Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Satakunnan Kansassa oli tänään rehellisen suomalaisen kirjoitus tekstaripalstalta. Ettei vaan olisi toveri @gonzaless

Sk_tekstari.webp

Edellä olevista viesteistä tuli mieleen, @gonzaless , kokeeko vaimo hyötyvänsä kirkasvalolampusta?

Joo. Sano, ettei siitä ainakaan haittaa ole. Joka aamu tohottaa sillä naamaan aamupalan kanssa.

Satakunnan Kansassa oli tänään rehellisen suomalaisen kirjoitus tekstaripalstalta. Ettei vaan olisi toveri @gonzaless

Eih. Olen sitä mieltä että naisille, miehille ja kaikille vitun homoille pitäis maksaa sama palkka.

Mutta ansioiden mukaan. Tiedän, että esimerkiksi naiskollegani saa pari tonnia kuussa vähemmän mitä minä samasta työstä. Mutta teen sen paremmin niin palkkaero on ansaittu. Mikäli mimmi tekisi sen paremmin kuin minä, ansaitsisi hän parempaa palkkaa ja minä ansaitsisin peiliinkatsomisen.

On tämä kamalaa, kun olo ei ole ihan kamala ja jotain saa aikaiseksikin.
Kummallista.

Vittu kuntit mitä maksaa lattiat saatana. Löyty asiallinen vinyylikorkki niin tingattuna 55e/m2 ? Mitä vittua. Tarvis 100m2 laittaa niin maksais kuus tonnia matsku. Onks toi ihan liikaa?
Talo on 5v vanha ja siinä on ihan käypä lattia muuten, mut tumma laminaatti. Pakko olis vaihtaa vaaleaksi.

Ton kyseisen 55e matskun etuja olis törkeen hyvä tuntuma, tuntuu aivan puulta, ei yhtään muovilta. Ei yhtään liukas. Lämmin ja pehmeä, silti kl33. 100% kosteudenkestävä. Korkipohja äänieristää. Täysin antistaattinen. Lisäksi paksuus 8mm, eli sama kuin vanhassa laminaatissa, eli sopii suoraan keittiösokkelin ja ovenkarmien alle. Ei tarvi alkaa modailemaan.

Pystyykö perusteleen ittelle noin kalliin lattian?
Jo ostetut keittiökoneet + lattia + seinämaalaukset + työ olis 10ke touch up talolle. Ei kai tuo mikään älyttömän kallis remppa ole?

Emmä halua laminaattia, mut tarkotit varmaan että kuka helvetissä haluaa yleensä vaalean lattian. Mä tykkään et on ihan vaalee. Edellisessä oli tumma lattia. Kamala. Tässä oli tumma, vaihdoin vaaleaksi ja olen erittäin tyytyväinen. Nyt tulevaan pitää tehdä sama.

Niin aivan vinyylistä puhuit, erinomainen materiaalivalinta mutta väri on kyllä huono. Tumma lattia viehättää eniten kyllä omaa silmää, meillä on nyt lattiat ihan vakio vaalea laminaatti ja kyllä ensitöikseen jos rempata pitäisi, tämä lattia menisi tummaksi.

Remontoinnin ja kämpäntuunauksen tärkein periaate: älä rupea!

Luin tämän Panu Kailan opaskirjasta juuri ennen kuin rupesin remontoimaan ja tuunaamaan. Nyt ymmärrän miksi se ohje oli kirjoitettu muistiin ja painettu opaskirjaan. Ihmettelen edelleen, että miksi kulutan aikaani lukemalla ohjeita, joita en kuitenkaan noudata???

Niin aivan vinyylistä puhuit, erinomainen materiaalivalinta mutta väri on kyllä huono. Tumma lattia viehättää eniten kyllä omaa silmää, meillä on nyt lattiat ihan vakio vaalea laminaatti ja kyllä ensitöikseen jos rempata pitäisi, tämä lattia menisi tummaksi.
Teillä ei varmaan ole vaaleita karvaisia eläimiä? :D anyway makuasioita.

Kerran töissä juttelin yhden erikoisen mutsin kanssa ja juttu meni siihen, että meillä on kotona vaaleet värit. Tämä meinas oksentaa ja näytti omaa kämppäänsä: Violetit seinät, mustat kalut ja kullan väristä. Jumalauta. Noh, olihan se "persoonallinen" koko mutsi.

Lattia mieluummin vaalea kuin tumma, koska tummassa näkyy ihan kaikki, mm tassun jäljet, roiskeet ym. Ei koirakotiin. Mutta mieluiten siltä väliltä, joku kelonharmaa tammi ihan paras. Mutta laminaatti on tosiaan (n)

Illalliseksi puolen kilon ribeye Monkey bar&grillillä.

Kyllä se on niin, että meikäläinen on t-bone mies. Ei tuo ribeye puhuttele.

Kun oli niin nättejä tarjoilijoita niin otin vielä jälkkärin.

7 sins

Seitsemää eri suklaata. Kuvan lautanen iso.

20190213_231745.webp

Lattia mieluummin vaalea kuin tumma, koska tummassa näkyy ihan kaikki, mm tassun jäljet, roiskeet ym. Ei koirakotiin.
Mielestäni ei kyllä kissakotiinkaan, mainitsemistasi syistä. :ROFLMAO:
Minulla oli aikoinaan erittäin tumma parketti. Olihan se toki kaunis ja erityisesti valkoiset kalusteet näyttivät sillä kivalta. Mutta, minulla oli maine coon -karvalla varustettu kattimus, eli karvaa riitti vaikka kuinka kiusasi kissaa turkin hoidolla. Toisekseen, parketti. Ei eläinkotiin. Kissankin kynsistä jäi parkettiin jäljet, koska ottihan se nyt spurtteja. Saisihan tumman lattian toki myös kovana vinyylinä mutta en haluaisi enää.
Olen kovin ihastunut meidän nykyiseen, vaaleaan ja kovaan vinyylilattiaan. On valoisuutta ja avaruutta ja lisäksi, on niin kova ettei kahden keskikokoisen koiran temuamisestakaan ole jäänyt mitään jälkiä. Kohta tämä ollut varmaan vuoden ja edelleen kuin uusi.

Mutta ansioiden mukaan.
Ehdottomasti samaa mieltä! Ei mitään mussuttamista kenelläkään, kun palkkaus perustuu ansioihin.

Ensinnäkin, miksi helvetissä kukaan haluaa vaalean laminaatin? :eek:
Hep! Mun edelliseen asuntoon vaihdettiin miltei valkoinen laminaatti vähän ennen kuin muutin pois, musta se oli iiiiihana. Tosin kaikki koiran sisälle tuoma paska näkyi siinä kyllä hyvin.

Nyt on sellainen melko vaalea kirjavampi lattia, ja tämä on kyllä aika yäk.

Ja taas hereillä tuntia liian aikaisin.

Tänään olisikin taas kaikenlaista. Päivällä vien työkaverin ystävänpäivälounaalle, ja töiden jälkeen tänne tulee ryhmä ekaluokkalaisia juhlistamaan tytön nimipäivää. Jätskikakku, poppareita ja donitseja siis.

Miehen kanssa saavutettiin 4 vuotta muistaakseni eilen, mutta eipä tässä etäsuhteessa taas paljon pääse juhlimaan. :X3:

Back
Ylös Bottom