Floyd Mayweather vs. Conor McGregor 26.8.2017

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AndyS
  • Aloitettu Aloitettu

Floyd Mayweather vs. Conor McGregor 26.8.2017, kumpi voittaa?

• Total voters
    265
  • Poll closed .
Mitähän noi Floydin puheet oli IV-bagien käytöstä? Se nyt täst viel puuttuis et matsi peruuntuis jokunen tunti ennen ottelua ku Conor on nesteyttäny itsensä tipan avulla

Hyvä haastattelu tuomarista Mcgregorin treenileiriltä Joe Cortezista. Cortez sanoo: " Mcgregor boxing style is similar to 'Prince' Naseem Hamed"

Tätäkö siellä sitten nähdään? 'Prince' Naseem Hamed Highlight videota.

https://soundcloud.com/amiuparinen/jamin-jupinat-f-aleksi-nurminen-mayweather-vs-mcgregor

Jami Kuparinen
ja Aleksi Nurminen yhdessä parhaista suomenkielisistä podcasteista koskaan. Nurminen esittää todella hyvän analyysin Floyd vs. Conor -ottelusta ja kertoo taktiikan, jolla Conor voisi voittaa. En paljasta sitä tässä, kuunnelkaa podcast.

Olen silti itse eri mieltä. Nurmisen päättely sinänsä on kunnossa, mutta lasken taidon merkityksen suuremmaksi. Nurmisen esittämä taktiikka voi hyvinkin olla se, josta Conor saa parhaan tehon irti, mutta en usko että se riittää. Enemmän painaa kyky osua oikeaan kohtaan ja nähdä vastustajan lyönnit.Jos toinen on suunnattomasti parempi, ei paraskaan taktiikka vain auta.

Veikkaukseni on Floyd via TKO 5.

Mahdollisuus että Conor voittaa vekillä, nilkan nyrjähdyksellä tai vastaavalla 3%, Conor voittaa tyrmäyksellä 1%, Conor voittaa pistein 0,00000001%.

Ja vielä tunnetaan sekin että Conor on aika tarkka osumaan :) Noh, kohta sen näkee.

Pummien tiputtelu mma:n saralla ei ehkä kerro ihan koko totuutta lyöntien tarkkuudesta. Toivotaan tietysti yllätysvoittoa ja siitä seuraavaa MayMac trilogiaa.

Ja vielä tunnetaan sekin että Conor on aika tarkka osumaan :)

Joo, nimittäin vapaaottelussa. Se mistä tämä ajatukseni kumpuaa on se, että näen varmaankin vapaaottelun lyöntitekniikan ja nyrkkeilyn eron paljon suurempana kuin sinä tai Nurminen. Vaikka käytössä on samat peruslyönnit niin niiden etäisyys, ajoitus ja tilanteet joissa niitä käytetään - ja etenkin jatkotilanteet - ovat hyvin erilaisia.

Perustan tämän siis siihen, että olen sparrannut sekä ammattilaisvapaaottelijoiden että -nyrkkeilijöiden kanssa ja näiden toimintatavoissa on tosi iso ero. Koska lajina on nyrkkeily, minun on vaikea nähdä, että vapaaottelijalla olisi mitään palaa, olkoonkin että tämä on lajinsa ehdotonta kärkeä ja painottunut pystyotteluun enemmän kuin suomalaiskollegansa. Lisäksi ammattinyrkkeilyn yleistaso on nähdäkseni vapaaottelua paljon edellä, eli Floyd on nyrkkeilijänä suhteellisesti parempi kuin Conor on edes vapaaottelijana.

Arvostukseni Conoria kohtaan urheilijana on suunnaton ja hän osoittaa suuruuttaan tällä ottelulla, mutta nyt hän yrittää lähes mahdotonta. Minulle riittää urhoollinen taistelu enkä odota häneltä voittoa.

Asikaisen kommentit vaikuttas melko realistisilta:

"Amin Asikainen, nyrkkeily
Vaikea sanoa millä mielellä Floyd lähtee otteluun. Eihän tuossa pitäisi olla mitään epäselvää, kun maailman yksi kautta aikain parhaista kohtaa kansallisen tason ”nyrkkeilijän”. Jos lähdetään tosissaan TKO 1-3 erät Floydille. Vastapalloon vasen yläkoukku, kun McGregor ryntää avonaisena leuka pystyssä"

Ainakin mma:ssa Conorilla on heikko puolustus ja leuka ylhäällä mennään ihan jatkuvasti. Conor lähtee tähän matsiin varmasti rennosti, kun ei ole yhtään mitään hävittävää. Jos selviää edes muutaman erän pystyssä niin se on jo helvetin kova suoritus. Jos saa lyönnin taikka pari sisään niin sekin on jo voitto, kun parempaan ei tunnu pystyvän maailman parhaimmistoon lukeutuvat nyrkkeilijät. Floyd saa yleensä eliitin näyttämään ihan susipaskoilta.

Back
Ylös Bottom