Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Joo, no ei munkaan kuin kerran ja sidoin sen kyllä jo mettässä, niin kyllä se varmaan jonkun taksin kyytin ois otettu. Tosin, mökille ois taksi tullut liian kauan, mutta toisaalta ilman autoa ei siellä mökillä ois oltu ensinkään :X3:

Kyllä kai toi taksipelilläkin onnistuu, ite oon varmaan vaan sen verran kontrollifriikki, että tuolloin antaa turhaan sille taksinkuljettajalle tai muille valtaa asiassa.

Juu. Nuorempi koira söi Ylläksellä rotanmyrkkyä. Lähin eläinlääkäriasema, jolla oli pelit ja vehkeet verinäytteen analysointiin, oli Oulussa. Muuallakin olisi siis voitu ottaa näyte, mutta tuloksia olisi pitänyt odotella, kun näyte olisi pitänyt lähettää muualle. Ei ois kyllä naurattanut, jos olisi pitänyt jollain muulla kuin omalla autolla lähteä lääkäriin kiitämään. Toki tässä sama keissi sikäli, että sillä kokoonpanolla tuskin olisi ilman autoa oltu Äkäslompolossa mökkeilemässä kesäaikaan muutenkaan.

Nyt remonttihässäkässä on myös pitänyt kulkea sellaisissa paikoissa, että melko sissiluonne saisi olla, et ilman omaa autoa viitsisi kulkea. Takseilemalla tulisi melkoisen kallista. Mut toki onnistuisi se kai jotenkin. Ei ole onneksi tarvinnut selvittää.

Napsautinpa keskustelusta inspiroituneena lämmityksen päälle, ja kohta yksityisautoilen etsimään jotain lounasta täältä periferiasta.

Lentopisteet?
Liityin varmaankin reilu puolitoista vuotta sitten finskin lentopistehimmeliin ja otin mastercardiin lentopiste ominaisuuden.
Muutamasta lennosta ja ostoista tällä hetkellä n. 25 000 pistettä mutta eihän sillä saa kettuakaan, onko kukaan oikeasti hyötynyt noista pisteistä?

(menipäs sujuvasti autoista lentoihin...)
Minä kans mällin reissusta saatuja pisteitä muutin stokkalla stokkan lahjakortiksi. Se oli näppärä systeemi. Tosin, tuleehan niitä niin vähän, että ei niillä mitään tee.

Edit, kuten doktor sanoi niin nostamalla luokkaa taitanee olla paras hyöty. Samaan tulokseen tulin, kun joskus asiaa tutkin.

Tosin, tuleehan niitä niin vähän, että ei niillä mitään tee.

Auttaa kun se henkilökohtainen ruhonsiirtoväline juo kalleinta bensaa mitä maasta saa 10l/100km ja tankkaa finskin dinersclubilla. Ja abcllä, bonuskortin kanssa.

Harmi kun abc ei ole enää vuosiin antanut bonareita kun tankkaa firman kortilla, kuitenkin järkevämpi tuota firman autoa tankata firman kortilla kun muuten ei saa oikein niitä kuluksi mutta omista ostoksista böönykset ja maksu luoton puolelta.
Minullakin tähtäimessä että saisi joskus ittesä lentsikassa bisnekseen noilla lentopisteillä, saa nähdä mitä muu perhe sanoo.

Kontribuutioni autokeskusteluun:

Tirsk.

Kuka oli mielipiteeltään oikeassa eniten? Vai jatkuuko vielä?

27e0190e1d0b5934efdc36d3b6ee2f25--gif-memes.jpg

d82e1a2a4d5927866b4a8e2f027b9cbb.gif

Lentopisteet?
Liityin varmaankin reilu puolitoista vuotta sitten finskin lentopistehimmeliin ja otin mastercardiin lentopiste ominaisuuden.
Muutamasta lennosta ja ostoista tällä hetkellä n. 25 000 pistettä mutta eihän sillä saa kettuakaan, onko kukaan oikeasti hyötynyt noista pisteistä?

(menipäs sujuvasti autoista lentoihin...)

Hiihtolomale Japanin lento toiselle pisteillä. Yksi Thaimaan reissu bisnesupgradella. Paras hyöty ehdottomasti tulee noista pitkien lentojen bisnesluokista.
Samaa mieltä. Itse en käytännössä koskaan pysty nukkumaan turistiluokan penkillä, joten mannertenväliset lennot ovat aika puuduttavia. Bisneksessä lentäminenkin voi tosin käydä työstä, jos on aasiaan mennessä ainut länkkäri bisneksen puolella. Joutuu nimittäin yksin juomaan kaikki värilliset ja värittömät viinat.

Samaa mieltä. Itse en käytännössä koskaan pysty nukkumaan turistiluokan penkillä, joten mannertenväliset lennot ovat aika puuduttavia. Bisneksessä lentäminenkin voi tosin käydä työstä, jos on aasiaan mennessä ainut länkkäri bisneksen puolella. Joutuu nimittäin yksin juomaan kaikki värilliset ja värittömät viinat.
Eipä kellään taida olla ongelmaa olla siellä bisneksessä, suurin ongelma lienee sen paikan maksamisessa joka mannertenvälisessä on yhden perheloman hintainen yhdelle.

Nyt on syöty jouluruokaa. Liikaa tietty.
Pyöriessäni autolta takaisin toimistolle tuli suuhun sellainen maku, että vois olla Rennielle käyttöä.

Hitto tuntuu inhottavalta silmissä sumeneminen. :confused:
Joo, tuntuu. Eilen vähän keräilin jumpassa kun taisi vähän sumeta silmissä.

Onneks ei käynyt mitään kun oli yks tympeä ortopedi samaan aikaan jumpassa. Olis varmaan jättänyt mut sinne tekemään kuolemaa.

Nyt on syöty jouluruokaa. Liikaa tietty.
Pyöriessäni autolta takaisin toimistolle tuli suuhun sellainen maku, että vois olla Rennielle käyttöä.
Söit siis ihan sopivasti, koska jouluruokaahan kuuluu syödä liikaa (y)
Mulla tais jäädä lounas vähä liian pieneksi, kun haaveilen jo huomisesta lounaasta..... Tai eniten oikeastaan tekis mieli vaan juoda kahvia ja syödä suklaata, mutta nekin houkuttelee vaan koska nälkä.

Summa summarum Hong Kong.

Väkeä: on.
Keli tässä vaiheessa vuotta: mikä tahansa vuodenpäivä Suomessa. Välissä palelee huppari päällä, välissä on kaamee soija.
Tänään iltapäivällä vähän paleli. Huomenna iltapäivällä ei: palele.

Kyllähän oma auto on verraton kampe ainakin täällä pohjoisempana. Ei noita lapsia pystyisi viemään järkevästi harrastuksiin eikä pääsisi käymään kyläilemässä isovanhemmilla. Olisi toisaalta helppoa perustella toisenkin auton hankkiminen. Olen sen korvannut pyöräilemällä työmatkat 10 km suuntaansa ja monia muitakin ajoja. Hyvää hyötyliikuntaa ja edullista liikkumista. Ostin 5 vuotta sitten kunnon fillarin ja itse huoltamalla huolto/korjauskulut n 140 euroa tähän asti. Ei kyllä muutenkaan huvittaisi enään työmatkoja kulkea autolla kun itse työ on melkein koko ajan autolla tai moottoripyörällä ajamista. Jos olisin sinkku niin en kyllä omistaisi edes autoa. Moottoripyörä olisi kyllä, mutta se onkin lähinnä hauskanpitolaite.

Back
Ylös Bottom