Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mua vituttaa taas oma 11 päivän loma, kun tajusin, että minun rahoillani loisivat kansanedustajat jäävät tänään 6 viikon joululomalle. SAATANA!
Juu, samaa kansanedustajien vaatimatonta lomaa tuossa päissäni päivittelin. Helmikuussa palaavat sorvin ääreen, aivan käsittämätön loma. Huhhuh.
Nooh, ehtiipä Teuvokin loiventelemaan kunnolla.Juu, samaa kansanedustajien vaatimatonta lomaa tuossa päissäni päivittelin. Helmikuussa palaavat sorvin ääreen, aivan käsittämätön loma. Huhhuh.
Onkohan siikkerillä porttikielto pakkikselle. En näe muuta vaihtoehtoa.
Onkohan siikkerillä porttikielto pakkikselle. En näe muuta vaihtoehtoa.

Mutta se onkin sitten valintoja, autoton ihminen ei treenaa koirien kanssa sellaisessa paikassa johon ei pääse helposti tai hänellä ei ole koiria.Missasin eilisen autokeskustelun, mutta en anna sen häiritä. Tai siis, en anna sen estää mielipiteideni laukomista tänään.
Ilman autoa en selviä. Tuli kokeiltua viime kesä/syksy, ja se ei kyllä kerta kaikkiaan toimi. Olevinaan Suomen parhaat julkiset yhteydet, mutta aivan hanurista on. Surullisen kuuluisa metro ei kyllä ainakaan helpottanut, kun matka-aika esim. Helsingin ytimeen kasvoi.
Suurin ongelma mulle tulee kuitenkin kahdesta koirasta, joiden kanssa julkiset on infernaalista monestakin syystä. Merkittävin ongelma on toki ihan puhtaasti se, että kaksi 30 kiloista rötväkettä ei ihan mahdu mihinkään bussin jalkatilaan. Saati sitten, että pitäisi pystyä jotain kamoja vielä siinä samalla roudaamaan. Kyllä paljon mieluummin köröttelen yksinäni pimeässä autolla sen 600 km kuin yritän junailla noiden sankareiden kanssa. Junareissulla en pääse edes vessaan koko aikana! Lyhyemmistä matkoista puhumattakaan. Treenihallille 25 minuutin ajomatka autolla, mutta julkisten kanssa matkaan menee reilu 2 h/suunta ja kävelyä jää parin kilometrin verran. Ihan kiva ajatus toki hyötyliikunnasta, mutta tuskaliikuntaa se on, kun on kaksi koiraa+treenikassi+kevythäkki raahattavana mukana.
Julkisilla pärjää, jos kulkemisentarve on ainoastaan Helsingin keskustaan.
Tämä oli ihan hyvin kiteytetty, joskin vähän turhan karrikoidusti. Edelleen sanon vain, että työ ja harrastukset sanelevat pitkälti auton tarpeen. Sen tuoma liikkuvuuden vapaus sen sijaan antaa omanlaisensa omistamisperusteen ilman varsinaista tarvetta.Mutta se onkin sitten valintoja, autoton ihminen ei treenaa koirien kanssa sellaisessa paikassa johon ei pääse helposti tai hänellä ei ole koiria.
Muutenkin tuo ilman autoa eläminen on hieman sama kuin menisit sanomaan afrikan savannilla asuvalle ettet osaa elää ilman wifiä ja läppäriä johon hän vastaisi että miten sinä osaat ilman savea nahkassa sekä keihäättä.
Itse en osaisi kuvitella elämää ilman autoa ja teen valintoja jotka auto mahdollistaa, autoton tekee valintoja jotka julkiset sekä oma muu liikkumismuoto mahdollistaa.
Mutta se onkin sitten valintoja, autoton ihminen ei treenaa koirien kanssa sellaisessa paikassa johon ei pääse helposti tai hänellä ei ole koiria.
Muutenkin tuo ilman autoa eläminen on hieman sama kuin menisit sanomaan afrikan savannilla asuvalle ettet osaa elää ilman wifiä ja läppäriä johon hän vastaisi että miten sinä osaat ilman savea nahkassa sekä keihäättä.
Itse en osaisi kuvitella elämää ilman autoa ja teen valintoja jotka auto mahdollistaa, autoton tekee valintoja jotka julkiset sekä oma muu liikkumismuoto mahdollistaa.
Kyllä mulla itseasiassa noi koirat sanelee autopakkoa monella tapaa muutenkin. Lihankulutus on reilun kilon päivässä, joten julkisilla sen safkamäärän kuskaaminen ois melko haastavaa, tai sitten pitäis käydä ostoksilla monta kertaa viikossa. Puhumattakaan noista eläinlääkärikeikoista, kun vähän kyseenalaista ois esim.polvileikattua koiraa alkaa taksissa roudata, kun bussi nyt on samantien ihan mahdoton. Toki olen useamman kerran miettinyt, että lähtökohtaisesti tietysti kaupungissa pääsisi sellaisen rotan kokoisen koiran kanssa hitosti paljon helpommalla. Tunkee taskuun vaan, jos täytyy kuljetella.Tääkin osti viimeksi auton kontin koon takia että sinne mahtuu kaksi dobberia kerrallaan.Mulla lukikin, että "ilman autoa en selviä". Ei niin, että kukaan ei selviäisi.Kyllä mulla itseasiassa noi koirat sanelee autopakkoa monella tapaa muutenkin. Lihankulutus on reilun kilon päivässä, joten julkisilla sen safkamäärän kuskaaminen ois melko haastavaa, tai sitten pitäis käydä ostoksilla monta kertaa viikossa. Puhumattakaan noista eläinlääkärikeikoista, kun vähän kyseenalaista ois esim.polvileikattua koiraa alkaa taksissa roudata, kun bussi nyt on samantien ihan mahdoton. Toki olen useamman kerran miettinyt, että lähtökohtaisesti tietysti kaupungissa pääsisi sellaisen rotan kokoisen koiran kanssa hitosti paljon helpommalla. Tunkee taskuun vaan, jos täytyy kuljetella.
Koirat mulla on tärkein syy autoon. Muuten varmaan voisikin sinnitellä ja järjestellä siirtymiään julkisilla. Nyt nuo sanelee jopa automallin, kun ei oikein pienempään kotteroon kuin V70 mahdu turvallista häkkiä kuljetukseen.
edit. Kuljin töihin vielä keväällä jonkun verran autolla. Nyt se on sula mahdottomuus, koska ruuhka-aikaan maan alla kyllä pääsee kätevämmin+halvemmin kulkemaan, ja nykyisessä työpaikassani pysäköinti on maksullinen eikä paikkoja ole vapaana käytännössä aamuseiskan jälkeen.