Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mun päivän tai vuorokauden pituus pitäisi olla 30h jotta saisi kaiken tehtyä. Ja sit mä vielä mietin, että mitä teen jumppatauolla. En mieti pariin päivään, vasta 26.12.

Työnteko ei kiinnosta ollenkaan mutta treenaaminen senkin edestä, sitä ei tosin ulkonäöstä uskoisi..
Salitreeniä tulee 5-6 kertaa viikkoon ja aerobisemmat toiminnalliset 4-5 kertaa viikkoon, saas nähdä koska seinä tulee vastaan.

Toisaalta kohta pitäs lähtee viikon turneelle aurinkoon niin siellä reenataan vain oikeata hauista ja etuolkaa sekä vatsalaukkua.

Juu, samaa kansanedustajien vaatimatonta lomaa tuossa päissäni päivittelin. Helmikuussa palaavat sorvin ääreen, aivan käsittämätön loma. Huhhuh.

Mua vituttaa taas oma 11 päivän loma, kun tajusin, että minun rahoillani loisivat kansanedustajat jäävät tänään 6 viikon joululomalle. SAATANA!

Juu, samaa kansanedustajien vaatimatonta lomaa tuossa päissäni päivittelin. Helmikuussa palaavat sorvin ääreen, aivan käsittämätön loma. Huhhuh.

Ei pysty ajattelemaan. Katkeaa muuten verisuoni päästä. Kai sitä nyt tarvitsee pitkän loman kun ensin on dokannut pikkujouluissa meidän piikkiin. En ole eduskunnan pikkujouluuutisiin perhetynyt Näin vaan otsikon.

Minulla on 6 päivää joululomaa, alkaa tänään klo 13:18. Testasin sen kunniaksi pyörän uudet nastarenkaat. Hyvin kulki.

En viitsi edes ajatella eduskunnan lomia. Alkaa vaan ketuttamaan.

Missasin eilisen autokeskustelun, mutta en anna sen häiritä. Tai siis, en anna sen estää mielipiteideni laukomista tänään.

Ilman autoa en selviä. Tuli kokeiltua viime kesä/syksy, ja se ei kyllä kerta kaikkiaan toimi. Olevinaan Suomen parhaat julkiset yhteydet, mutta aivan hanurista on. Surullisen kuuluisa metro ei kyllä ainakaan helpottanut, kun matka-aika esim. Helsingin ytimeen kasvoi.

Suurin ongelma mulle tulee kuitenkin kahdesta koirasta, joiden kanssa julkiset on infernaalista monestakin syystä. Merkittävin ongelma on toki ihan puhtaasti se, että kaksi 30 kiloista rötväkettä ei ihan mahdu mihinkään bussin jalkatilaan. Saati sitten, että pitäisi pystyä jotain kamoja vielä siinä samalla roudaamaan. Kyllä paljon mieluummin köröttelen yksinäni pimeässä autolla sen 600 km kuin yritän junailla noiden sankareiden kanssa. Junareissulla en pääse edes vessaan koko aikana! Lyhyemmistä matkoista puhumattakaan. Treenihallille 25 minuutin ajomatka autolla, mutta julkisten kanssa matkaan menee reilu 2 h/suunta ja kävelyä jää parin kilometrin verran. Ihan kiva ajatus toki hyötyliikunnasta, mutta tuskaliikuntaa se on, kun on kaksi koiraa+treenikassi+kevythäkki raahattavana mukana.

Julkisilla pärjää, jos kulkemisentarve on ainoastaan Helsingin keskustaan.

Missasin eilisen autokeskustelun, mutta en anna sen häiritä. Tai siis, en anna sen estää mielipiteideni laukomista tänään.

Ilman autoa en selviä. Tuli kokeiltua viime kesä/syksy, ja se ei kyllä kerta kaikkiaan toimi. Olevinaan Suomen parhaat julkiset yhteydet, mutta aivan hanurista on. Surullisen kuuluisa metro ei kyllä ainakaan helpottanut, kun matka-aika esim. Helsingin ytimeen kasvoi.

Suurin ongelma mulle tulee kuitenkin kahdesta koirasta, joiden kanssa julkiset on infernaalista monestakin syystä. Merkittävin ongelma on toki ihan puhtaasti se, että kaksi 30 kiloista rötväkettä ei ihan mahdu mihinkään bussin jalkatilaan. Saati sitten, että pitäisi pystyä jotain kamoja vielä siinä samalla roudaamaan. Kyllä paljon mieluummin köröttelen yksinäni pimeässä autolla sen 600 km kuin yritän junailla noiden sankareiden kanssa. Junareissulla en pääse edes vessaan koko aikana! Lyhyemmistä matkoista puhumattakaan. Treenihallille 25 minuutin ajomatka autolla, mutta julkisten kanssa matkaan menee reilu 2 h/suunta ja kävelyä jää parin kilometrin verran. Ihan kiva ajatus toki hyötyliikunnasta, mutta tuskaliikuntaa se on, kun on kaksi koiraa+treenikassi+kevythäkki raahattavana mukana.

Julkisilla pärjää, jos kulkemisentarve on ainoastaan Helsingin keskustaan.
Mutta se onkin sitten valintoja, autoton ihminen ei treenaa koirien kanssa sellaisessa paikassa johon ei pääse helposti tai hänellä ei ole koiria.
Muutenkin tuo ilman autoa eläminen on hieman sama kuin menisit sanomaan afrikan savannilla asuvalle ettet osaa elää ilman wifiä ja läppäriä johon hän vastaisi että miten sinä osaat ilman savea nahkassa sekä keihäättä.
Itse en osaisi kuvitella elämää ilman autoa ja teen valintoja jotka auto mahdollistaa, autoton tekee valintoja jotka julkiset sekä oma muu liikkumismuoto mahdollistaa.

Mutta se onkin sitten valintoja, autoton ihminen ei treenaa koirien kanssa sellaisessa paikassa johon ei pääse helposti tai hänellä ei ole koiria.
Muutenkin tuo ilman autoa eläminen on hieman sama kuin menisit sanomaan afrikan savannilla asuvalle ettet osaa elää ilman wifiä ja läppäriä johon hän vastaisi että miten sinä osaat ilman savea nahkassa sekä keihäättä.
Itse en osaisi kuvitella elämää ilman autoa ja teen valintoja jotka auto mahdollistaa, autoton tekee valintoja jotka julkiset sekä oma muu liikkumismuoto mahdollistaa.
Tämä oli ihan hyvin kiteytetty, joskin vähän turhan karrikoidusti. Edelleen sanon vain, että työ ja harrastukset sanelevat pitkälti auton tarpeen. Sen tuoma liikkuvuuden vapaus sen sijaan antaa omanlaisensa omistamisperusteen ilman varsinaista tarvetta.

Tiedän muuten monia autottomia koiranomistajia, mutta en voi käsittää koirallisen autottomuutta. Mitä he tekevät, kun tarttis kiiruusti lähteä vaikka eläinlääkäriin, kun koiralla vaikka vuotava avohaava tai jalka poikki ?

Mulla lukikin, että "ilman autoa en selviä". Ei niin, että kukaan ei selviäisi. :) Kyllä mulla itseasiassa noi koirat sanelee autopakkoa monella tapaa muutenkin. Lihankulutus on reilun kilon päivässä, joten julkisilla sen safkamäärän kuskaaminen ois melko haastavaa, tai sitten pitäis käydä ostoksilla monta kertaa viikossa. Puhumattakaan noista eläinlääkärikeikoista, kun vähän kyseenalaista ois esim.polvileikattua koiraa alkaa taksissa roudata, kun bussi nyt on samantien ihan mahdoton. Toki olen useamman kerran miettinyt, että lähtökohtaisesti tietysti kaupungissa pääsisi sellaisen rotan kokoisen koiran kanssa hitosti paljon helpommalla. Tunkee taskuun vaan, jos täytyy kuljetella.

Koirat mulla on tärkein syy autoon. Muuten varmaan voisikin sinnitellä ja järjestellä siirtymiään julkisilla. Nyt nuo sanelee jopa automallin, kun ei oikein pienempään kotteroon kuin V70 mahdu turvallista häkkiä kuljetukseen.

edit. Kuljin töihin vielä keväällä jonkun verran autolla. Nyt se on sula mahdottomuus, koska ruuhka-aikaan maan alla kyllä pääsee kätevämmin+halvemmin kulkemaan, ja nykyisessä työpaikassani pysäköinti on maksullinen eikä paikkoja ole vapaana käytännössä aamuseiskan jälkeen.

Mulla lukikin, että "ilman autoa en selviä". Ei niin, että kukaan ei selviäisi. :) Kyllä mulla itseasiassa noi koirat sanelee autopakkoa monella tapaa muutenkin. Lihankulutus on reilun kilon päivässä, joten julkisilla sen safkamäärän kuskaaminen ois melko haastavaa, tai sitten pitäis käydä ostoksilla monta kertaa viikossa. Puhumattakaan noista eläinlääkärikeikoista, kun vähän kyseenalaista ois esim.polvileikattua koiraa alkaa taksissa roudata, kun bussi nyt on samantien ihan mahdoton. Toki olen useamman kerran miettinyt, että lähtökohtaisesti tietysti kaupungissa pääsisi sellaisen rotan kokoisen koiran kanssa hitosti paljon helpommalla. Tunkee taskuun vaan, jos täytyy kuljetella.

Koirat mulla on tärkein syy autoon. Muuten varmaan voisikin sinnitellä ja järjestellä siirtymiään julkisilla. Nyt nuo sanelee jopa automallin, kun ei oikein pienempään kotteroon kuin V70 mahdu turvallista häkkiä kuljetukseen.

edit. Kuljin töihin vielä keväällä jonkun verran autolla. Nyt se on sula mahdottomuus, koska ruuhka-aikaan maan alla kyllä pääsee kätevämmin+halvemmin kulkemaan, ja nykyisessä työpaikassani pysäköinti on maksullinen eikä paikkoja ole vapaana käytännössä aamuseiskan jälkeen.
Tääkin osti viimeksi auton kontin koon takia että sinne mahtuu kaksi dobberia kerrallaan.
Itsellä työ ja asuinpaikka on sellainen ettei mitään puhettakaan elää ilman autoa, vaikka ei olisi karvakamuja.

Ihmisten on muuten yleisesti vaikea käsittää toisten valintoja, jos ne perustuvat täysin erilaiseen tarvehierarkiaan tai ideologiaan kuin havannoitsijan henkilökohtaiset vastaavat.

Esim. minun on vaikea ymmärtää kenenkään autottomuutta ja monen on kohdallani vaikea ymmärtää tietoista valintaa lapsettomuudesta.

Kuulostaa siltä että koirat sanelevat enemmän auton tarvetta (ja Helistön tapauksessa lasten harrastukset) sekä yksi doktor. Oma muksu on siinä iässä vielä että on pärjännyt jalkapatikalla ja julkisilla ainakin toistaiseksi, mutta kyllähän se helpotti elämää aika paljon kun kaaralla suhaili tarvittavat reissut. Mutta jos jokin on huonoa, niin se on Hämeenlinnan joukkoliikenne. Tampereen ja stadin jälkeen kun tottunut hyvään liikenteeseen, niin täällä eletään kuin kivikaudella.

Back
Ylös Bottom