Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Ehkä näin kuluttajapuolelta sopii heittää näkemys ja itsellä on se meininki että jos ei insta ja tube riitä niin antaa olla, enmä jaksa alkaa veivaamaan enää mitään twitcei kun ei edes snäppi kiinnosta vaikka sillä onkin oma paikkansa some"kuluttajilla".
Itseasiassa enmä lähde edes mistään noita kaivamaan ja jos ei ole täällä pakkiksella suoraa linkkiä niin jää kokonaan katsomatta.
Omassa ikä yms. ryhmässä eli keskiverto perusjantterit uskoisin monen muunkin olevan samaa mieltä.

Aikalailla samoilla linjoilla ollaan myös täällä näin kuluttajapuolella. Eli tubesta tulee katsottua jotain tallenteina, lähinnä q&a-videoita ja haastatteluita. Mutta ei ainakaan omassa elämäntilanteessa olisi mahdollista tiettyyn aikaan katsoa jotain pelaamista livenä, eikä sen puoleen aivan kauheasti kiinnosta. Jos normaalina arki-iltana on vaikka se parisen tuntia oikeasti tyhjää aikaa, niin ennemmin pelaan itse, kuin alan vahtaamaan että joku toinen pelaa ja höpisee.

Ja tämä nyt ei siis ollut mitään kritiikkiä streameja seuraavia kohtaan, jos tykkää katsella niin siitä vain. Tosiaan vain oma näkemys asiaan. Ainut kerta kun olen twitciä livenä seurannut, oli savolaisen haastattelu ja silloinkin ohjelma toimi päin persettä, joten ei hinkua twitcin seuraan.

Jos nyt kukaan teistä yhtään ymmärtää markkinoinnista mitään, niin nimenomaan olisi hyvä tavoittaa mahdollisimman paljon eri kanavien avulla eri ihmisryhmiä, kuluttajia. Tähän samaan hengenvetoon vastineena teille, jotka ette käytä twitchiä on ne ihmiset, jotka sitä käyttää ja diggaa niitä lähetyksiä katsoa. Nämä ihmiset voisivat yhtä hyvin sanoa, ettei tube ole enää pop eikä sitä platformia tykkää seurata. Itse twitchaan ja sen jälkeen vielä uppaan tallenteen tubeen. Näin saan tavoitettua niin twitchaajat kuin tubettajat. Ei pidä tuijottaa aina vaan omaan napaan ja ajatella, että on vain yhdenlaisia ihmisiä maailmassa. Meitä on moneen junaan. Mites suuri muuten twitch käyttäjäkunta on nykyisin? Puhutaan varmaan melko suuresta määrästä.

Ehkä näin kuluttajapuolelta sopii heittää näkemys ja itsellä on se meininki että jos ei insta ja tube riitä niin antaa olla, enmä jaksa alkaa veivaamaan enää mitään twitcei kun ei edes snäppi kiinnosta vaikka sillä onkin oma paikkansa some"kuluttajilla".
Itseasiassa enmä lähde edes mistään noita kaivamaan ja jos ei ole täällä pakkiksella suoraa linkkiä niin jää kokonaan katsomatta.
Omassa ikä yms. ryhmässä eli keskiverto perusjantterit uskoisin monen muunkin olevan samaa mieltä.

Veit kyllä sanat suusta. Eikä se mistään markkinoinnin ymmärtämisestä tai omaan napaan tuijottamisesta ole kiinni jos ei jaksa lähtee kaiveleen jotain pelistriimiä. Jos ei linkkiä löydy niin saa kyllä jäädä myös omalta osaltani.

Jos nyt kukaan teistä yhtään ymmärtää markkinoinnista mitään, niin nimenomaan olisi hyvä tavoittaa mahdollisimman paljon eri kanavien avulla eri ihmisryhmiä, kuluttajia. Tähän samaan hengenvetoon vastineena teille, jotka ette käytä twitchiä on ne ihmiset, jotka sitä käyttää ja diggaa niitä lähetyksiä katsoa. Nämä ihmiset voisivat yhtä hyvin sanoa, ettei tube ole enää pop eikä sitä platformia tykkää seurata. Itse twitchaan ja sen jälkeen vielä uppaan tallenteen tubeen. Näin saan tavoitettua niin twitchaajat kuin tubettajat. Ei pidä tuijottaa aina vaan omaan napaan ja ajatella, että on vain yhdenlaisia ihmisiä maailmassa. Meitä on moneen junaan. Mites suuri muuten twitch käyttäjäkunta on nykyisin? Puhutaan varmaan melko suuresta määrästä.
Mä joudun miettimään työkseni myös mainostamista ja tottahan se on että pitää tavoittaa mahdollisimman laaja katsojakunta mutta minä vastaisin lähinnä Miken pohdintaan onko järkeä.
E: Varmaan olen se haastavin kohderyhmä jolle ei riitä että pätkä on tubessa vaan se pitää vielä tuoda pakkikselle nenän eteen MUTTA minä olen se joka tilaa ne prodet sieltä linkin takaa ja ei tarvitse miettiä onko tullut kelan rahat tai koska on viikkorahapäivä...

Mutta te kommentoijat juuri tuijotatte omaan napaan, kun olette täällä toteamassa, ettei kärsivällisyys riitä etsimään jotain kanavaa ellei sitä tuoda nenän eteen. Sellainen ihminen, joka on jostain kiinnostunut, se etsii ja käyttää aikaa löytääkseen kanavat ja mielenkiinnon kohteet. Pitäähän se teidänkin tiedostaa? Se, onko järkeä esim Miken tehdä twitchaamista, on teidän negatiivisesti twitchiin suhtautuvien vähän yksioikoista lähteä torppaamaan heti kättelyssä. Melkoisen subjektiivista sellainen.

Btw, Joku aikanaan ajatteli, että pistetään vettä pulloon ja myydään sitä kalliilla. Negaajat oli, että ei helvetissä kannata edes yrittää. No näitähän ei kuunneltu, annettiin pullolle nimi Evian ja ryhdyttiin hommiin. Ei tää tietysti mitenkään tähän liittynyt, mutta torppaajia on aina ollut asiassa kuin asiassa. Vain aika näyttää missä on järkeä ja missä ei.

Kannattaa panostaa twitchissä striimin laatuun. Ulkoasu kuntoon ja facecam, ite ainaki katsojana kaipaan muutaki ku pelkkää pelikuva+ääni.
Tota noin, ääni nauhotetaan Roden Procasterilla ja kuva tulee kanssa. Että miten pajon sitä laatua pitäis vielä veivaa?

Tietääpä ettei kannata kertoa omaa mielipidettä kun se on negaamista vaikka yrittää auttaa.
Pahoititko sä nyt mielesi? Minä lähinnä totesin vain, että subjektiivinen ajattelumalli tuskin antaa kauheesti mitään henkilölle, joka pohtii kannattaako vai ei? Jokaisella meistä on mielipiteet ja saa sullakin olla sellainen. Olet sen myös tuonut esiin. Kaikki kunnossa ja mennään eteenpäin.

Sama. Aika perheen ja työn lisäksi omille jutuille on aika vähissä. Käytän palveluja joissa saa yhdestä paikasta mahdollisimman paljon. Pakkotoisto on tälläinen. Bodyjutut luen vaan täältä. Treenivideoista yms katson vaan ne joille on täällä linkki kisailijan ketjussa. Kamppailujuttuja tykkään myös seurata ja senkin teen vain pakkiksen kamppailuosion kautta. Varmasti olisi vaikka mitä kivaa tuotantoa tarjolla jos olisi aikaa ja intoa etsiä.

Tota noin, ääni nauhotetaan Roden Procasterilla ja kuva tulee kanssa. Että miten pajon sitä laatua pitäis vielä veivaa?

Sun podcasteissa, videoissa yms. Äänet ja kuva on kyllä kohdalla.

Mutta Sitten taas (ei pahalla) @Bisley äänenlaatu on niin huono että ei jaksa kuunnella. Miehen höpinät on kyllä kiinnostavaa kuunneltavaa ja useampaa tube videota jonkun aikaa katsonut kunnes äänen laatu alkanu ärsyttämään liikaa.

Edelleenkin puolustan Twitchiä. Katselin hetken sun tubestriimiä puhelimella ja en saanut sitä kuvanlaatua paranemaan millään. Joku edellä mainitsikin Twitchin laadusta ja se pitää paikkansa. Puhelimellakaan ei ole ikinä mitään vaikeuksia saada Twitchiä auki hyvälaatuisena.

Itse olen tätä Twitch-sukupolvea (24v mies, joku tuolla pojaksikin haluaa kutsua) ja kokemuksia on sekä tubestriimeistä että twitchstriimeistä, enkä vaihtaisi Twitchistä pois minkään vuoksi. Tiedän monia oikeasti maailman ykköstason pelaajia, jotka ovat aloittaneet ensiksi tuottamalla tubeen videoita ja saaneet 100k tilaajia youtubeen. (Kaikki tuben käyttäjät tietää, että se on suhteellisen paljon.) Sitten he ovat pikkuhiljaa ryhtyneet striimailemaan ja aloittaneet tietenkin youtubestriimeistä, koska se platformi on heille jo tuttu. Tässä kuitenkin lähes poikkeuksetta käy niin, että he siirtyvät Twitchiin jonkun ajan kuluttua.

Twitchissä suomalaiselle striimaajalle on jo hyvin, jos hän saavittaa 100 aktiivista katsojaa. Tästä ylöspäin tarvitsee jo olla selkeästi todella hyvä pelaaja tai sitten olla jotain muuta viihdearvoa katsojille, kuten esim. Nyyssölän veljeksillä. Parhaat neuvot menestymiseen Twitchissä on katsojien huomiointi ja heidän osallistaminen omaan sisältöösi, sekä jotain persoonallista sisältöä. Uskon kuitenkin, että pitkässä juoksussa paras mahdollisuus menestyä striimaajana on striimata Twitchissä peliä ja muuta sisältöä sitten tubessa tai instassa. Twitchissä kun striimejä etsitään pelien perusteella (ellei jo ole seuraaja), niin sinut usein löytää sellaiset henkilöt, ketä juuri kyseinen peli kiinnostaa. Sitten kun onnistut luomaan sellaista viihdearvoa katsojille, että he tilaavat sinut, heidän päämotiivikseen sinun striimisi katsomisessa tulee teikäläinen itse, eikä se peli.

Pakkotoiston Youtubeen tulee varmasti enemmän katsojia nyt sillä tilaajia on enemmän ja kanava vanhempi mitä Twitchissä. Ei oikein pysty suoralta kädeltä Twitchiä torppaamaan alustana perustuen vain katsojiin jotka tulevat heti katsomaan striimiä esim Ilmoituksen kautta joka itselle tulee esim Youtubesta muttei Twithcistä johtuen asetuksista..

Itse olen kyllä niin laiska, että ei kiinnostus juurikaan riitä bodymateriaalia etsimään Twichistä, tai edes Pakkotoiston ulkopuolelta. Aiemmin parhaimpana pitämäni Jukan Penkkipunnerrus-kanavan videotkin ovat juuri tästä syystä jääneet viime aikoina, Rennen haastattelua lukuunottamatta, täysin seuraamatta.

Mutta te kommentoijat juuri tuijotatte omaan napaan, kun olette täällä toteamassa, ettei kärsivällisyys riitä etsimään jotain kanavaa ellei sitä tuoda nenän eteen. Sellainen ihminen, joka on jostain kiinnostunut, se etsii ja käyttää aikaa löytääkseen kanavat ja mielenkiinnon kohteet. Pitäähän se teidänkin tiedostaa? Se, onko järkeä esim Miken tehdä twitchaamista, on teidän negatiivisesti twitchiin suhtautuvien vähän yksioikoista lähteä torppaamaan heti kättelyssä. Melkoisen subjektiivista sellainen.

Idea oli varmaan kertoa juurikin ”asiakkaana” oma mielipide. Se onko Miken järkeä tehdä twitchaamista riippuu varmana katsojamääristä, ja yksi iso tekijä on että täällä kohdeyleisö ei vaan jaksa lähtee etsimään muualta.

Kyllä kulutun aikaa ja vaivaa mielenkiinnon kohteisiin, mutta jonkun pelivideoiden kattelemiseen, joka on sillon tällön puhdasta ajantappoa, en halua kuluttaa yhtään ylimääräistä aikaa

Turhaa sitä nyt on mieltä pahoittaa jos joku ilmoittaa et ”mä en jaksa etsiä erikseen pelivideoita mut kattelen jos joku linkkaa”

Eli ihan sama vaikka laittaa inuiittien perinnekerhon webbisivuille kunhan sinne on linkki pakkiksella.
Minä ainakin olen sitä mieltä ja käyn katsomassa samalla tavalla, toisaalta ihan sama jos on linkki twitchiin niin käyn sieltäkin katsomassa mutta jos on kyse livenä katsomisesta niin tuskin käyn katsomassa oli se sitten missä hyvänsä mutta niille jotka tykkää tehdä liveseurantaa onkin sitten merkitystä missä ja milloin se tulee.

Sun podcasteissa, videoissa yms. Äänet ja kuva on kyllä kohdalla.

Mutta Sitten taas (ei pahalla) @Bisley äänenlaatu on niin huono että ei jaksa kuunnella. Miehen höpinät on kyllä kiinnostavaa kuunneltavaa ja useampaa tube videota jonkun aikaa katsonut kunnes äänen laatu alkanu ärsyttämään liikaa.
Siis puhut varmaan nyt twitchin äänenlaadusta? Esim Go Nyyssis videoissa äänien pitäis kyllä olla ihan kohdillaan. Eikä noista Twitch höpinävideoistakaan juuri ole tullut valituksia äänenlaadusta. Nyyssis Pelaa sarjassa on mikit käytössä. Tässä Miken ja mun uusimmassa pölinävideossa on huonot äänet koska ääni tallentui tietokoneen mikistä ja istuttiin tosi etäällä koneelta. Tubevideoissa, joissa olen jälkinauhottanut puheen erikseen pitäisi olla kyllä ihan ok ääni. Pahoittelen kuitenkin jos on maku mennyt huonon kalustoni vuoksi.

Idea oli varmaan kertoa juurikin ”asiakkaana” oma mielipide. Se onko Miken järkeä tehdä twitchaamista riippuu varmana katsojamääristä, ja yksi iso tekijä on että täällä kohdeyleisö ei vaan jaksa lähtee etsimään muualta.

Kyllä kulutun aikaa ja vaivaa mielenkiinnon kohteisiin, mutta jonkun pelivideoiden kattelemiseen, joka on sillon tällön puhdasta ajantappoa, en halua kuluttaa yhtään ylimääräistä aikaa

Turhaa sitä nyt on mieltä pahoittaa jos joku ilmoittaa et ”mä en jaksa etsiä erikseen pelivideoita mut kattelen jos joku linkkaa”
Juu en mäkään ymmärrä niitä jotka mielensä pahoittaa internetissä. Mutta eiks toi ole kuitenkin aika subjektiivista, jos sua ei kiinnosta twitch ja jotain toista kiinnostaa, niin se mielipide on ihan yks ja sama. Niitä joita kiinnostaa pelien katsominen, ne tekee sitä. Sitähän varten se twitch on olemassa. Ja yhden viikon striimaaminen ei todellakaan kerro onko tolla miken striimaamisella jotain tulevaisuutta. Kuten sanoin, aika näyttää sen.

Back
Ylös Bottom