Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Täällä ei myöskään olla Porissa Voi pillu.
Viime viikon asustelin vantaalla flamingossa firman laskuun. Tää viikko Helsingissä kun sukulaiset thaikuissa. Aika kyrvästä tuo kehällä autossa kökkiminen. Onneks Joulun jälkeen enimmäkseen etätöitä porist. Päällikkö-mesta. Eikä tarvi olla pikkutakki päällä.
Tuon takia en pystyis koskaan muuttamaan pääkaupunkiseudulle. Vihaan kuluttaa aikaa johonkin niinkin turhaan kuin ruuhkassa kököttämiseen. Pelkkä ajatuski niistä välimatkoista ja ruuhkista kiukuttaa.

Onneks Joulun jälkeen enimmäkseen etätöitä porist. Päällikkö-mesta. Eikä tarvi olla pikkutakki päällä.
Yleensähän minua ei kiinnosta perskarvan vertaa oikeinkirjoitus tai kieliasu, mutta lause, jossa joulu on isolla ja Pori pienellä ansaitsee pienen huomionosoituksen.

capitalization-is-the-difference-between-helping-your-uncle-jack-off-a-horse-and-helping-your-uncle-.jpg

Tuon takia en pystyis koskaan muuttamaan pääkaupunkiseudulle. Vihaan kuluttaa aikaa johonkin niinkin turhaan kuin ruuhkassa kököttämiseen. Pelkkä ajatuski niistä välimatkoista ja ruuhkista kiukuttaa.
Joo, ei pääkaupunkiseudussa sinänsä vikaa ole, jos saa työskennelläkin siellä "seudulla". Jos taas tarttis kulkea aina keskustan tuntumaan jostain kehyskunnasta, ei kiitos.

Oikeastaan vielä enemmän vituttaa Helsinki itsessään.

Pelkkä ajatuski niistä välimatkoista ja ruuhkista kiukuttaa.

eihän tuo ole kun järjestelykysymys: paikkakunnalla,kun,paikkakunnalla

ratkaisu: hommaa asunnon kävely/polkupyöräilyetäisyydeltä työmaasta

näin Minä olen aina toiminut

Tämä se vasta perseestä olisi, asua jossain ruuhkakeskuksessa betonikuutiossa. Hyi stana.

e. Mutta siis, jos tykkää, varmaan kiva :unsure:

Joo, ei pääkaupunkiseudussa sinänsä vikaa ole, jos saa työskennelläkin siellä "seudulla". Jos taas tarttis kulkea aina keskustan tuntumaan jostain kehyskunnasta, ei kiitos
Niin tuossahan on just se, että se mahdollinen työpaikka olis juurikin siellä Helsingissä. Mutta sitten taas tarpeisiin sopivaan asuntoon siitä lyhyehkön pyöräilymatkan päästä ei todellakaan olis varaa. Eli joutuis asumaan jossain ympäryskunnassa. Siihen en kyl todellakaan rupeis!

Nyt aamupalaa.

Tämä se vasta perseestä olisi, asua jossain ruuhkakeskuksessa betonikuutiossa. Hyi stana.

e. Mutta siis, jos tykkää, varmaan kiva :unsure:

semmoista työmaata ei olekkaan jossa olisi pakko olla, sitäkin voi vaihtaa

ja Minä kyllä viihtyisin varmasti huomattavasti paremmin ullanlinnassa kun töölössä

mutta Minähän asunkin aasjoella, ei ole tuollaisia ongelmia

semmoista työmaata ei olekkaan jossa olisi pakko olla, sitäkin voi vaihtaa

ja Minä kyllä viihtyisin varmasti huomattavasti paremmin ullanlinnassa kun töölössä

mutta Minähän asunkin aasjoella, ei ole tuollaisia ongelmia
Minun asumismuotoni on omakotitalo. Mahdollisimman rauhallisessa paikassa, kuitenkin mahdollisimman lähellä palveluita.
Porissa tämä kombo onnistuu jo muutaman kilsan päässä keskustasta.

Työmaan sijainti on toissijainen, kunhan ei tolkuttoman kaukana ole. Autolla sinne mennään kuitenkin ja palavereissa joutuu kuitenkin käymään muualla (autolla).

Tsek. Silti en kävele tai pyöräile töihin.

Joo, ei pääkaupunkiseudussa sinänsä vikaa ole, jos saa työskennelläkin siellä "seudulla". Jos taas tarttis kulkea aina keskustan tuntumaan jostain kehyskunnasta, ei kiitos.

Oikeastaan vielä enemmän vituttaa Helsinki itsessään.

Helsinki ei vituta, asumisen kalleus niinkin. Autolla en tuolla ajaisi.

Liikenne on kuuleman mukaan sekaista kun saavutaan Tampereelle, kukaan ei anna tietä ja kaasutetaan menemään miten satutaan ottamatta muita huomioon.

Helsinki ei vituta, asumisen kalleus niinkin. Autolla en tuolla ajaisi.

Liikenne on kuuleman mukaan sekaista kun saavutaan Tampereelle, kukaan ei anna tietä ja kaasutetaan menemään miten satutaan ottamatta muita huomioon.
Minua nimenomaan vituttaa Helsinki ja sen hektinen viherpunainen kukkahattu-limaisuus.

Tampereella on mukava autoilla. Ei Helsingissäkään autoilu kanssa-autoilijoiden vuoksi mitenkään perseestä ole, mutta liian huonosti vetäviä väyliä vaan on liikaa.

Mä tykkään asua siellä missä ei autoa tarvii ja missä asuu myös enempi tai vähempi kaikki muut itselle merkittävät ihmiset eli pk-seutu on paras.

Mä tykkään asua siellä missä ei autoa tarvii ja missä asuu myös enempi tai vähempi kaikki muut itselle merkittävät ihmiset eli pk-seutu on paras.
Auton tarve riippuu IMO enemmän työstä ja harrastuksista kuin asuinpaikasta. Toki, pk-seudulla julkinen kulkee paremmin kuin muualla, mutta ei se monelle silti riitä alkuunkaan.

Nooh lukuunottamatta muutamaa eksää, joilta auto löytyi, niin oon mä koko yläasteiästä eteenpäin elänyt autottomassa taloudessa ja ihan hyvin pärjännyt :)
Aika jännä, katsoin tilastoista ja Helsingin autotiheys on n. 400/1000 hlö ja koko pk-seudun lähemmäs 500/1000 hlö. Ja siis tilaston mukaan tuo on per henkilöä, ei ajokortin omaavaa.

Back
Ylös Bottom