Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Intoa heilutella punnuksia kuntosalilla: eijjollut.

Heiluttelin silti.

Hankittavaa, keksisin vaikka ja mitä, mutta kumma kyllä. Olen todennut että emmää tartte.

Eka taloprojekti jäi pahasti kesken, loppu raha loppu voimat. 400neliötä valtatien vieressä ihmisten ihmeteltävänä, saa maatua niille sijoilleen.

Tänään sain puhelun, sähkäri soitti jotta NYT mä tuun tekee sun talliin sähköt, kesäkuussa sen piti tulla.
Taloprojektit on kyllä voimaa vievää hommaa ja en yhtään ihmettele että avaimet käteen talopaketit vain kasvattaa suosiotaan kokoajan.
Sen mä vaan sanon jokaiselle rakennushommiin alkavalle että älkää hakeko sitä halvinta tekijää koska se ei välttämättä ole halvin ja yleensä ne ammattilaiset osaa vaikka sinä et osaisi ja se säästää sekä aikaa että rahaa ja ennenkaikkea hermoja.

Just noin, jos ei muuta niin vaikka siivoatte siellä työmaalla.. Omaa tekiessä tuli kyllä muutaman kerran käännyttyä eteisessä kantapäillä ympäri. Mutta tulipahan tehtyä, 10 vuotta tulee asumista täyteen toukokuussa. Jumppa, tehty. Samaa sätkimistä kuin ennenkin, mutta perkele lykkäsin melkein joka liikkeeseen lisää kiloja, voittajafiilis. Syömiset kusee vaan edelleen yhtä vahvasti kuin edellisenä vuotena. Kohta autonpesuun ja muutama kuva, hirveä vaihtokuume..

väsyttää, vituttaa, ahistaa... aaaa, nii, se on tää Suomen talvi. Jep, Nou hätä siis. Ihan normaalia tällainen tähän aikaan vudoesta täsä maasa.

Taloprojektit on kyllä voimaa vievää hommaa ja en yhtään ihmettele että avaimet käteen talopaketit vain kasvattaa suosiotaan kokoajan.
Sen mä vaan sanon jokaiselle rakennushommiin alkavalle että älkää hakeko sitä halvinta tekijää koska se ei välttämättä ole halvin ja yleensä ne ammattilaiset osaa vaikka sinä et osaisi ja se säästää sekä aikaa että rahaa ja ennenkaikkea hermoja.

Emmäkyllä taloo jaksa enkä viitti rakentaa. Oon kattellu ku frendit rakennellu.
Yks kaveri rakennutti täysin avaimet käteen. Kävi työmaalla vaan smyygaamassa. Ei siivonnut pienintä paperin palastakaan. Hoiti sen ajan kotonaan kahta pientä muksua. Siinä olis hyvä tapa tehdä talo.

Mut täälläpäin ei ole mitään fiksuja tontteja mihin rakentaa. Kaupungin tonteista kulmat ja puistonreunat menee politiikalla.
Nyt tulevalla kämpällä on käsittämättömän hyvä sijainti. 5km keskustaan ja kulmatontti missä yks ainoa rajanaapuri ja siinäkin rajalla iso autotallin sivu. Kolmeen ilmansuuntaan sellaista kaupungin luonnonpuistoa missä kukaan ei ikinä kulje. Päiväkoti pihatien toisessa päässä, pulkkamäki ja kolme leikkipuistoa 500m säteellä. 2012 frendi rakensi talon niin viimesen päälle, että en itse pystyis samaan saati mikään rakennuttaja jos talopaketin ostaisin. Siihen on kiva ja helppo muuttaa.

b566826c5f047d119f963c16efc304bd.jpg

Oletteko koskaan aloittaneet jotain isoa projektia tai vastaavaa ja jossain vaiheessa alkaneet miettimään mihin helvettiin sitä onkaan ryhtynyt?
Itsellä taas sellainen fiilis etten ikinä tule selviämään tästä ja joudun lopulliseen kadotukseen ja ties mihin, tekisi mieli vain kadota johonkin ja toivoa että tapahtuisi.. jotain.
Tälläkin hetkellä, kun mietin, että mikä vitalis on polynomi ja päälle yritän vielä laskea niitä yhteen, vähentää tai vaikka kertoa.

Sanon vaan että morjens.

Oletteko koskaan aloittaneet jotain isoa projektia tai vastaavaa ja jossain vaiheessa alkaneet miettimään mihin helvettiin sitä onkaan ryhtynyt?

Yllättävänkin usein työmaalla. Aina kun pitäisi jostain maksalaatikkoa vastaavasta rakenteesta kasata joku luun muotoinen rakenne.

Totta. Suutarin lapsella ei ole kenkiä. Toisille niitä taloja kyllä rakensi, mut sit oma.. No joo, oppirahoja.

Päivä alkoi toiveikkaana, aamukahvin jälkeen en ole sitten oikein saanutkaan mitään aikaiseksi, no huomenna on uusi päivä.

[QUOTE="Heatseeker, Tai no yksi mutka

Tekisi mieli, mutta lupaprosessi veisi aikaa ja vaivaa.[/QUOTE]
Ei kai se nyt niin hirveästi... Käynti laitoksella, parikymmentä sivua dokumentteja ym liput ja laput. Sitten vaan odottelua.

Oma aihioni taisi jo lentää Texasista, kunhan cipit on kunnossa niin sitten alkaa sepitys. Toivottavasti se vappuun mennessä valmistuu.

Ei kai se nyt niin hirveästi... Käynti laitoksella, parikymmentä sivua dokumentteja ym liput ja laput. Sitten vaan odottelua.

Oma aihioni taisi jo lentää Texasista, kunhan cipit on kunnossa niin sitten alkaa sepitys. Toivottavasti se vappuun mennessä valmistuu.
Vähän riippuu mistä pisteestä sen aloittaa, onhan se pari vuotta pitkä aika.

Back
Ylös Bottom