Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ainakin tien malli ja kosken läheisyys viittaa vahvasti Tammeriin.

e: @irtakk Jos tekee mieli jotain makeaa. Vohvelia?

Eiku teki mieli suolasta.

37C80B97-1AEE-4B02-A312-EC1FE64634E5.webp

Minulla on selvästi menossa Delgado Specialité, eli minulla on niin paljon kaikkea mitä voisin/pitäisi/kannattaisi tehdä, joten en tee mitään.

Tai no, toki siivosin kuten tapana on aina näinä hetkinä.

Minulla on selvästi menossa Delgado Specialité, eli minulla on niin paljon kaikkea mitä voisin/pitäisi/kannattaisi tehdä, joten en tee mitään.

Ei tuossa ole mitään muuta Speciaalia kuin että siivosit.

Ei tuossa ole mitään muuta Speciaalia kuin että siivosit.
Enkö ole ainoa, joka käyttäytyy noin?

Entäs tämä: minun pitäisi mennä salille, mutta ei oikein nappaa. Teeskentelen kuitenkin sulkemisaikaan asti, että lähden ihan kohta, ja sitten kun en enää ehdi, märisen itsekseni sitä etten mennyt. Lisäksi en tahdo mennä salille, koska tekisin mieluummin sen ajan jotain kivempaa, mutta sitten kuitenkin käytän ajan tässä kökkimiseen ja sen teeskentelyyn, että lähden ihan kohta, joten lose-lose.

Enkö ole ainoa, joka käyttäytyy noin?

Entäs tämä: minun pitäisi mennä salille, mutta ei oikein nappaa. Teeskentelen kuitenkin sulkemisaikaan asti, että lähden ihan kohta, ja sitten kun en enää ehdi, märisen itsekseni sitä etten mennyt. Lisäksi en tahdo mennä salille, koska tekisin mieluummin sen ajan jotain kivempaa, mutta sitten kuitenkin käytän ajan tässä kökkimiseen ja sen teeskentelyyn, että lähden ihan kohta, joten lose-lose.

Jos ei nappaa, niin miksi teeskennellä mitään muuta? Ei nappaa, niin ei nappaa ja sillä hyvä, ehtii sitä huomennaki tai ylihuomenna, tai ensi vuonna.

Jos ei nappaa, niin miksi teeskennellä mitään muuta? Ei nappaa, niin ei nappaa ja sillä hyvä, ehtii sitä huomennaki tai ylihuomenna, tai ensi vuonna.
No tässä tullaan ikuiseen dilemmaani eli siihen että en siedä itseäni jos makaan vain sohvalla kasvattamassa mätisäkkiäni, mutta toisaalta en saa itseäni motivoitua tekemään mitään muutakaan. Ristiriita näiden kahden välillä on raivostuttava.

Äsken kylläkin varasin itselleni starttikurssin tankotanssiin ensi kuulle.

en siedä itseäni jos makaan vain sohvalla kasvattamassa mätisäkkiäni, mutta toisaalta en saa itseäni motivoitua tekemään mitään muutakaan

Niin. Eikös tuo vertaudu aika vahvasti siihen että menen kohta vetämään karkkia kaksin käsin ja kun leffa loppuu valitan lihavaa oloani?

Niin. Eikös tuo vertaudu aika vahvasti siihen että menen kohta vetämään karkkia kaksin käsin ja kun leffa loppuu valitan lihavaa oloani?
Sitä samaa se on juu. Teen kyllä myös tuota itsekin.

E. menen nyt sitten sinne saatanan salille etten voi valittaa roikkoperseestä.

Mä oon iskostanut itseeni semmosen "just do it" ja "get shit done" mentaliteetin, jolla pysyn itseni kanssa väleissä. Näin viikonloppunakin on jotain järkevää saatava aikaiseksi, jotta voi löhötä illan soffalla leffan ja/tai lempijuomani, alkoholin parissa. Tänään kävin ostamassa loput joululahjat ja kinkun sekä pesin auton. Nyt aattelin vielä purkaamvanhan hyllykön ja pistää sen moottorisahalla silpuksi. Sitten vasta sen jälkeen löhöä.

Mä oon iskostanut itseeni semmosen "just do it" ja "get shit done" mentaliteetin, jolla pysyn itseni kanssa väleissä. Näin viikonloppunakin on jotain järkevää saatava aikaiseksi, jotta voi löhötä illan soffalla leffan ja/tai lempijuomani, alkoholin parissa. Tänään kävin ostamassa loput joululahjat ja kinkun sekä pesin auton. Nyt aattelin vielä purkaamvanhan hyllykön ja pistää sen moottorisahalla silpuksi. Sitten vasta sen jälkeen löhöä.
Mä taas yritän kovasti oppia pois tuosta, että aina pitää saada jotain tehtyä. Koska jos en opi hellittämään, oon varmaan vuodessa totaalisen burn outin keskellä, kun nyt jo tuntuu välillä olevan lähellä. On vaan vaikee olla tekemättä mitään, kun aivoissa jyskyttää satamiljoonaa asiaa jotka kaikki pitäis hoitaa pian, mieluiten eilen.

Siksi aionkin tänään löhötä illan sohvalla enkä tee enää yhtään mitään hyödyllistä. Ei vaan jaksa.
Huomenna sitten lahjaostoksille :cautious:

Mä taas yritän kovasti oppia pois tuosta, että aina pitää saada jotain tehtyä. Koska jos en opi hellittämään, oon varmaan vuodessa totaalisen burn outin keskellä, kun nyt jo tuntuu välillä olevan lähellä. On vaan vaikee olla tekemättä mitään, kun aivoissa jyskyttää satamiljoonaa asiaa jotka kaikki pitäis hoitaa pian, mieluiten eilen.

Siksi aionkin tänään löhötä illan sohvalla enkä tee enää yhtään mitään hyödyllistä. Ei vaan jaksa.
Huomenna sitten lahjaostoksille :cautious:
Onneksi ei jaksa stressata tuollaisista.

Mä vielä odottelen sitä, josko muhun iskostuisi se asioiden lykkäämisestä luopuminen, toistaiseksi ei näy! Olen lukenut n+1 kirjoitusta prokrastinoinnista ja niistä on jäänyt käteen tukku hienoja lauseita, kuten "if it's worth doing, it's worth doing badly", "just do something" jne jne ja vaikka ymmärrän ajatuksen niiden takana, niin itse toiminnan muutos on ollut nihkeä toteuttaa.

Kävin muuten siellä salilla ja kaupassa ostamassa liukkaria.:pano:

Mä olen viimeisen päälle suorittaja. En saa siitä huonoa omaatuntoa jos makaan sohvalla. Mutta en vaan usein tee sitä. Teen mielelläni koko ajan jotain enkä kärsi siitä lainkaan. Enemmän kärsin siitä jos mun tulee olla tekemättä.

Toki on joskus päiviä, että mua ei saa sohvalta pois mutta en saa siitä huonoa omaatuntoa.

Olen 'halki, poikki ja pinoon' - ihminen. Teen asiat jotka pitää tehdä. Teen ne heti.

Back
Ylös Bottom