, öljyä oli koneessa vain pieni tilkka! Miksi autot ei ilmoita että öljy vähissä?

Kyllä en puukiuasta ottais, sellasta sotkemista niiden klapien kanssa. 2019 niin käytetään sähköä ja vauhtia. Sähkökiukaalla helpompi säätää löylyt sopivaksi, kaikin puolin parempi. Puuta sit mökillä.

Mutta kyllä ei sähkökiukaalla varustetussa saunassa saa niin hyviä löylyjä kuin saunassa jossa on puukiuas. Joten vastaukseni on puukiuas.

IMG_20190215_153059.webp

Minulla on muuten hyvä työnantaja. Posti toi laadukkaat vastamelukuulokkeet. En edes pyytänyt. Ihan vaan siksi että oon paljon skype-palavereissa ja täällä kotopuolen konttorissa mulla ei ole omaa koppia.

Auto on taas katsastettu ja saa ajaa vuoden. Mitä nyt vähän osaa pitää taas vaihtaa.
Mutta, öljyä oli koneessa vain pieni tilkka! Miksi autot ei ilmoita että öljy vähissä?
Ööö siis koneessa öljyä vain tilkka? Sitä kannattanee lisätä aika pikaisesti.

Mun mielestä jokseenkin ironista että mun ammatti on ollut pitkään (nykyään harvemmin) rakentaa muille saunoja enkä ole koskaan käynyt omatekoisessa saunassa eikä mulla ole saunaa paitti ihmisvaraston perunakellarin ns. sauna.

Hieno. Tuollaisen minäkin tarvisin.

Käy aika helvetin kuumana, 231 astetta!

Tuo on vielä tosi pienellä, me ei edes käytetä sitä siinä saunomisohjelmalla kun otetaan löylyä, riittää toi ylläpito ihan hyvin. alkuun pidin siellä jatkuvasti 300 astetta ja muutaman saunomisen jälkeen totesin et ei hyvä, ne oli nopeita löylyjä.

Riippuu tietenkin saunan koosta miten kiuasta kannattaa käyttää. Meillä pieni koppi niin ei tarvi edes esilämmitystä (10min ennen löylyä kansi auki)

Olikohan tuo 5euron luokkaa kuukaudessa mitä kuluttaa luukku kiinni lämpösenä.

Ookkote kuntit kuinka naisten perään?

Back
Ylös Bottom