Kipeä olkapää rintatreeni

Täällä toinen joka kaipaisi samaa tietoa. Ainoa mitä olen löytänyt niin kuulemma peck deck olisi sellainen joka ei olkapäätä isommin kuormita.

Oma taustani on sellainen että kun mittariin tuli 35 niin meni oikea olkapää, löytyi kalkkia supraspinatuksesta. Vuosi meni fyssarilla käydessä ja kalkin liukenemista odotellessa. Kivut oli pahimmillaan sellaisia singulariteettitasoisia, eli tajunnan taso hämärtyi. Ei puhettakaan että kädellä olisi treenattu muuta kuin fyssarin antamia kuminauhajumppia.

Nelikymppisenä meni vasen olkapää, ja kuvantamisesta löytyi iiiso kalkki taas supraspinatuksesta. Meni jo rutiinilla, vuoden taas otti.

Nyt on kondis parempi ja leukoja pystyy kiskomaan kivutta, joku 15 menee hyvänä päivänä. Olkapäät ei kipuile mutta sen verran on ehdollistumaa, että yhtään punnerrusta en ole uskaltanut yrittää vuosiin, niitä tehdessä nimittäin tuo vasen alkoi kipuilla.

Olen tässä nyt sitten miettinyt että mikähän olisi sellainen rintalihastreeni jota voisi tehdä turvallisesti, kun on ahtaat olkapäät ja lievästi sanottuna tendenssiä tendinoosiin? Menen aika toispuoleiseksi jos vaan noita leukoja kiskon. Että onko se nyt sitten salikortti hommattava ja hinkutettava peck deckiä siellä, vai onko jotain muuta mitä voisi koettaa? Käsipainoja on, kuminauhoja myös.

Täällä toinen joka kaipaisi samaa tietoa. Ainoa mitä olen löytänyt niin kuulemma peck deck olisi sellainen joka ei olkapäätä isommin kuormita.

Oma taustani on sellainen että kun mittariin tuli 35 niin meni oikea olkapää, löytyi kalkkia supraspinatuksesta. Vuosi meni fyssarilla käydessä ja kalkin liukenemista odotellessa. Kivut oli pahimmillaan sellaisia singulariteettitasoisia, eli tajunnan taso hämärtyi. Ei puhettakaan että kädellä olisi treenattu muuta kuin fyssarin antamia kuminauhajumppia.

Nelikymppisenä meni vasen olkapää, ja kuvantamisesta löytyi iiiso kalkki taas supraspinatuksesta. Meni jo rutiinilla, vuoden taas otti.

Nyt on kondis parempi ja leukoja pystyy kiskomaan kivutta, joku 15 menee hyvänä päivänä. Olkapäät ei kipuile mutta sen verran on ehdollistumaa, että yhtään punnerrusta en ole uskaltanut yrittää vuosiin, niitä tehdessä nimittäin tuo vasen alkoi kipuilla.

Olen tässä nyt sitten miettinyt että mikähän olisi sellainen rintalihastreeni jota voisi tehdä turvallisesti, kun on ahtaat olkapäät ja lievästi sanottuna tendenssiä tendinoosiin? Menen aika toispuoleiseksi jos vaan noita leukoja kiskon. Että onko se nyt sitten salikortti hommattava ja hinkutettava peck deckiä siellä, vai onko jotain muuta mitä voisi koettaa? Käsipainoja on, kuminauhoja myös.

Ootko saanut fysioterapiaa tuohon nyt? Fyssarin pitäisi osata keksiä liikkeitä siten, että vähitellen pääset kohti penkkiä tai muuta rintaliikettä. Sanot vaan tavoitteeksi, että nimenomaan haluat jotakin tuollaista tehdä taas. Todennäköisesti jollain helpotetuilla/kevennetyillä versioilla aloittelette vähitellen kohti varsinaista perus saliliikettä kohti. Ajatuksena oppia hyvä tekniikka ahtauttamatta olkapäätä kiertäjäkalvosimen lihaksia oikein halliten, ulkorotaattoreita vahvistaen erityisesti. Lisäksi supraspinatuksen asteittainen kuormittaminen ja täten vahvistaminen ajatuksena myös.

Millaisia liikkeitä porukka suosittelee, kun olkapää vihloo useemmissa rintaliikkeissä? Onko kokemuksia?

Tekniikat kuntoon. Vähän kuulostais siltä et teet päin helvettiä jos joka rintaliikkees olkapää vihottelee. Ota vaikka itestäs videota ja postaa sopivaan ketjuun ni saat palautetta.

Itellä oli aiemmin samaa vikaa olkapäiden kanssa. Muutaman vuoden aktiivisemmin tuota koitin korjata ja nyt kun on pidemmnän aikaa pysyny oireettomina niin tulin siihen tulokseen, että vika oli rinnan huonossa hermotuksessa. Rintalihakset hermotti huonosti -> suurin osa rasituksesta ja työstä meni etuolkapäille. Jänteet joutu koville ja koko olkapääseudun lihaksisto oli täysin jumissa aiheuttaen aika mellevät kivut kun useamman kerran viikossa niitä rasitti.

Pienistä painoista joutu lähtemään liikkeelle pariinkin kertaan ja useamman kuukauden joutu käyttämään ihan vain ja ainoastaan niiden itelle parhaiten sopivien liikkeiden ettimiseen. Nyt on kivut pysyny pois, voimatasot nousee paremmin ku ennen ja onhan tuoho rinnanympärykseen tullu vähän lisää mittaa vaikka jo vuosikymmen treenausta takana. Aina voi oppia uutta :nolo:

Pyöristyneet olkapäät sisäänpäin? Monesti johtuu siitä, että rintalihakset on liian kireät. Parempi lopettaa penkkaaminen vähäksi aikaa ja korjata hartia/rintalinja kuntoon. Kyllä se siitä.

Olen tässä nyt sitten miettinyt että mikähän olisi sellainen rintalihastreeni jota voisi tehdä turvallisesti, kun on ahtaat olkapäät ja lievästi sanottuna tendenssiä tendinoosiin? Menen aika toispuoleiseksi jos vaan noita leukoja kiskon.
Mulla on kans ahtaat olkapäät. Mitään neuvoja en tosin osaa antaa varsinaiseen kysymykseen, jätin itse rinnan treenaamisen kokonaan pois ja aloin keskittymään erilaisiin pystypunnerruksiin mitä yläkerran työntäviin liikkeisiin tulee, koska niitä pystyn (kohtalaisen) kivuttomasti tekemään.

Mulla on kans ahtaat olkapäät. Mitään neuvoja en tosin osaa antaa varsinaiseen kysymykseen, jätin itse rinnan treenaamisen kokonaan pois ja aloin keskittymään erilaisiin pystypunnerruksiin mitä yläkerran työntäviin liikkeisiin tulee, koska niitä pystyn (kohtalaisen) kivuttomasti tekemään.

Eiköhän asiansa osaava fysioterapeutti noihin sun olkapäihin osaisi antaa sopivan kuntoutusohjelman? Paskalla mäihällä toi nykynen treeni vaan pahentaa ongelmaa ajan kanssa?

Eiköhän asiansa osaava fysioterapeutti noihin sun olkapäihin osaisi antaa sopivan kuntoutusohjelman? Paskalla mäihällä toi nykynen treeni vaan pahentaa ongelmaa ajan kanssa?
Vuoden verran on mennyt jo ihan kivasti. Hartiarengasta kuntoutan ja voimistan tinkimättömästi.

Mulla välillä olkapäät vaivaa ja juurikin rintaliikkeissä.
Siihen auttaa kun kuntouttaa lapatukea, kaikenmaailman facepulleja ja muita kuminauhavetkutuksia kun tekee.
Sekä yksi tärkein juttu, ryhti! Lavat kiinni, rinta ulos. Sillä saan tehtyä penkkipunnerruksenkin vaikka olkapää kiukuttelee - tokikin vähän pienemmillä painoilla kun normaalist.

Mutta se olkapäävaiva tulee siitä kun hartiat tipahtaa eteen, joten sun pitää nyt keskittyä lapojen alueen lihaksiin ja rintalihaksen venyttelyyn.

Ensimmäisenä lääkäriin.
Kerron oman tarinani:

Oikeassa olkapäässä oli aiemmin kiertäjäkalvosin- ja hauisjänneongelmaa, sain ne fyssarin opastuksella ja vuoden treenillä kuntoon.
Oikea olkapää on nykyään siis täysin toimintakykyinen. Ei mitään vikaa. (y)
Samantyyliset ongelmat alkoi muutama kk sitten vasemmassa olkapäässä.
No, ajattelin että sama vaiva(tulee kuulemma helposti myös toiseen olkapäähän) ja jatkoin treeniä. Ajattelin kuntouttaa tuonkin vaivan samoilla keinoilla.
Vaivapa ei ollutkaan sama, vaan paha tulehdus olkapäässä. Jota jatkuva treenaaminen ja eristävät liikkeet vain pahensi.'
Vähitellen kaikki rintaliikkeet oli jätettävä pois, kipu oli niin kova.

Asia selvisi röntgenissä ja ultrassa, jossa selvisi myös että tulehdus oli jo ehtinyt vahingoittaa luupintoja. Ovat karheutuneet. Siis syöpyneet.
Kun vihdoin sain itseni sinne lääkäriin.
Menkää lekuriin jos on kipuja, vaikka se tuntuukin turhan itkemiseltä. Ei käy kuten mulle.

Nyt on ensin 2vkon lepo treenistä ja tulehduskipulääkekuuri. Tilanne tsekataan sen jälkeen, mitkä ovat jatkotoimenpiteet. Tästä voi tulla isokin juttu. :/
Onneksi voi sentään kyykätä.

View: https://www.instagram.com/p/BnbZnDGhyT9/?taken-by=ilomaenkimi

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom