Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Blackhorsen uudenuutukaiset mustat kalsarit. Vähän ahdistaa kun ei löytynyt XXXXXL:ä, piti ottaa XXXXL.

Dressmannin musta t-paita ja sukat.

Vaaleansininen nappipaita, jossa mikroskooppisia ruutuja. Mähän oon ku smurffi saatana. Noh päällä huomiokeltainen puhdas työtakki, jossa näkyy vielä prässit. Koska helvetin kylmä täällä.

@TJJ :n työpäivä:
TgoBnr1.gif

Tulipa helposti tuo naula.

Nyt mentiin ihan tylsästi subscapularis korjauksella. Like so (ilman bicepsin tenodeesia).

Tulee ihan muistot mieleen tuosta hifi-kaiutin ketjusta, kuinka joskus teininä rakentelin paneelikaiuttimet. Soivat kyllä nätisti, vähän olisi tarvinut jatkojalostaa asiaa että olis kunnolla toimivat ja sähköturvalliset saanut.. :whistle:

e: paneelit olis kyllä haaveena vielä hommata, kun olis vain tila mihin ne laittaa.

Tulee ihan muistot mieleen tuosta hifi-kaiutin ketjusta, kuinka joskus teininä rakentelin paneelikaiuttimet. Soivat kyllä nätisti, vähän olisi tarvinut jatkojalostaa asiaa että olis kunnolla toimivat ja sähköturvalliset saanut.. :whistle:

e: paneelit olis kyllä haaveena vielä hommata, kun olis vain tila mihin ne laittaa.
Rakensit siis itse paneelikaiuttimet.

Ettet tehnyt baffeleita vaan ihan oikeat paneelikaiuttimet, ei oo mikään helppo nakki.

Martin-loganiltahan niitä saa, luulempa vaan että jos sen tyyppisestä soundista pitää niin suosittelen yksipistesäteilijöitä eli hyvälaatuisia fullrange kaiuttimia, itselläni on yhdet sellaiset olleet ja juuri sitä läpikuultavaa ja moniulotteista soundimaailmaa irtoaa mitä oaneelikaiuttimistakin.

Mutta tuo on jo kova sana tehdä paneelikaiuttimet itse.

Rakensit siis itse paneelikaiuttimet.

Ettet tehnyt baffeleita vaan ihan oikeat paneelikaiuttimet, ei oo mikään helppo nakki.

Ihan rehti kelmu kahden levyn väliin tärisemään.

Ei ne mekaanisesti mitään ihmeellisiä värkkejä ole, mutta kun se oli aikaa ennen intternettiä/webbikauppoja (90-luvun alkupuoliskoa), niin osien etsintä ja hankinta oli ns. haastavaa.

Joo, ei ne sinällään perustoimintaperiaatteiltaan mitään rakettitiedettä ole, mutta on se kuitenkin jonkun sortin saavutus, tule tuonne hifiketjuun ihmettelemään, jos ei muuta niin audiovideon rakennusohjeita.

Tämmöiset on olleet ylivoimaisesti parhaat kaiuttimet mitä mulla on ollut kotelot oli pirun työläät ja painavat, soundi oli kultaa.
Näitä saa jenkeistä suurinpirtein samalla kotelotyypillä hintaan 4500$ pari.

14539115.jpg

Jos haluaa sitä ilmavuutta ja kunnon 3d-stereokuvaa niin suosittelen.

Niiden täytyy sit olla aika hyvin "naputeltuja" ja niiden täytyy sisältää myös sähköiset osat kaikkineen jo pelkkä jakosuodin voi laatuosista kasattuna maksaa sata€ per purkki.

Back
Ylös Bottom