Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tukiverkoston omaavan lapsiperheen elämä on aivan erilaista kuin tukiverkostottoman tai hyvin heikon tukiverkoston omaavan.
Jos lapsiperheellä tarkoitat perhettä, jossa 2 aikuista, olen täysin eri mieltä. Yksinhuoltaja, vaikka olisi millainen tukiverkosto on helvetisti huonommassa asemassa kuin kahden aikuisen ja lasten muodostama perhe ilman minkäänlaista tukiverkostoa.

Jos sitte vaihtais saman tien puheenaihetta. Mitäs viikonloppusuunnitelmia teillä on? :david::oujee:
Muutama sivu opparia taas korjailtu, joten suunta pian salille vetämään ja säkkiä hakkaamaan. Siitä sitten pitäisikin jo jatkaa vaimon kavereille pikkujouluja viettämään. Viikonlopun suunnitelmissa lisää saleilua ja naisen viettely Sodoman suloihin.

Jos lapsiperheellä tarkoitat perhettä, jossa 2 aikuista, olen täysin eri mieltä. Yksinhuoltaja, vaikka olisi millainen tukiverkosto on helvetisti huonommassa asemassa kuin kahden aikuisen ja lasten muodostama perhe ilman minkäänlaista tukiverkostoa.
Parisuhdeajan näkökulmasta ainakaan ei muuten ole.

Siskoni on 2 lapsen yksinhuoltaja ja hän omien sanojensa mukaan ehtii vallan mainiosti harrastamaan.
Tosin hänellä on hyvä tukiverkosto, lapset ovat harrastusten aikaan mummuloissa (joskus meilläkin) hoidossa.Tosin, hän on vuorotyössä ja ehtii harrastamaan välillä myös päivisin, kun lapset on koulussa. Mies ei ole kuvioissa millään tasolla.

Enkä tarkoita, että kaikkien pitäisi, tulisi tai olisi näin tehtävä, mutta se kuitenkin on mahdollista, jos oikein haluaa ja järjestää asiat sen mukaan.

Sinäpä sen taas sanoit. Minulta puuttuu se.
Teen itse säännölistä päivätyötä ja olen aina tehnyt jotta arki pyörii.

"jos oikein haluaa ja järjestää asiat sen mukaan"
En sano mitään.

MITÄ VITTUA ?
Siis yksinhuoltajalla on enemmän parisuhdeaikaa kuin kahden aikuisen perheellä ?

Tämä on kyllä joku ultimaattinen Mopsismi, jota ei tällainen yksinkertainen Mensalainen voi mitenkään ymmärtää.
Kyllä. Tukiverkostollinen yh voi jättää lapset verkoston hoidettavaksi kun lähtee kylille viettämään sitä parisuhdeaikaa. Daa!

E. Enkä siis koe että lapset ovat pilanneet elämääni, aivan muut asiat niin tekevät.

Sinäpä sen taas sanoit. Minulta puuttuu se.
Teen itse säännölistä päivätyötä ja olen aina tehnyt jotta arki pyörii.

"jos oikein haluaa ja järjestää asiat sen mukaan"
En sano mitään.
Jos ei ole ketään, joka voisi lapsia milloinkaan hoitaa, eikä mahdollisuutta viedä lapsia maksulliseen hoitoon harrastusten ajaksi on aika lailla keinot käytetty.

Kyllä. Tukiverkostollinen yh voi jättää lapset verkoston hoidettavaksi kun lähtee kylille viettämään sitä parisuhdeaikaa. Daa!

E. Enkä siis koe että lapset ovat pilanneet elämääni, aivan muut asiat niin tekevät.
Teet nyt ensinnäkin sellaisen oletuksen, että yh:lla olisi alun alkaen aikaa parisuhteeseen tai sen muodostamiseen.
Eikö 2 aikuisen perheessä kuitenkin nukuta saman katon alla. Muksut nukkumaan 20:00 ja on monta tuntia aikaa. Joka päivä.

Itsehän käyn salilla niin että otan nuoremman lapsen lapsiparkkiin mukaan. Töiden takia en jaksa käydä niin usein kuin haluaisin, lapset eivät siihen vaikuta. Lomilla käynkin monta kertaa viikossa.

Jos ei ole ketään, joka voisi lapsia milloinkaan hoitaa, eikä mahdollisuutta viedä lapsia maksulliseen hoitoon harrastusten ajaksi on aika lailla keinot käytetty.

Mä en nähnyt tarvetta viedä lapsia hoidosta hoitoon vaan sen takia, että pääsen harrastamaan. Me tehtiin sit sellaisia juttuja jota voitiin yhdessä tehdä ja lapset harrastivat. Ja toisen lapsen harrastuksesta tuli myös vähän oma ja on sitä edelleen.
Ja maksullisia en olisi käyttänyt eikä silloin olisi kyl varmaan fyfyä ollut sellaiseen, että maksan harrastuksen sekä lapsenlikan.

Mutta kuten sanoin, en siitä kärsinyt millään tavalla. Sitä ei mikään raha tai harraste korvaa, että olen saanut viettää aikaa omien lasteni kanssa.

Teet nyt ensinnäkin sellaisen oletuksen, että yh:lla olisi alun alkaen aikaa parisuhteeseen tai sen muodostamiseen.
Eikö 2 aikuisen perheessä kuitenkin nukuta saman katon alla. Muksut nukkumaan 20:00 ja on monta tuntia aikaa. Joka päivä.
No ainakin irtosuhteisiin varmasti aikaa on.
Kaikkien elämänrytmiin ei toimi tuo muksut yliaikaisin nukkumaan. Ja meinaatko että isommatkin lapset ovat kasilta unessa millään rytmillä? Tiedoksi muuten, että nukkuvat lapset saattavat heräillä koska tahansa.
E. Vaikka oksentamaan :ROFLMAO:

Kaikkien elämänrytmiin ei toimi tuo muksut yliaikaisin nukkumaan. Ja meinaatko että isommatkin lapset ovat kasilta unessa millään rytmillä? Tiedoksi muuten, että nukkuvat lapset saattavat heräillä koska tahansa.
Kaikki yksinhuoltajatkaan eivät pidä irtosuhteista.
En mä jaksa jauhaa, kun sun argumentit vaan vaihtuu sitä mukaa mitä niitä kumoaa. Ei tässä ole mitään järkeä.

Puhut kuin tuo olisi jotenkin tavoiteltava asia? Se mitä naisista tiedän, niin tällaisia argumentteja ilmaantuu vain niiltä jotka haluaisivat kikkeliä pitkin kyliä kun menivät sitoutumaan liian aikaisin tai jäi se hurvittelu kokematta nuorempana. Löytyy kyllä tosin muitakin yhteneviä piirteitä.

Tosin, on täällä kotonakin havaittavissa jonkinlaista hysterian tyyppistä, jos on vaikka kolme päivää väliä suorituskertojen välissä. Pitääkin muistaa pyhittää vähän energiaa ja aikaa eukon hellimiselle viikonloppuna.

Back
Ylös Bottom