Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Daaina, mennään kohta salille.

Käydään autogrilliltä ottaa burgerit ennen.

Kumpikaan ei käy. :D Vielä miinustelua ja lepoviikko salilta. :D #vastarannankiiski

Mitä meinaat ommella?
Khihi.

Kaadoin heinän.

#klassikko
deku8rtm.jpg

Turha minun nipottaa, varmaan ihan turhaan vaan. Antaa kuule mennä vaan.

Ehkäpä se on pelkkä myytti vain että krapulassa ei saisi urheilla. Saattaa olla hyväksi vain...? :)

Ensinkään, minulla ei ollut krapulaa, toiseksi 5 kilsan kävelyä en laske urheiluksi, enkä raskasta krapula- tai humalaurheilua varsinaisesti suosittele ihan potentiaalisen nestehukankaan takia. Mutta missä se raja sitten menee ? Saako kännissä tai krapulassa panna, voiko baarista kävellä kotiin, uskaltaako nousta sohvalta ?

https://www.paihdelinkki.fi/sgn/tietopankki/tietoiskut/alkoholi-ja-sydan

Kukin voi miettiä pitääkö lähdettä uskottavana vai lähteekö lenkille:

"Joka neljännen äkillisesti ja odottamatta kuolleen nuoren ja keski-ikäisen miehen todennäköisimpänä kuolinsyynä pidetään alkoholin aiheuttamaa kammioperäistä rytmihäiriötä.""
Juu, mutta suurimmalta osin näiden peruskunto tuskin on kummoinen ja harrastanevat keskimäärin melko vähän jos ollenkaan liikuntaa. Eikä tästä kyllä voida vetää minkäänlaista johtopäätöstä liikunnan ja krapulan vaikutuksia terveellä, hyväkuntoisella yksilöllä.

Tästä jauhettiin joskus Murossa ja joku siellä laski, että vuodesta 2000 pelatuissa suopotkupallon mm-kisoissa oli silloin suoritettu 10 vuoden aikana empiirisesti havainnoituna
57600 raskasta urheilusuoritusta krapulassa, eikä ainuttakaan sydänkohtausta ole ilmennyt. Tästä voidaan jo melkein ihan tilastollisessa mielessä päätellä, että suopotkupallokisoihin osallistujien kaltaisessa ihmisryhmässä näillä ei ole välitöntä yhteyttä.

Eilen yksi olut ja yksi laga, tänään vain 15 km juoksulenkki. Paljon heikompi suoritus kuin @Xtreme 'llä.

Nyt saunan päälle yksi #terveydeksi
Jos 5 kilsan löntystely pikkupöhnää seuraavana päivänä arvotetaan noin korkeelle, suopotkupalloturnaus lienee jo Atlantin yli kädet ja jalat sidottuna uinnin veroinen saavutus.

Ensinkään, minulla ei ollut krapulaa, toiseksi 5 kilsan kävelyä en laske urheiluksi, enkä raskasta krapula- tai humalaurheilua varsinaisesti suosittele ihan potentiaalisen nestehukankaan takia. Mutta missä se raja sitten menee ? Saako kännissä tai krapulassa panna, voiko baarista kävellä kotiin, uskaltaako nousta sohvalta ?

Ensin kirjoitit rehvakkasti näin:
"Tosin noista määristä en kovin huolestuisi. Itse äkkiä laskettuna nautin eilen n. 14 annosta päivän mittaan ja nyt lähden lenkille."

En minä kannustaisi muita krapulaurheiluun mainostamalla että menen 14 annoksen jälkeen lenkille. Eipä siitä tiedä että oikeasti tarkoitit vain että menet tallustelemaan sellaisella intensiteetillä että suoritusta voi verrata sohvalta nousemiseen.

Ensin kirjoitit rehvakkasti näin:
"Tosin noista määristä en kovin huolestuisi. Itse äkkiä laskettuna nautin eilen n. 14 annosta päivän mittaan ja nyt lähden lenkille."

En minä kannustaisi muita krapulaurheiluun mainostamalla että menen 14 annoksen jälkeen lenkille. Eipä siitä tiedä että oikeasti tarkoitit vain että menet tallustelemaan sellaisella intensiteetillä että suoritusta voi verrata sohvalta nousemiseen.
En tiedä oletko jonkin sortin ammattimainen mielensäpahoittaja, mutta tarkoitus ei todellakaan ollut rehvastella, vaan enemmänkin vähätellä pienellä sarkasmilla höystettynä toisen ilmeisesti myös sarkastista tarkoitusperää olevaa "avunhuutoa".

E. Mutta annetaan olla nyt vaan. Jos on tieteellistä faktaa krapulan aiheuttamista sydänongelmista terveellä urheilijalla, otan vastaan nöyrästi.

E. Mutta annetaan olla nyt vaan. Jos on tieteellistä faktaa krapulan aiheuttamista sydänongelmista terveellä urheilijalla, otan vastaan nöyrästi.

Eiköhän kaikki tutkimukset olisi kuitenkin jotenkin viallisia, koska joskus keskustelupalstalla jo päätettiin että krapula ei ole pahasta.

En kai minä ole mieltäni pahoittanut sitä jos muut urheilevat krapulassa. Ei oikein aukea logiikka miksi minulla olisi paha mieli siitä mitä sinä omalle kehollesi teet tai mitä mieltä olet krapulan riskeistä. Tietenkin sitten minulla olisi paha mieli jos sinulle tai jollekulle muulle kävisi huonosti.

Minä ainakin oon aina urheillu täystehoisesti juomispäivän jälkeen ja näin naisenakin saattanu vetää 8 annosta illan mittaan. Ei oo koskaan krapulaa ollut (juominen ei tunnu mitenkään olossa seuraavana päivänä) eikä ole tuntunut pumpussa. Mut mieluummin kuolen mukavan asian parissa kuin ikävän! Ennemmin se onnettomuus sattuu tuolla liikenteessä ku lähtee kotoa jonnekki. :rolleyes: Ei sillä, että kovin usein harrastaisin tuollaista. :D

Odotas vielä muutama vuosi. :konsta:

Joo, sitä pahoin pelkään. :D Mutta toivottavasti vanhana ei tarvi kauheesti juuakkaan kuin #sivistyneesti.

Back
Ylös Bottom