Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Hienoa! Alat sinäkin pikkuhiljaa oppimaan... Se on rpe8, kun tipahtaa housuun rpe9.
Sama venäjäksi: rir2 ja rir1.

Mie oon kerran paskonu housuun kun tein toistomaksimeja kyykyssä. Kuudennen kohalla tuli housuu, mut ku seiska oli ennätys, tein kasin ja menin pesulle. Onneks oli työpaikan salilla hiljanen päivä eikä ollut tupa täynnä. Ei kyllä käynyt kateeksi muutamaa paikalla oliaa.

Tiskikone hajosi. Tein tutkimusleikkauksen ja totesin ettei kannata viittä kymppiä maksanutta konetta alkaa korjaamaan. Potilas meni lautoihin ja kaupasta uus. Asennus ja kohta asennus/saunakalja.

Haavoja sormiin viisi. Neljään. Sormeen.

Mie oon kerran paskonu housuun kun tein toistomaksimeja kyykyssä. Kuudennen kohalla tuli housuu, mut ku seiska oli ennätys, tein kasin ja menin pesulle. Onneks oli työpaikan salilla hiljanen päivä eikä ollut tupa täynnä. Ei kyllä käynyt kateeksi muutamaa paikalla oliaa.

Itse paskansin vuosia sitten vedossa, paikalla oli muitakin mutta enpä välittänyt...
Kisoissa tulee pierua aina silloin tällöin, siellä sitä porukkaa onkin sitten jo enempi.:LOL:

Söisikö pitsaa vai kebua siinäpä pulma, pitänee miettiä tovi...

Kuolemien tilastoinnista. Suomessahan voidaan karkeasti sanoa, että jos ihminen löytyy kuolleena mistään muualta kuin sairaalasta niin laki vaatii oikeuslääketieteellisen ruumiinavauksen. Sieltä niitä lääkeitsemurhia yms löytyy sitten. En tiedä mikä on arabimaiden suhtautuminen kuolemansyyn tutkimukseen, mutta jos vainajan pitää olla maassa mielellään alle 24h kuolemasta, niin veikkaan että kovin monta kuoleman syyn selvitystä ei tehdä. Tilastoihin menee sitten mitä menee. Ja jos tilastoon menee paskaa, niin tilastosta myös tulee ulos paskaa.

Kerran kun tein tiukkaa kyykkysarjaa ja takana oli pt varmistamassa niin pääsi pieni paukku mutta sarja jatkettiin loppuun eikä asiasta edes keskusteltu, onneksi ei edes haissut, pahasti.

Tuo toisaalta ihan totta...ja toisaalta alkaa kasaantua kaikkea epämääräistä roinaa.

Joskus kotipaikalla siivottiin vähän hallin nurkkia niin löytyi esim yksi Perkinsin lohko.

Juu, 5 x 0,6 kytkentälankaakaan ei oo ku 500 m. Eihän sitä tiiä, jos vielä joskus vaikka analogisia puhelinkeskuksia alkais väsäämään.
Tuo on juuri vähän sellainen tilan määräämä homma. Joskus väsää jotain, niin jo rikkinäinen ämpärikin voi olla tarpeellinen. Siitä saa juuri sopivan muotoisen palan leikattua johonkin projektiin. Mutta taas toisaalta sitä tilaa yleensä on rajoitetusti varsinkin lämmintä, joten ei sitä vaan voi roskiaan alkaa säästämään.

Itse koittanut alkaa tietoisesti heittään tavaraa meneen. Ei vaan oo tilaa ikinä tarpeeksi, joten helpompi todeta että en tarvitse jotain.

Onko täällä kunteilla tai minkeillä jotain sykehärveleitä ranteissa? Tekeekö noilla mittareilla oikeasti jotain, vai onko se vain "kiva" olla?

Houkuttas Polarin Vantage V tai M, jos moinen kapistus sais jatkettua kevään mittaan kehittynytttä aerobista kuntoa lopunkin vuotta. Aina alkuvuodesta yskin keuhkot pihalle, kesän kynnyksellä kunto hyvä ja loppu vuoden aikana palaan takaisin samaan pisteeseen aerobisen suhteen. Joten taas tammikuussa alkaa rääkki uudelleen.

Onko täällä kunteilla tai minkeillä jotain sykehärveleitä ranteissa? Tekeekö noilla mittareilla oikeasti jotain, vai onko se vain "kiva" olla?

Houkuttas Polarin Vantage V tai M, jos moinen kapistus sais jatkettua kevään mittaan kehittynytttä aerobista kuntoa lopunkin vuotta. Aina alkuvuodesta yskin keuhkot pihalle, kesän kynnyksellä kunto hyvä ja loppu vuoden aikana palaan takaisin samaan pisteeseen aerobisen suhteen. Joten taas tammikuussa alkaa rääkki uudelleen.
Mulla on on polarin a370 josta tosin hajos hihna, harmi kun kuitti hukassa niin sais takuuseen uuden.
Tarkoitus mihin sen ostin on palautuminen ja leposyke etenkin yöllä.
Se kertoo heti onko liikaa rasitusta ja on siitä vinha laite että huomaa kyllä vaikka olisi ottanut 4 olutta niin ei olekkaan lepo ihan samanlaista yöllä tai jos olet kipeä.
Toinen tarkoitus ollut ylipäätään mitata kuinka paljon liikkuu, itsessään treeneissä tuntuu ettei oikein tahdo pysyä mukana vaikka pitäisi olla jatkuva sykkeen mittaus.
Kaikenkaikkiaan ihan hyvä kapistus ja lisäksi saa pidettyä tavallaan treenipäiväkirjaa.
Alla joku vanha kuvakaappaus miten se tallentaa reenit, ite toki pitää siitä rannekkeesta muistaa laittaa päälle ja lopettaa sekä valita mikä treeni on menossa. reenii.webp

Mulla on on polarin a370 josta tosin hajos hihna, harmi kun kuitti hukassa niin sais takuuseen uuden.
Tarkoitus mihin sen ostin on palautuminen ja leposyke etenkin yöllä.
Se kertoo heti onko liikaa rasitusta ja on siitä vinha laite että huomaa kyllä vaikka olisi ottanut 4 olutta niin ei olekkaan lepo ihan samanlaista yöllä tai jos olet kipeä.
Toinen tarkoitus ollut ylipäätään mitata kuinka paljon liikkuu, itsessään treeneissä tuntuu ettei oikein tahdo pysyä mukana vaikka pitäisi olla jatkuva sykkeen mittaus.
Kaikenkaikkiaan ihan hyvä kapistus ja lisäksi saa pidettyä tavallaan treenipäiväkirjaa.
Alla joku vanha kuvakaappaus miten se tallentaa reenit, ite toki pitää siitä rannekkeesta muistaa laittaa päälle ja lopettaa sekä valita mikä treeni on menossa.
Vaikuttaa pätevälle. Nuo yöunien mittaukset kiinnostais kans kovasti. Oon miettinyt Ouran sormusta, mutta taas se on melkein pelkkään palautumiseen ja unienmittailuun. Kiinnostais tietää, saisko omista unista vielä enemmän hyötyä irti. Nukun kyllä hyvin ja aamulla virkeä, mutta data siitä, voinko optimoida elämääni esmes valaistus, ruoka ym ym vielä enemmän houkuttas.

Ja noissa kellon mallisissa sais tuon aerobisen puolen sykehommat haltuun. Vedän varmaan 160-180 keskisykkeellä kun aerobista reenaan ja se ei varmaan ole aivan optimaalisin. :whistle: Vaikka sen tietää, niin ei onnistu. Tuollainen urheilukello vois laittaa järkeä aerobisen reeniin, kun ei oo valmentajaa vierellä käskyttämässä.

Vaikuttaa pätevälle. Nuo yöunien mittaukset kiinnostais kans kovasti. Oon miettinyt Ouran sormusta, mutta taas se on melkein pelkkään palautumiseen ja unienmittailuun. Kiinnostais tietää, saisko omista unista vielä enemmän hyötyä irti. Nukun kyllä hyvin ja aamulla virkeä, mutta data siitä, voinko optimoida elämääni esmes valaistus, ruoka ym ym vielä enemmän houkuttas.

Ja noissa kellon mallisissa sais tuon aerobisen puolen sykehommat haltuun. Vedän varmaan 160-180 keskisykkeellä kun aerobista reenaan ja se ei varmaan ole aivan optimaalisin. :whistle: Vaikka sen tietää, niin ei onnistu. Tuollainen urheilukello vois laittaa järkeä aerobisen reeniin, kun ei oo valmentajaa vierellä käskyttämässä.
Ai saatana :LOL: :ruoska:
Mulla on kaikkien aikojen ennätys kun crossfitin paritreenissä yksi hullu eukko sai piiskattua mut aivan äärirajoille niin syke oli 172. Käytännössä koskaan en saa menemään yli 160 sykettä vaikka olisi kuinka hullu treeni.
Toisaalta kun tein syksyllä harvennushommia niin mulla huiteli 150+ sykkeet monta tuntia kun raivaus ja moottorisahan kanssa hilluin täyttä työpäivää.
Treenienen sykealue pitäisi olla tavoitteen ja henkilön mukaan ja puhutaankin yleensä prosenteista jotka on siitä omasta sykkeestä, joku peruskuntotreeni on 65-70% ja vanha totuus eli PPP pitää pystyä puhumaan toimii siinä ja sitten tulee kaikki mahdollinen muu.

Ai saatana :LOL: :ruoska:
Mulla on kaikkien aikojen ennätys kun crossfitin paritreenissä yksi hullu eukko sai piiskattua mut aivan äärirajoille niin syke oli 172. Käytännössä koskaan en saa menemään yli 160 sykettä vaikka olisi kuinka hullu treeni.
Toisaalta kun tein syksyllä harvennushommia niin mulla huiteli 150+ sykkeet monta tuntia kun raivaus ja moottorisahan kanssa hilluin täyttä työpäivää.
Treenienen sykealue pitäisi olla tavoitteen ja henkilön mukaan ja puhutaankin yleensä prosenteista jotka on siitä omasta sykkeestä, joku peruskuntotreeni on 65-70% ja vanha totuus eli PPP pitää pystyä puhumaan toimii siinä ja sitten tulee kaikki mahdollinen muu.
Siellä on sit ollut hyvä eukko piiskaamassa, jos siellä on saanut omat maksimit. Mulla oli useampi vuosi sitten mittari mittaamassa maksimisykettä jänistestissä ja huippu oli rapiat 200. Oisko ollut 204 tai jotain. Nyt kun ikää muutama vuosi lisää, niin tainnut laskea jo alle 200. Tuosta sitten lyötiin paperi kouraan, että treenaa näillä sykkeillä. Ei vaan tullut treenattua, kun ei ollut mitään millä mitata.

Oli just tuossa puhetta verenmaku suussa treenistä tänään. Toinen sano, että hyvä kun maistuu koskaan. Itse taas viimekertasellakin läskipyörälenkillä mäen päällä veri maistu suussa. Ei oikein osaa mennä aina maltilla. :LOL: Tuo ppp on kyllä totta, sen kuulee monesti. Mutta ei sitä kyllä oikein ikinä saavuta. Aina menee yli. Ellei oo sunnuntaikävelyllä.

Mut pitää kyllä laittaa harkintaan moinen kapistus. Oon vaan niin vastaan ollut aina noita, mutta kai niissä joku järki vois olla.

Mul on apple watsi. Käytän sitä pelkästään urheilussa. En oo niin kiinnostunut sykkeistä, mut näyttää ne. Enempi kiinnostaa matka ja aika. Esim uinnissa näyttää tarkasti uidun matkan ja tunnistaa uintityylitkin.
Siperiassa tuli käytyä kuntonyrkkeilyssä ja crosstraining. Max syke oli yleensä 190 ja tunnin keskisyke 145

Mutta siis en ostais watsia urheilukelloks, mutta jonkun pelin kyllä. Ohan noita mittareita kiva seurailla.

Siellä on sit ollut hyvä eukko piiskaamassa, jos siellä on saanut omat maksimit. Mulla oli useampi vuosi sitten mittari mittaamassa maksimisykettä jänistestissä ja huippu oli rapiat 200. Oisko ollut 204 tai jotain. Nyt kun ikää muutama vuosi lisää, niin tainnut laskea jo alle 200. Tuosta sitten lyötiin paperi kouraan, että treenaa näillä sykkeillä. Ei vaan tullut treenattua, kun ei ollut mitään millä mitata.

Oli just tuossa puhetta verenmaku suussa treenistä tänään. Toinen sano, että hyvä kun maistuu koskaan. Itse taas viimekertasellakin läskipyörälenkillä mäen päällä veri maistu suussa. Ei oikein osaa mennä aina maltilla. :LOL: Tuo ppp on kyllä totta, sen kuulee monesti. Mutta ei sitä kyllä oikein ikinä saavuta. Aina menee yli. Ellei oo sunnuntaikävelyllä.

Mut pitää kyllä laittaa harkintaan moinen kapistus. Oon vaan niin vastaan ollut aina noita, mutta kai niissä joku järki vois olla.
Tuolla meidän porukassa on kaikki mimmit sellaisia että saa vetämään 100 lasissa :LOL: (kaikki kannustaa hyvällä tavalla)
Kun sykkeet saa vedettyä 200 tuntumaan niin silloin ei varmaan pk- treeniä edes tarvitse, toisaalta mulla leposyke alimmillaan 39 johon sä tuskin pääset.
Meilläkin on ajoittain noita ohjattuja pk-treenejä niin joutuu oikein tekemellä tekemään ne rauhallisesti kun tottunut siihen täysillä menoon.

Arkikäytössä on Garmin Vivomove HR, koska se näyttää siistiltä normikellolta. Varsinaisesti hankin sen syketietoja varten, levontarpeen huomaa joskus sitä kautta ajoissa ennen kuin kroppa alkaa oikeasti piiputtaa. Uni- ja stressitiedoissakin tuntuu olevan realistisen oloisia tuloksia, ihan kiva ja jopa lievästi hyödyllinen laite kokonaisuutena. Askelmittaus mittaa suoritusmoodissa matkaa yllättävän tarkasti eli hätätapauksessa tämä menee jopa lenkkimittarista.

Juoksua varten on erikseen jokin vanha Suunto, jossa on myös GPS, ja joka pitäisi päivittää tuoreemmaksi tässä joskus.

Iron Sky 2

Tuo on todella paska leffa eikä edes siinä mielessä että se olisi niin paska että se olisi siksi hyvä, vaan se on vain paska. Kun noin paljon rahaa pistetään leffaan, niin olisi joku voinut vaivautua tekemään käsikirjoituksenkin, paljoa ei nimittäin olisi kaljaa ja mielikuvitusta vaatinut saada samojen ideoiden ympärille puristettua juoni, joka olisi edes jotenkin looginen ja ymmärrettävä. Ei sillä, että tuollaisen leffan olisi tarkoituskaan toimia järkevän ja realistisen juonen varassa, mutta jokin raja pitäisi kökköydelläkin olla.

Olihan tuo silti tavallaan viihdyttävä ja piti nähdä ihan kannatuksen vuoksi koska ykkösosa oli niin hieno.

Olen ottanut kestävyysliikuntaa mukaan viikko-ohjelmaan 2-3krt. Tänäänkin 40min <120 sykkeillä. En kyllä kauheasti tykkää mutta koska terveellistä niin pakko yrittää..

Ahhh, enemmän menee aikaa pukeutumiseen ku ite lenkkiin. Minäki haaveilin syksyllä jostai hienosta sykehärpäkkeestä. Sitten tajusin, että ostin muutama vuosi sitten (ja nyt ku miettii niin kesällä 2012...) veljelle sykemittarn, jolla käyttöä oli jopa muutaman kerran. Kaikeksi ihmeeksi sykemittari oli tallessa ja toimii! On kyllä ollu kätevä, kun vähän näkee syketasoja, varsinkin kun nyt yrittää vähän juoksennella. Äskeinen lenkki tuntui kevyelle sykkeistä huolimatta: keskisyke 158, maksimi 172. 33 minuuttia. Seuraavalla kerralla sitten kevyesti.

Back
Ylös Bottom