Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Nyt sormet ja varpaat pystyyn jotta mun isoteini saisi kesätyöpaikan. Hakemuksia vaikka minne menee mutta saas nähdä kuin sen käy. Ja kun ei ole sellaisia suhteita jotta voisi itse puhua lapselle duunipaikan niin mahdollisuudet on aika pienet. Yrittää silti täytyy.
Mullakin on edessä että kesällä voisin ottaa yhden nuoremman hyväks... edullisen kesätyöntekijän ja mieluiten ottaisikin sellaisen joka tulisi jonkun tutun kautta koska kynnys velttoiluun on aina suurempi koska kotona saa kuulla sellaisesta.
Toisaalta mulla oli muutama vuosi sitten yhden tutun muksu töissä ja totesin että hänen kyllä pitäisi opiskella ja pysyä paperitöiden ääressä jossa voi pärjätä, huono puoli että kynnys työnantajana on taas isompi sanoa se tutun muksulle.

Muistan aikanaan kun vartijoita perehdytin, niin sieltä löyty myös tällaisia toljandereita jotka ois pitänyt toimistolle pistää. Eräs sankari ajoi porttiin (yritti auton keulalla avata) niin että airbag ponnahti. No sehän oli sen sullonut takas rattiin eikä kertonut kelleen. Oli vissiin hajonnu ohjausmekaniikasta vähän muutakin siitä autosta. :LOL:

Teinillä ei paljon ole työkokemusta mutta oli viime syksynä koulun kautta työharjoittelussa ja sai hyvät arvosanat sieltä. Työ oli paljon 'seisoskelua' ja polvivammaisena polvet särki joka päivä. Toiminallinen työ sujuu kyllä mutta paikallaan seisoselu oli myrkkyä polville. Sinne olisi ilmeisesti päässyt töihin mutta minusta on turha hakea töitä josta sitten saikuttaisi tai jättäisi työtehtävät tekämättä polvikipujen takia.

Mutta se kun ei ole tuttuja sellaisilla aloilla josta olisi teinille hyötyä. Paska mutsi. Olisi pitänyt ajat sitten verkostoitua paremmin.

Teinillä ei paljon ole työkokemusta mutta oli viime syksynä koulun kautta työharjoittelussa ja sai hyvät arvosanat sieltä. Työ oli paljon 'seisoskelua' ja polvivammaisena polvet särki joka päivä. Toiminallinen työ sujuu kyllä mutta paikallaan seisoselu oli myrkkyä polville. Sinne olisi ilmeisesti päässyt töihin mutta minusta on turha hakea töitä josta sitten saikuttaisi tai jättäisi työtehtävät tekämättä polvikipujen takia.

Mutta se kun ei ole tuttuja sellaisilla aloilla josta olisi teinille hyötyä. Paska mutsi. Olisi pitänyt ajat sitten verkostoitua paremmin.

Toisaalta tuntuu kyllä että nykyään suhteillakaan ei saa niin helposti töitä kuin joskus ennen vanhaan on ollut. Mä olin tuossa vuosi sitten työttömänä ja vitutti niin paljon, että koitin suhmuroida itteni sisäpiirin kautta töihin erääseen firmaan josta tunsin hieman korkemmalta tasolta suosittelijaa. Vähän epäreilusti suhteessa muihin hakijoihin siis. Kävi ilmi ettei sekään auttanut, koska ne hakemukset seuloi joku automaatti, eli käytännössä arpapeliä ketkä kutsuttiin haastateltavaksi.

Mä olen koittanut miettiä millä saisi uutta twistiä sapuskaan ja etsinyt oisko kaupassa piparjuuri tahnaa tms. mutta ei ole pahemmin, pitänee ostaa "wasabi" tahnaa joissa monessa suurin osa on piparjuuritahnaa.
Ny vasta katoinkin että löytyy jostain veeliksin tuubista, en ole osannut katsoa.

Eikö teinille ole hyötyä, kunhan on jotain tehtävää?
Tämä. En mä ainakaan teininä saanut tulevaisuuden haaveammattia sivuavia kesätöitä, edes suhteilla. Tein kaikenmaailman paskaduuneja, mutta oli sentään jotain työtä. Kaikki työkokemus on kuitenkin ollut hyödyksi sitten jatkossa :)

Eikö teinille ole hyötyä, kunhan on jotain tehtävää?
Tarkoitin siis, että kun saisi edes jotain työtä. Mutta mulla ei ole suhteita mihinkään suuntaan, että saisi edes sitä jotain.

Tämä. En mä ainakaan teininä saanut tulevaisuuden haaveammattia sivuavia kesätöitä, edes suhteilla. Tein kaikenmaailman paskaduuneja, mutta oli sentään jotain työtä. Kaikki työkokemus on kuitenkin ollut hyödyksi sitten jatkossa :)
Niin, kun olisi edes sitä jotain, Mutta koitetaan nyt sitä jotan hankkia. Ei siis ole tarkoitus, että hän toimitusjohtajaksi heti pääsisi vaan, että saisi jonkun työpaikan josta saisi kokemusta ja fyrkkaa. Mikä vaan työ kelpaa mitä voi tehdä ja mihin voi omin neuvoin kulkea. Tärkkelyksellä ja bensalla kulkevat kaksipyöräiset ovat, joten se antaa jo mahdollisuuksia työnhaussa kun on mahdollista kulkea.

Aiemmin tarkoitin sitä, että paikka jossa oli koulun puolesta harjoittelussa, on turha hakea kun ei polvet kestä sitä työtä. Kuka maksaa palkkaa työstä jota ei voi tehdä. Tai edes ottaa töihin.

Aamul ku ajeli töihi ni kävi abc hakee aamupala. Osti samal Mega-arvan. Makso 20€, päävoitto 1 000 000€.
Aatteli et vedä siitä poti ni ei tarvis ikin herät aamul töihi.

Vitut.

Tuliko edes omia takasin? Harvoin itselle tullut edes omia takaisin.

Betssonista voitin joskus 200 € jossain pelissä, sen jälkeen en oo päässyt enää kirjautuu sisään. :woot:

Mä menin aikoinaan 14 vanhana kesätöihin ja siitä lähtien oli aina täydet kesät hommissa työelämään asti.
Ekat neljä kesää ihan paskoja hommia puutarha/mansikanpoimimishommista palovahtihommiin. Sit vähän parempia paskahommia. Ja kun opiskelut alkoi, pääsin aina useampaan paikkaankin tekemään alan paskahommia palkallisena työharjoitteluna. Ilman suhteita. Kai vaikutti, että oli aktiivinen ja oma-alotteinen ja tehny jo useamman kesän hommia.

Sit suoraan valmistuttua on ollu aina saatavilla hyvin palkattuja paskahommia. Juuri hetki sitten sai valita kolmesta paskahommasta minkä ottaa.

Tuliko edes omia takasin? Harvoin itselle tullut edes omia takaisin.

Betssonista voitin joskus 200 € jossain pelissä, sen jälkeen en oo päässyt enää kirjautuu sisään. :woot:

Ei tullu mitää! Pitäiskö nyt mennä hakemaan uus että sais omat takaisin?

Mä voitin muutama vuos sitten kenosta 5k. Se kyllä toi kaikki rahat takaisin korkojen kera mitä ikinä veikkaukselle antanut.

Back
Ylös Bottom