Kädenvääntö - Ranteet rullalle

Meta title: 💥 KÄDENVÄÄNNÖN RAIVOKETJU 💥

Meta description: Ranteet rullalle ja kyynärpäät tulille, täällä puhutaan vain todellisesta puristusvoiman sodasta ilman selittelyjä.

https://www.armwrestlingranking.com/ratings/35/heavyweight

IMG_20190124_202032.webp

Jollain magiikalla meikäläinen saatu kans tolle listalle :D

Viimeksi muokattu:
FB_IMG_1548433949411.webp

Historian havinaa! Harva tietää, että muutaman Suomen vahvin mies -tittelin napannut Niko Vesterinen oli alunperin kädenvääntäjä! Luonnollisesti Nikolla muutama suomen mestaruus tässäkin lajissa :D

Meette V.v.M:n kanssa Rovaniemelle Pasi Kunnarin kättä kokeilemaan!
Ehdottomasti mukana jos jonkinlaisen session sais Pasin kanssa sovittua. Ois enemmän, kuin mahtavaa jos sais jonkinlaisen treeni porukan koottua tänne pohjoisen alueelle. Ite oon pyöritelly mielessä josko kävisi hakeen hieman matskua ja väsäilis pöydän. Toki olis hyvä olla joku jota vastaan siinä väännellä. :D Tietenki sitä kaveriporukassakin muutaman oluen jälkeen saattaa väännöt käydä, mutta kyllähän se olis mukava treenailla ihan säännöllisesti ja asiaan perehtyneiden seurassa.

Jurvassa käytiin eilen perinteisesti suomen kovin kädenvääntökilpailu Häjy Power. Oma vääntö oli aivan kuistin puolella, joten ei siitä sen enempää :D Mutta hyvä kilpailu, jonka raskaan sarjan vei molemmilla käsillä vakuuttavasti vuoden suomalaiseksi miesvääntäjäksi valittu Matti Marjomaa!

Marjomaa on kovassa nousussa, ja oli viime EM kisoissa neljäs! Todella huikea saavutus suomivääntäjältä noissa kinkereissä, ja mitalikin oli erittäin lähellä.

View: https://www.instagram.com/p/BlD1cBpAZDW/

Matin edesottamuksiin voi tutustua miehen instan kautta.

Mutta kokonaisuutena huikea kilpailu ja paikalla todella paljon vääntäjiä joka sarjassa!

Loppuun vielä kevennyksenä mun ja toisen pakkislaisen, Janne Aimasmäen kohtaamiset kyseisessä kisassa ;)

Ehdottomasti mukana jos jonkinlaisen session sais Pasin kanssa sovittua.

Hienoa, kyllä tämä tapaaminen yritetään järjestää tavalla tai toisella. Itselläni tulee ajomatkaa Rovaniemelle sen verran, että ihan lyhyellä varoitusajalla en välttämättä pääse lähtemään. Tulossa olen kuitenkin, ilman muuta.

Jos ketään yhtään lohduttaa, minua ei juurikaan: tuollainen haukipuntari ei taida lähdössä kauheasti taistella siitä ranteen hallinnasta :barefoot:

Ohan tuo nyt hävytön kilomäärä tuossa kulmassa! Ja kun tietää Gasparinin rannevoinat! Sairasta!!

Ohan tuo nyt hävytön kilomäärä tuossa kulmassa! Ja kun tietää Gasparinin rannevoinat! Sairasta!!
Hurjia on kilot! Pitihän tuo heti selvittää, mistä tuollaisen vaa'an saisi edullisesti. Motonet myy näköjään kympin pintaan matkalaukku-/kalavaakaa, jossa riittää asteikkoa 50 kiloon asti. Riittäisi meikäläiselle tähän tarkoitukseen varmasti enemmän kuin hyvin :cautious:

Puntaria vastaan ei ole tullut muuten väännettyä, mutta puristusvoimaa olen ueampaan otteeseen testaillut perinteisellä mekaanisella henkilövaa'alla. Kahdella kädellä vaakaa puristaen, peukalot vaa'an päällä. Aina olen saanut viisarin hetkellisesti pysähtymään 80 kg kohdalle. Kova homma peukaloille, tekee sen 40 kg per peukku. Tuo on vaan sellainen max puolen sekunnin pito, yhtään pidempään ei pysy. En tiedä onko tuo tulos sitten vertailukelpoinen yhtään mihinkään.

Ois kyllä iha mielenkiintoista kokeilla vaakaa vastaan paljonko lähtee paukkuja. Veikkaan, ettei juuri mitään. :D Silloin tällöin työterveydessä testattu puristusvoimaa semmosella mittarilla joka pysähtyy max arvoon ja se on ollu semmosta 75-82 kg riippuen mittarista ja päivästä.

Captains of crusher #1 oon puristellu eikä oo mitenkään ylivoimainen. Pitäisi #2 kokeilla vaan se tuskin menee kiinni.. :D

Ois kyllä iha mielenkiintoista kokeilla vaakaa vastaan paljonko lähtee paukkuja. Veikkaan, ettei juuri mitään. :D Silloin tällöin työterveydessä testattu puristusvoimaa semmosella mittarilla joka pysähtyy max arvoon ja se on ollu semmosta 75-82 kg riippuen mittarista ja päivästä.

Captains of crusher #1 oon puristellu eikä oo mitenkään ylivoimainen. Pitäisi #2 kokeilla vaan se tuskin menee kiinni.. :D

Oman fiiliksen mukaan noi gripperit ei vältsii siirry pöytään niin hyvin, kuin paksukahvaset nostot missä rannekki joutuu koetukselle.

Oman fiiliksen mukaan noi gripperit ei vältsii siirry pöytään niin hyvin, kuin paksukahvaset nostot missä rannekki joutuu koetukselle.

Juu näin se varmasti on. Tuo nyt oli ainoaa mitattua dataa itsestäni niin heitinpä vaan.. :)

Oli pakko muuten lähtee some huomio huoraamiseen ja tehä oma instatili :D

Seurantaan lähti!

Back
Ylös Bottom