Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Turkulaisuuspöpö on iskenyt. Kohta mongerrat jotain käsittämätöntä puhetta ja haaveilet muutosta tuol´puolel jokkee.

Olen kyllä aika paljon turussa elämässäni asunut. Sen verran ainakin, että täytyy sano eittei ole tuol puolel jokkee olemassakaan. Se on täl puol tai tois puol.

Täl puol = kirkonpuoli
Tois puol = nykyisen keskustan puoli

Tuli tuosta korkeasta paikasta mieleen.. Tässä kun on korjaillut ihmisiä jonkin tovin on tullut selkeä käsitys siitä, että lakiin pitäisi kirjata, että korkein taso mille ihminen saa nousta ilman asianmukaisia turvavälineitä pitäisi määrittää. Sopivaksi voisi ajatella esimerkiksi 100cm - ihmisen ikä. Tai jopa 50cm - ikä. Asian mukaisten turvavälineiden kanssa voidaan sitten tuplata kyseinen korkeus.

Asianmukainen turvaväline.

human-hamster-ball-300x250.jpg
Yksi tuttu putosi viikko sitten tikkailta noin kahden metrin korkeudesta.
Viisi kylkiluuta poikki ja keuhkossa reikä.

Olen kyllä aika paljon turussa elämässäni asunut. Sen verran ainakin, että täytyy sano eittei ole tuol puolel jokkee olemassakaan. Se on täl puol tai tois puol.

Täl puol = kirkonpuoli
Tois puol = nykyisen keskustan puoli

Joo, ei ole nämä käsitteet hallussa ja olen melkein ylpeä siitä. Sovitaanko, että 'tuol puolel jokkee' on sitten riittävän kaukana sivistyksestä (Espoo).

Joo, ei ole nämä käsitteet hallussa ja olen melkein ylpeä siitä. Sovitaanko, että 'tuol puolel jokkee' on sitten riittävän kaukana sivistyksestä (Espoo).

No nyt ovat nämäkin käsitteet hallussa. Ei mennyt hukkaan tämäkään päivä.

Kerran tulin juurikin pukilta alas n.3 metrin korkeudelta kyljelteen sen kaatuneen pukin päälle ja voi perse kun oli kylki kipee monta viikkoa vaikka mitään ei mennyt rikki.

Minulla oli tänään asiakkaana ortopedian heräämöpotilas, joka oli NIIN iloinen ja onnellinen, että hädintuskin pysyi vuoteessa. Onnistuneesti lääkitty leikkurin puolella (y)

Voisinko saada sitä samaa?

Vähän väsy.

selvennäs ny vielä se:kin kumpi puol on turku ja kumpi åbo

Åbo on se täl puol.

Täl puol on Åbo ja historiallinen keskusta = tuomiokirkko ja mikä se vanha torin alue ny onkaan nimeltä. e: vanha suurtori

Viimeksi muokattu:
Huh, lord husband tukki se syvyyteen ammottavan aukon porrastasanteelta niin, ettei siitä voi enää ihminen tippua ellei se ime todella lujaa, tarkoitan siis yhtä lujaa kuin komero Carol Annea Poltergeistissa. Nyt voin taas hengittää vapaasti.

Kissa siitä kyllä mahtuisi edelleen tippumaan, tosin se ei niin haittaa.

Back
Ylös Bottom