Selkäkipu, apuja

Nyt on lapojen välissä selkärangan kohdalla voimakas pistävä kipu, joka välillä helpottaa ja välillä pahenee. Pahin on kun töissä kävelen pidemmän matkan, niin kipu voimistuu vaan ja tuntuu että selkäranka katkeaa.

Olen käynyt jäsenkorjaajalla, joka nosti rintarankaa ja avasi jonkun lukon ja nyt 2 päivää sitten napraatikko avasi 3 nikamalukkoa ja olo olikin parempi kunnes taas palasin töihin ja kävelin.

Alkaa neuvot loppumaan, treenannu en ole 2 viikkoon. Onko kellään antaa mitään vinkkiä kenen puoleen kääntyä tai että mikä olisi mahdollisesti selässä pielessä?

Napraatti neuvoi venyttämään kireitä rintalihoja auki, jolloin ryhti parantuisi ja lukkoja ei tulisi koko ajan. Näin olen tehnytkin, myös putkirullausta olen tehnyt.

Nyt on lapojen välissä selkärangan kohdalla voimakas pistävä kipu, joka välillä helpottaa ja välillä pahenee. Pahin on kun töissä kävelen pidemmän matkan, niin kipu voimistuu vaan ja tuntuu että selkäranka katkeaa.

Olen käynyt jäsenkorjaajalla, joka nosti rintarankaa ja avasi jonkun lukon ja nyt 2 päivää sitten napraatikko avasi 3 nikamalukkoa ja olo olikin parempi kunnes taas palasin töihin ja kävelin.

Alkaa neuvot loppumaan, treenannu en ole 2 viikkoon. Onko kellään antaa mitään vinkkiä kenen puoleen kääntyä tai että mikä olisi mahdollisesti selässä pielessä?

Napraatti neuvoi venyttämään kireitä rintalihoja auki, jolloin ryhti parantuisi ja lukkoja ei tulisi koko ajan. Näin olen tehnytkin, myös putkirullausta olen tehnyt.

Ihan mahdoton antaa täällä neuvoja, ennen kuin on koko ranka tutkittu kaulasta lähtien. "Lukot" nyt kertovat vain jäykkyydestä rangan segmenteissä, eivät poista ongelmaa, vaikka miten availisi. Kuulostaa äkkiseltään ergonomiajutuilta, enkä kaula- tai rintarangan pullistumaakaan poissulkisi.

Mutta, kuten sanottu, jatkotutkimuksiin. Suositan OMT-fyssaria tai ylipäätään rangan diagnostiikkaan perehtynyttä fysioterapeuttia. (y)

Edit: vielä noihin nimikkeisiin. Eli ammattilaiset, joita ehdotin käyttävät ammattinimikkeen kanssa kirjainyhdistelmiä OMT, MDT tai esim. Maitland

Ihan mahdoton antaa täällä neuvoja, ennen kuin on koko ranka tutkittu kaulasta lähtien. "Lukot" nyt kertovat vain jäykkyydestä rangan segmenteissä, eivät poista ongelmaa, vaikka miten availisi. Kuulostaa äkkiseltään ergonomiajutuilta, enkä kaula- tai rintarangan pullistumaakaan poissulkisi.

Mutta, kuten sanottu, jatkotutkimuksiin. Suositan OMT-fyssaria tai ylipäätään rangan diagnostiikkaan perehtynyttä fysioterapeuttia. (y)

Edit: vielä noihin nimikkeisiin. Eli ammattilaiset, joita ehdotin käyttävät ammattinimikkeen kanssa kirjainyhdistelmiä OMT, MDT tai esim. Maitland

Joo OMT- fyssarille ens viikolla ellei viikonlopun aikana tapahdu ihme parannusta lepäämisen myötä. Uskaltaakohan tässä treenata yhtään ennenkuin on asia tutkittu kunnolla? Koska kipuja ei juurikaan tunnu reenatessa kun yksi päivä koitin hieman jumppailla?

Joo OMT- fyssarille ens viikolla ellei viikonlopun aikana tapahdu ihme parannusta lepäämisen myötä. Uskaltaakohan tässä treenata yhtään ennenkuin on asia tutkittu kunnolla? Koska kipuja ei juurikaan tunnu reenatessa kun yksi päivä koitin hieman jumppailla?

Noihin ensimmäisessä postissa kuvailtuihin oireisiin peilaten en kyllä lähtis ainakaan salille. Nuo on pirullisen salakavalia nuo ylemmän ranka-alueen vammat, kun ne saattaa toisena päivänä olla oireettomia ja toisena tuntua juurikin, kuin selkä katkeaisi. Et menetä mitään, jos lepäät sen viikon verran ennen tutkimuksia, mutta voit hävitä saatanasti, jos menet "vähän kokeilemaan" :LOL:

Hierojalla tietty ei ole käyty..

monesti noi kivut on lihasperäisiä, kun vetävät pakettia ikäviin asentoihin.

Hierojalla tietty ei ole käyty..

monesti noi kivut on lihasperäisiä, kun vetävät pakettia ikäviin asentoihin.
Napraatikko sekä jäsenkorjaus hoito alkoi juurikin hieronnalla. Eli hierottiin latseja, pitkää selkälihasta ja muutenkin hartioita auki.

Tänään illalla tilanne se, että kipu siirtynyt vasempaan latsiin poispäin selkärangasta. Ilmenee erityisesti jos vedän latsia taakse niin polttava / pistävä kipu tuntuu. Voisikohan kyseessä olla lihastulehdus, koska menin n. 3 viikkoa sitten hieman etuajassa mitä suositus oli painamaan melko kovan selkätreenin. Olin siis juuri ollut hierojalla edeltävänä päivänä, tästä tämä kipuilu alkoi yläselässä.

Onhan noi useesti perkeleellisiä.

Monesti kannattaa lähteä yönselkään päivystykseen, vaatia magneetti, koska "eikös se ole paras!", kieltäytyä kaikesta kipulääkityksestä (etenkin opiaateista, koska "ovat myrkkyä") ja lopuksi haukkua se homo lääkäriks, koska ei määrää lääkekannabista (koska "se ei ole myrkkyä!") ja todeta, että "hankitaan sitä sitten pimeiltä markkinoilta!"

Erityisen säväyksen luo mannevitsien kertominen, etenkin jos ne eivät liity mihinkään asiaan mitenkään mutta koska pitävät päivystyksessä yllätymomenteista, kannattaa lyödä juttua vaan tiskiin. Hyvä klassinen esmerkkki on esim. "Ketkä on kaks parasta mustalaista? No jalaton ja kädetön mustalainen!" tai "Kuollut ja kuopattu manne" ja jutun päälle sellainen roinaajan pitkä tuijotus! Sen jälkeen poistu vastaanotolta ontuen kuin sielusi olisi jäänyt kiinni vessaharjaan viime poikain saunaillassa.

5/5!

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom