Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

ootko mike kullut ikinä semmoisesta yhden käden liikkeestä nimeltä z-punnerrus,istutaan lattialla jalat suorana edessä ja käsipaino punnerretaan hammer asennossa joutuu keskivartalo aika koville vaikka ei isoo käsipainoo käyttäisikään
Ne taitaa olla core-harjoitteita ja mä koitan mahdollisimman tehokkaasti eristää vain olkapään. Aika moni liike on tuettu, mutta on toki myös ilman tukea lukitulla liikeradalla.

Oli jäänyt sulla päälle kun edelleen muutos vBulletinista Xenforoon näkyy haamujuttuina niiltä ajoilta.

All right, tänkjuu. Nyt on ikivanha typerä kuva pois. Pystynkö mä nyt jostain lisäämään uuden? Vai pitäisikö sen napata se FB:stä, kun olen sillä kirjautuneena?

Onko mielestäsi pystypunnerrus must-liike lihaskasvatuksessa, auttamaan penkkipunnerruksessa, yms?

Ja vielä siihen treenitaukoon, että ovatko ne neljä päivää totaalitaukoa vai vain päivän tai kaksi?

Onko mielestäsi pystypunnerrus must-liike lihaskasvatuksessa, auttamaan penkkipunnerruksessa, yms?

Ja vielä siihen treenitaukoon, että ovatko ne neljä päivää totaalitaukoa vai vain päivän tai kaksi?
Punnerrukset olkapäille on semmoinen juttu, että se riippuu aivan valtavasti yksilöstä, anatomiasta, liikkuvuudesta ja erityisesti nostotekniikasta, jossa myös otetaan huomioon millä temmolla tanko liikkuu ja onko se liike tasainen vai muuttuva, esim alhaalla hidastetaan jne. Ei se must ole, mutta esim Arto Vainio ei tee koskaan eikä ole tehnyt lateraalisia, hän on punnertanut olkapäät, eli on mahdollista että pelkästään punnertamallakin saa deltsit. Mutta Arto sitten noudattaa tosi tarkkaa tekniikkaa ja kulmaa niissä punnerruksissa. Tästä ite innostuin testaamaan miten tuo itsellä toimisi sivuolkapään aktivoinnissa, jos alkaa ajattelemaan sitä olka kerrallaan.

Mitä penkkiin tulee, niin ainakaan haittaa siitä ei penkkiin ole, mutta mä taas punnersin isompia romuja tosi huonoilla olkapäillä, eli sekään ei ole ehdoton juttu. Jos olkapäät palautuu, etenkin kiertäjät rasituksesta, niin ehdottomasti mukaan tukemaan nostoa, hyvin monella se kun tuppaa tulemaan osaksi olkapäillä, joka periaatteessa on väärin, mutta jos niin se vain tulee, niin parempi kehittää myös deltsejä sitten.

Lepoihin, päivää en minään taukona pitäisi, vaikka se mun tahdilla onkin tauko kun niitä välipäiviä tulee muutama kuukaudessa. Jos mulla oikeasti tulee vastaan tilanne, että alkaa olemaan rasitus maksimissa, niin silloin otan vähintään 3 päivää rauhassa ilman treeniä. Sitten edetään sen mukaan miltä tuntuu. Viikkoa pidemmissä tauoissa on se ilkeä puoli, että lihaspaineet karkaa ja kestää tosiaankin kierron verran päästä takaisin tekemiseen. Kun taas se voi olla voimatasoille monasti hyväksi ja jos mä tänä vuonna tavoitteeksi asetan sikakyykyn loppuun vetämisen, niin sitä ennen otan yli viikon lepoa alakerralle ja 2 päivää lepoa ennen vetoa. Nostan painon kesän jälkeen varmaan päälle sataseen ja teen sen loppuun saakka.

Sitä ennen jatkan pitkien hapottavien harjoitteiden tekemistä ja toisessa jalkatreenissä käsittelen isompia rautoja, koska sikakyykky vaatii ainakin 230 ykkösen, että sen loppuun asti saa. Olettaisin siis niin, mutta se yhtälö muuttuu jos mun pitkien sarjojen kunto paranee entisestään, sitten en ole niin finaalissa lähellä 200 kiloa. Nyt se on mahdotonta, ei riitä potku reisissä vetää loppuun saakka. Siinä alkaa olemaan jo aika kivisenä reidet ja sitten vielä lisätään se lievä pelko loukkaantumisesta joka on mahdollista kun itselle maksimirautoja käsitellään väsyneenä ja hapotetuilla lihaksilla.

Ja vaikka mun sanotaan roiskivan treenejä miten sattuu, niin se ei pidä paikkaansa. Olen ottanut mukaan maastavedon tukemaan kyykkyä, mulla on ihan agenda tässä ja sapluuna miten sen toteutan. Mutta en ole hakemassa sitä hetkessä, vaan se ottaa aikaa totutella noihin sarjoihin. Yli puolen vuoden projekti kyseessä siis.

Ehdotus !!!
Voisko tälle foorumille koodata jonku ”spoiler” nappulan?
Eli tyyliin vois piilottaa osan viestistä spoilerin taakse että vastauksen näkee vasta kun painaa spoiler nappia.

Helvetin hienosti sä vedät tota sikakyykkyä noin lyhyillä sarjapalautuksilla. Nyt oli tekeminen ja musiikki kohdallaan. :worship: Toi on hyvä että otat kunnolla lepoa ennen sen sikakyykyn loppuun vetämistä. Mietin vaan miten eri pituiset sarjapalautukset vaikuttaa jalkoihin tulevaan pumppiin/paineeseen. Että saisiko vähän pidemmillä sarjapalautuksilla pienemmän paineen aikaiseksi reisiin ja se loppupuoli menisi helpommin. Kun ne painothan ei sulle paina mitään normaalisti vaan kyse on siitä sikakyykyn alkupuolen pitkien sarjojen aiheuttamasta paineesta mikä estää ne isompien painojen ja lyhenevien sarjojen nostot siellä loppupuolella.

Kauan meni kaikkiaan aikaa tossa sikakyykyssä tuohon 170 kilon sarjan loppuun asti? Jos annat esim. 10 minuuttia = 600 sekuntia enemmän aikaa siihen 170 kiloon asti seuraavalla kerralla ja jaat sen ajan sarjojen väleihin. Tulisi noin 45 sekuntia enemmän palautumisaikaa sarjojen väliin jos jaat tasaisesti sen ajan. Vai meneekö se pumppi reisissä jne. vaan pahemmaksi jos käyttää vähän enemmän aikaa sen tekemiseen? Tietysti jos sen tekisi tosi hitaaseen tahtiin pitkillä sarjapalautuksilla niin menisi helpommin. Esim. tunti koko sikakyykkyyn.

En kyllä nyt ymmärrä tota sikakyykky hommelia. Tuoko on sitä kovaa treeniä? Viimesessä sarjassakaan ei yhtään grindaavaa toistoa, kaikki tuli ihan nätisti ylös, kunnes viimesessä jätettiin toisto kesken ennenkuin edes yritettiin grindata se ylös. Tuleehan tossa volyymiä mutta ei tiukkoja toistoja.

Ton videon katottuani voin entistä vähemmän ymmärtää tota sun mielipidettä, että esim joku 5*5 kyykkytreeni on aina vitun läpsyttelyä. Oikeesti. Jotkut ottaa sen 5*5 sellasilla raudoilla, että joka toisto on tiukempi grinderi kun noi sun pari viimestä onnistunutta toistoa. Ja sun mielestä se on läpsyttelyä, miksi, koska siitä puuttuu alusta jotkut 20*kehonpainokyykky sarjat? Jos näkisin vaan nuo kaks vikaa onnistunutta toistoa 170 kilolla mitä tuossa otat, niin veikkaisin että on ainakin 4-6 vielä varastossa kun grindaa vaan. Mutta ei, pohjaan jäädään heti kun vähän painaa.

Ymmärtäisin ton sikakyykkyhehkutuksen, jos se oikeesti tehtäis jollain 30sec palautuksilla. Mutta jos palautukset on luokkaa muutama minsa, niin ne on ihan normi sarjatauot voimailijoillekin. Jopa aika pitkät jos tehdään sellasia ohjelmia, missä volyymiä on vitusti ja ei haluta olla salilla koko iltaa ja yötä ja seuraavaa aamuakin.

Ja tämä ei ole mitään vittuilua, vaan ihan aitoa ihmettelyä. Videoita katsomatta oon luullu että otatte vertin kanssa jotain 20->200kg kyykkysettejä ilman palautuksia.

Helvetin hienosti sä vedät tota sikakyykkyä noin lyhyillä sarjapalautuksilla. Nyt oli tekeminen ja musiikki kohdallaan. :worship: Toi on hyvä että otat kunnolla lepoa ennen sen sikakyykyn loppuun vetämistä. Mietin vaan miten eri pituiset sarjapalautukset vaikuttaa jalkoihin tulevaan pumppiin/paineeseen. Että saisiko vähän pidemmillä sarjapalautuksilla pienemmän paineen aikaiseksi reisiin ja se loppupuoli menisi helpommin. Kun ne painothan ei sulle paina mitään normaalisti vaan kyse on siitä sikakyykyn alkupuolen pitkien sarjojen aiheuttamasta paineesta mikä estää ne isompien painojen ja lyhenevien sarjojen nostot siellä loppupuolella.

Kauan meni kaikkiaan aikaa tossa sikakyykyssä tuohon 170 kilon sarjan loppuun asti? Jos annat esim. 10 minuuttia = 600 sekuntia enemmän aikaa siihen 170 kiloon asti seuraavalla kerralla ja jaat sen ajan sarjojen väleihin. Tulisi noin 45 sekuntia enemmän palautumisaikaa sarjojen väliin jos jaat tasaisesti sen ajan. Vai meneekö se pumppi reisissä jne. vaan pahemmaksi jos käyttää vähän enemmän aikaa sen tekemiseen? Tietysti jos sen tekisi tosi hitaaseen tahtiin pitkillä sarjapalautuksilla niin menisi helpommin. Esim. tunti koko sikakyykkyyn.
Pidemmillä tauoilla saa kyllä vähän sitä painetta pois ja se siinä ilkein juttu on. Se paine kertyy sinne lihakseen ja tekee reisistä kovat pökkelöt, eikä se normaaleissa kovissa pudottusarjoissakaan katoa viiteen minuuttiin, niin uskosin, että jos liikaa tauottaa, niin sitten menee kylmemmäksi ja se ei ole hyvä juttu. Mut kyllä tota pitää fiksaa taukojen osalta vaikka teenkin tuon bodaustreeninä, en aja selällä niitä toistoja vaikka voisi, haluan reisillä mennä ja nytkin alaselkä on ihan kivuton, reidet tosin on kipeet. Edes pakara tai takareisi ei ole kipeenä, eli meni todella hyvin etureisillä. Mä en aikaa laskenut mutta Milko Tokola käytti muistaakseni 1h45min tuohon ja se tekee viiden minuutin tauot.

En kyllä nyt ymmärrä tota sikakyykky hommelia. Tuoko on sitä kovaa treeniä? Viimesessä sarjassakaan ei yhtään grindaavaa toistoa, kaikki tuli ihan nätisti ylös, kunnes viimesessä jätettiin toisto kesken ennenkuin edes yritettiin grindata se ylös. Tuleehan tossa volyymiä mutta ei tiukkoja toistoja.

Ton videon katottuani voin entistä vähemmän ymmärtää tota sun mielipidettä, että esim joku 5*5 kyykkytreeni on aina vitun läpsyttelyä. Oikeesti. Jotkut ottaa sen 5*5 sellasilla raudoilla, että joka toisto on tiukempi grinderi kun noi sun pari viimestä onnistunutta toistoa. Ja sun mielestä se on läpsyttelyä, miksi, koska siitä puuttuu alusta jotkut 20*kehonpainokyykky sarjat? Jos näkisin vaan nuo kaks vikaa onnistunutta toistoa 170 kilolla mitä tuossa otat, niin veikkaisin että on ainakin 4-6 vielä varastossa kun grindaa vaan. Mutta ei, pohjaan jäädään heti kun vähän painaa.

Ymmärtäisin ton sikakyykkyhehkutuksen, jos se oikeesti tehtäis jollain 30sec palautuksilla. Mutta jos palautukset on luokkaa muutama minsa, niin ne on ihan normi sarjatauot voimailijoillekin. Jopa aika pitkät jos tehdään sellasia ohjelmia, missä volyymiä on vitusti ja ei haluta olla salilla koko iltaa ja yötä ja seuraavaa aamuakin.

Ja tämä ei ole mitään vittuilua, vaan ihan aitoa ihmettelyä. Videoita katsomatta oon luullu että otatte vertin kanssa jotain 20->200kg kyykkysettejä ilman palautuksia.
Ei sikakyykky ole niin kova mitä esim pudotukset omien kokemusten mukaan. Toi on mulle vain yksi kiva harjoite reisille, jossa on joku idea ja maali, sama mitä Widowmaker. Widowmaker oli taas tosi raskas henkisesti kun siinä piti joka viikko pistää lisää ja suorittaa sama toistomäärä. Kun sitä teki pitkään, niin se alkoi maistumaan aika karvaalle kun tiesi miten vittumaiselta se tuntuu kun 10 toiston kohdalla on ihan loppu ukko ja pitää vielä toiset 10 tehdä 3+2+2+1+1+1.

Vertin kanssa tehtiin 180-160-14 / 160-140-120 / 140-120-100 putkeen, se oli todella haastava setti ja niissä kyllä ollaan rajoilla kokoajan.

Mitä tohon sikakyykkyyn tulee, niin sä saat tottakai luulla mitä tahansa, mutta mä tein sen minkä pystyin, enkä ala selällä hinaamaan niitä ylös. Haluan teknisen suorittamisen pysyvän mahdollisimman samana vaikka se vaikeaa onkin. Koita itse, tuut sitten sanomaan miten kevyttä oli, se ei ole, vaan se on aika paskamainen setti tehdä kun se paine sinne kerääntyy kokoajan. Ja se paine tulee kun niitä päälle kympin sarjoja hakataan nousevalla kuormalla ja kyllä sitten ymmärrät kun koitat. Ja voitko tehdä videon siitä, koska mä en usko pätkääkään, että teet jos et todistetta anna. Eikä luulis olevan kovin vaikeeta kun kerroit että toihan on helppo setti. Siinä mennään failureen asti nousulla ja kyllä se vain tehtynä aika kettumainen on.

Tähän voit nyt sitten laittaa ne kootut verukkeet miksi et voi tehdä videota siitä todisteeksi. Ne jotka näitä kritisoi, niin olisi ihan hyvä pohja kritiikille koittaa itse. Sit katotaan kun sä grindaat selällä niitä toistoja.

Mä voin joskus ton kokeilla kyllä joo. Otan ilman vyötä vielä, polvilämppärit pidän. :)
Jos pääsen 6*160 asti niin pidän sitten itteäni tosi kovana jätkänä, kun kuitenkin 1. treenaan kevyesti (viimeinen vuosi jaloille pelkkiä ojennuksia suorilla sarjoilla, kyykkyä nyt joku kuukausi takana kerran tai kaks viikkoon ) 2. olen sua 20kiloa kevyempi 3. mun treenitausta on murto-osa sun taustasta 4. olen naturaalitreenaaja 5. dieetti päällä tällä hetkellä, eli treenitehot ei ole ihan sitä mitä offilla.

Annas nyt vielä ihan ne fysiologiset perusteet tohon selällä nostamiseen, nekin aina vähän ihmetyttää kun nakkelet sitä aina kun kyykystä on puhe. Miten mikään selän lihas ojentaa ihmisen lonkkaa tai suoristaa polvinivelen? Miten se on mahdollista. En ymmärrä. Eikös se ole takareiden ja pakaran hommaa se lonkan ojentaminen. (en ole opiskellut kummemmin fysiologiaa, korjatkaa tosiaan jos olen väärässä). Mutta suorat selkälihaksethan ei tosiaan tee kuin staattista työtä kyykyssä. Siinä vaiheessa ymmärrän että "nostetaan selällä", kun jollain on oikeasti sekä polvet että lonkka suorana, ja selkä suoristetaan mutkasta suoraksi sellaisesta fucked up hyvää huomenta-asennosta.

Mä voin joskus ton kokeilla kyllä joo. Otan ilman vyötä vielä, polvilämppärit pidän. :)
Jos pääsen 6*160 asti niin pidän sitten itteäni tosi kovana jätkänä, kun kuitenkin 1. treenaan kevyesti (viimeinen vuosi jaloille pelkkiä ojennuksia suorilla sarjoilla, kyykkyä nyt joku kuukausi takana kerran tai kaks viikkoon ) 2. olen sua 20kiloa kevyempi 3. mun treenitausta on murto-osa sun taustasta 4. olen naturaalitreenaaja 5. dieetti päällä tällä hetkellä, eli treenitehot ei ole ihan sitä mitä offilla.

Annas nyt vielä ihan ne fysiologiset perusteet tohon selällä nostamiseen, nekin aina vähän ihmetyttää kun nakkelet sitä aina kun kyykystä on puhe. Miten mikään selän lihas ojentaa ihmisen lonkkaa tai suoristaa polvinivelen? Miten se on mahdollista. En ymmärrä. Eikös se ole takareiden ja pakaran hommaa se lonkan ojentaminen. (en ole opiskellut kummemmin fysiologiaa, korjatkaa tosiaan jos olen väärässä). Mutta suorat selkälihaksethan ei tosiaan tee kuin staattista työtä kyykyssä. Siinä vaiheessa ymmärrän että "nostetaan selällä", kun jollain on oikeasti sekä polvet että lonkka suorana, ja selkä suoristetaan mutkasta suoraksi sellaisesta fucked up hyvää huomenta-asennosta.
Annat kyllä ihan helvetin tyhmän kuvan itsestäsi.

Sieltähän ne kootut selitykset tuli :). Ensin uhotaan vitun kevyt treeni ja perään oksennetaan miksi se keveydestä huolimatta jää tekemättä. Mistä on miehellä noin paha mieli?

Mikelle tsemppiä näitten kaikken tahallaan väärinymmärtäjien kanssa.

No avaas nyt vähän mikä tossa on niin tyhmää? Mike heittää haasteen, sanon että voin mä tota kokeilla? Vai tarkotatko tota selällä nostamista? Kerro nyt sä sit siitä. Miten se selkälihas ojentaa sun polven tai lonkan.

Kukahan täällä nyt ymmärtää väärin? :D En mä sanonut että toi on kevyt treeni, sanoin ettei siinä näkynyt tiukkoja toistoja mitä oletin kun on niin hehkutettu. Eikä noi nyt selityksiä ole, ihan faktoja. Vai onko sun mielestä 100 kilosen roinaajan ja 80kilosen natikan tulokset ihan yks yhteen vertailukelposia?

No avaas nyt vähän mikä tossa on niin tyhmää? Mike heittää haasteen, sanon että voin mä tota kokeilla? Vai tarkotatko tota selällä nostamista? Kerro nyt sä sit siitä. Miten se selkälihas ojentaa sun polven tai lonkan.
Mike varmaan tarkoittaa sitä selällä nostamista sillä että viedään paino eteen jotta saadaan ensin jalat suoraksi ja sitten lopuksi ojennetaan selkä. Tätä tapahtuu silloin kun jaloissa yksin ei riitä enään voima.

Selällä nostaminen tarkottaa varmaan perus lowbaria, joka tulee perse edellä runttaamalla, kun alhaalta lähdetään. Onhan siinä eroa, jos koitat reisillä puristella vs teet liikkeenä sen kyykyn.

Back
Ylös Bottom