Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo ja aivot sulaa. Tai mä saan ainakin migreenin. Siitä on tosin ikuisuus kun viimeksi olen edes testannut. Olisko jopa yli 10 vuotta tai enemmänkin, on muuten!Millä te pystytte juomaan noita pepsi maxeja ja nollakolia? Makeutusaineet maistuu niin tolkuttoman pahalle.
kyllä Miehenä olossa on se parasta, että leikkimistä ei tarvi lopettaa ikinä, vanhanakin saa olla omavalintaiset lelut
Tätä varten on esim. Untappd ja Ratebeer sovellukset.Kuinka iso pää ihmisellä pitää olla että muistaa juomiensa oluiden nimet ja vielä miltä ne on maistunut?
Ei sillä ettenkö harrastaisi itsekkin mutta minulla rajoittuu tällä tummiin lagereihin josta tuli mieleen että reissussa nautiskelin terdellä sellaista paikallista (nimeä ei muista) ja ihmettelin että mikäs pani maailman pyörimään niin olikin 7.3% tavaraa.
Jotain paheita täytyy ihmisellä olla. Minulla se on Pepsi Max.
Minusta se on hyvää. Ja ai että: tölkki jääkylmää Pepsiä.
kyllä Miehenä olossa on se parasta, että leikkimistä ei tarvi lopettaa ikinä, vanhanakin saa olla omavalintaiset lelut
Meinasin jättää vastaamatta, mutta pakkohan se nyt on, kun provosoidaan.@Xtreme ois pitänyt kuitata se eka vaan sillä, että vähän väsynyt provo. Ei kannata jatkaa enempää.
Mun suuhuni ja noin 10 vuoden kokemuksella tiskiltä seurusteluolueksi valitaan jotain ihan muuta kuin kymppivolttisia belgejä jne. Kaiken maailman asiantuntijat ja harrastajat sitten erikseen. Tänkin porukan pitäs tajuta kirjo erilaisissa juojissa ja tilanteissa, mihin olutta valitaan, mutta vaikeaa tuntuu välillä olevan. Kun ne belgialaiset tekee vaan maailman ainoaa ja parasta olutta.
Nonni. Nyt keskityn live rockiin.
Minusta kun puhutaan belgeistä, niin tarkoitetaan useimmiten trappist- tai abbey-tyylisiä oluita. Noihin tyyleihinhän kuuluu korkeampi alkoholiprosentti. Voi olla, että on vielä kaiken maailman alalajeja, mutta ei niiden perässä pysy kuin aktiiviharrastajat. Olen joo tutustunut ja käynyt ihan paikan päälläkin, mutta kuten varmaan jutuistakin käy ilmi, ei ole omia suosikkityylejäni.Meinasin jättää vastaamatta, mutta pakkohan se nyt on, kun provosoidaan.
Ensinnäkin, aika kapea katsantokanta on, jos belgit ovat aina 10 volttisia. Skaalaa löytyy kuitenkin suunnilleen 0 ja 40 voltin välillä. Ehkä, toisin kuin puheesi antaa ymmärtää, oletkin tutustunut, mutta joka tapauksessa kannattaa tutustua belgialaiseen olueen koko mitassaan. Jo karkeasti ajatellen tähän kuuluu reilusti toistakymmentä oluttyyliä ja tuhansia yksilöitä.
Ei noita belgejä tilaa olutravintoloissakaan käytännössä kuin vanhat miehet ja pieni joukko harrastajia. Miksi? Minun nähdäkseni siksi, koska ne on raskaita juoda ja makuprofiili suomalaiseen suuhun aika haastava. Jos noita lähtee suosittelemaan jollekin sellaiselle, joka ei noita tunne, riski mennä metsään on aika suuri. On kokeiltu.Toiseksi Suomen alkoholi- ja baarikulttuuri ei nyt välttämättä ole se ensimmäinen asia, johon vetoaisin. Se, että baarissa juodaan Karhua ei mielestäni tee siitä parasta seurustelujuomaa. Ja itse asiassa, ne "paremmat" olutravintolat jotka tiedän myyvät nykyään peruslagerien jälkeen (jotkut jopa ennen) eniten vahvahkoja Ipoja, joten sanoisin, että Suomikin on saattanut muuttua tältä osin. Belgithän eivät ole millään aallonharjalla tällä hetkellä, päinvastoin. Ravintolasaatavuus on heikentynyt (tästä joskus taidettiin olla eri mieltä).
En jaksanut eilen ruveta kesken keikan muotoilemaan tuota viestiä sen paremmin, mutta ei ole täälläkään päässä tarkoitus tosissaan ruveta riitelemään, että peace out tosiaan.Peace out.
Yes. Eilen vedin ja tänään jatkuu.