Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kävely on ilmaista ja kun korvaa auton kävelyllä niin säästää rahaa ja saa liikuntaa... vittu mitä paskaa, mä olen tänäänkin saatana kantanut kuin kuormahevonen umpihangessa tavaraa ees taas 8 tuntia ja samaa oli eilen ja samaa on niin kauan kuin lunta maassa niin siinä voi työntää hyötyliikunnat anneliin.
Mä kokeilin tossa kuukauden että vedin jokapäivä karkkia ja pullaa ja ties mitä niin heti paino nous hiukan mutta ei siitä sen enempää, nyt kun koittanut kiristellä taas vähän ja jättänyt kaikki herkut ja hiilareita pois niin ei se saatana laske mihinkään.
Harrastuksiin n.60e/kk firman piikkiin, aiemmin meni n.600e/kk ja sisälsi myös seksin exän kanssa.

Paljon te maksatte omista harrastuksistanne kuukausittain ?
Vaikea sanoa, koska en osaa erotella. Koirat ovat tietysti elämäntapavalinta, ei harrastus mutta sitten on kaikki välineet ja autoilut, mitä ei tulisi, jos ei olisi koiria. Toisaalta viime vuoden leireilyihin meni nelinumeroinen summa yhteensä.
Ja ostan ulkoiluvaatteita, ne ovat harrastuksiin (retkeily) mutta myös elämäntapavalintoja (koirat).

Koulutusjuttuja en laskisi, koska ne ovat mielestäni investointeja, vaikka vapaa-ajalla niitä teenkin. Toisaalta niistä kertyy kuluja ja välillä benchmarkaan miehen harrastuskuluihin ja totean, että olen ihan ookoo tasolla menoissani. :ROFLMAO:

Salilla käymisestä en maksa mitään. Olen jo pari vuotta ladannut työnantajan tarjoaman sporttipassin kokonaan 10 x:n käyntipaketteihin. Lataan siis kulkukortille noita settejä niin monta, että kaksisataa ylittyy ja maksan ylimenevän osan itse. Molemmilla kerroilla asiakaspalvelija on kertonut, että saisin jonkun monen kuukauden kortin mutta ei järkeä, koska en käy siellä säännöllisesti. Nytkin käytän vielä viime vuoden sporttipassilla ostettuja käyntejä.

Tällä hetkellä ainoa kuukausittainen, puhtaasti "harrastuskulu" taitaa olla HBO Nordic.k 9.95 €/kk. :barefoot: :ROFLMAO:

Koiran kanssa kun tuli treenattua suojelua niin siihen paloi rahaan, hyvät maalimiehet jotka myös kouluttaa ei ole ihan ilmaisia ja yllättäen ne oli aina jossain muualla eli ajoihinkin meni rahaa.
Näyttelyissä tuli käytyä mutta kun viimeisen kerran ajettiin kehästä ulos huonon käytöksen takia niin tuumasin että eiköhän tää ollut tässä. (koira käyttäytyi huonosti, en minä)
Ajatuksena tuossa oli sutenöörin hommat eli koiruus olisi päässyt panemaan ja minä rahastamaan yhden pennun hinnat, koira oli viisas mutta itsepäinen ja minä heikkohermoinen niin totesin että antaa olla.

Harrasteluihin (pelkästään sali tällä hetkellä) menee valmennuksineen joku 120-130e/kk, vähän riippuen ottaako vakkarisalin lisäksi muualle kymppikorttia tms. Plus tietty vaatteisiin ja välineisiin pieni määrä, alle 50e/kk kuitenkin. Sitte on seuran jäsenmaksu ja lisenssi, mutta ne nyt on vaan kerta vuoteen... Hyötypyöräilyä en laske harrastukseksi, koska pyörä on liikkumisväline, millä korvaan mm. bussilipun. Jonkunlaista paritanssikurssia vähän mietiskelin tähän keväälle, mutta saa nyt nähdä...

Tuntuuko teistä muistakin, että tää viikko etenee äärimmäisen hitaasti.

Mut monella selkeästi työnantaja osallistuu kustannuksiin, mikä on tietty todella hyvä asia. Kaikki myös riippuu siitä, että millaisista harrastuksista puhutaan, kuten jos on juuri jotain moottoriajoneuvoihin liittyvää, niin niihin saa opetettua rahaa vaikka kuinka. Selkeästi ihanteellisin olisi toi työnantajan sponssaama tai max 15€/kk, mutta itsellä se nousee kyllä 80€/kk.

Tuntuuko teistä muistakin, että tää viikko etenee äärimmäisen hitaasti.
Yhdessä vaiheessa tänään tuntui siltä, että olen ollut iäisyyden töissä ja on varmaan jo torstai.

...Ei.

Koiran kanssa kun tuli treenattua suojelua niin siihen paloi rahaan, hyvät maalimiehet jotka myös kouluttaa ei ole ihan ilmaisia ja yllättäen ne oli aina jossain muualla eli ajoihinkin meni rahaa.
Oma suojeluharrastus loppui juuri maalimiesten maantieteelliseen sijaintiin. Lähinnä siksi, että minulla ei ole haluja ajaa >kahta tuntia treeneihin, sille ajalle on parempaakin käyttöä. Kummasti oma jaksaminen ja motivaatio parani, kun päätin että meillä harrastetaan vain PK-jälkeä. On lähinnä helpottunut olo ratkaisustani lopettaa, kun kuuntelen treenikaverin kertomusta kilsoista. :confused: Ajan ilman suojeluharrastustakin sen >45.000 km vuoteen.

Viimeksi muokattu:
Kelkkailussa oli kulut kohdallaan, viikonloppusin 300e pelkästään bensaan ja olihan se joka vkl ajettava kun oli vielä talviakin. Kesällä oli sitten mönkijä jolla kynnettiin pitkin soita. Oli kalliita harrastuksia, eikä ne edes hirveesti kiinnostanut. Piti vaan olla kaikkea ja esittää muille. Kyllä sitä oli idiootti, ehkä vieläkin vähän.

Oma suojeluharrastus loppui juuri maalimiesten maantieteelliseen sijaintiin. Lähinnä siksi, että minulla ei ole haluja ajaa >kahta tuntia treeneihin, sille ajalle on parempaakin käyttöä. Kummasti oma jaksaminen ja motivaatio parani, kun päätin että meillä harrastetaan vain PK-jälkeä. On lähinnä helpottunut olo ratkaisustani lopettaa, kun kuuntelen treenikaverin kertomusta kilsoista. :confused: Ajan ilman suojeluharrastustakin sen -45.000 km vuoteen.
Meidän hurjien kasvattaja teki touhua aika vakavasti ja meillä olikin sellainen hyvä porukka hänen kennelin kasvattejaan, treenaaja tuli Tsekeistä ja oli aina sen viikonlopun täällä mutta kun useampi oli jakamassa kulut niin pystyi siihen.
Jälkeä nyt pystyy melkein missä vaan opettelemaan ja omalla piskillä sekin olisi sujunut mutta mä en jaksanut rämpiä pitkin mettiä, pellolla joskus kokeiltiin.
Nyt kun reilu viikko sitten toinenkin piski lähti autuaammille haukuntamaille niin en raaskinut valjaita sun muita varusteita hävittää vaan laitoin kaapin perälle kun eihän sitä koskaan tiedä... vaikka vakuutin ettei koiria meille enää tule, ei ainakaan dobbereita kahta kerralla :LOL:

Ilmeisesti työ- ja perhe-elämä verottaa? Itse uskon, että harrastukset ovat tärkeitä fyysisessä ja henkisessä jaksamisessa arjessa, joten siksi onkin mielenkiintoista lukea et kuinka paljon ihmiset siihen satsaa.

Itse olen jotenkin pihtari näissä ja mietin aina, että onko joku harrastus liian kallis, vaikka eihän sen pitäisi olla mittari kaikessa. Kumminkin tuhlaan sitä rahaa kaikkeen muuhun turhuuksiin, joten miksi idioottina haluaisin karsia juuri hyvinvointini osalta. :unsure:

Ei vissiin mikään kiinnosta jos pitää miettiä onko liian kallista? Perus kaupunkilainen joilla ei yleensä ole mitään harrastuksia :whistle: On siinä tietysti hyvätkin puolet kun rahaa säästyy..

Aika vaikea kuvitella tuollaista kun minulle ollut aina lähes itsestäänselvyys että harrastuksiin menee paljon rahaa ympäri vuoden. Aina ollut joku 3-4 harrastusta mihin menee kaikki aika ja raha. Onneksi ne vaihtuu vuodenaikojen mukaan niin kerkiää kaikkea tehdä. Huono puoli ettei oikeen missään vaiheessa ehdi tienata rahaa. Sekin hyvä ettei nuorempana koskaan ole raskinut harrastaa baareissa pyörimistä tai juopottelua kun tuntuu että siinä menee raha hukkaan ja vapaaj-ajan käyttää mielummin harrastamiseen.

Siinä vaiheessa kun lapset alkaa olla sen verran vanhoja että niihin alkaa meneen enempi rahaa niin joutuu vähentään omiin harrastuksiin meneviä rahoja. Sitä ennen hyvä harrastaa niin paljon kuin pystyy.

Nykyään tuntuu olevan paljon sellaisia jotka harrastaa vaan työtä. Vaikka ei mikään mukavaa tai hyvä palkkaista hommaa olisi. Taitaa olla tylsä elämä.

Back
Ylös Bottom