Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

En kuuntele nuorisomusiikkia nii en tiiä. :rolleyes: Maanantaisin oon ihan jossain muualla kuin fyysisesti läsnä missään. :D
Eli maanantaisin astraalitasolla surffailua hattivattien yms. kanssa.
Itsehän olen fyysisesti läsnä alinomaan ja myös maanantaisin. Henkisen läsnäolon kanssa on vähän niin ja näin oikeastaan aina, etenkin töissä.

Niin, ja sekin meni väärin kun oikeasti on 4 viikkoa.

1046653.jpg

Töissä vaihtoehtoina joko henkilökunnan kahvihuoneen ällöttävän likaisella ja kalkkeutuneella moccamasterilla keitettyä, vähintään tunnin pannussa seissyttä "kahvia" tai alakerran ruokalan automaattikahvia. Tarttis lähteä retkelle johonkin talon ulkopuolelle, että sais kunnollista kahvia :( tosin näin lomaa odotellessa ei työtkään enää oikein maita, joten kaffinhakureissulle vois olla aikaakin...... :D

Mäkin ajattelin ilmoittautua avoimen yliopiston puolelle, jos en nyt kouluun pääse. Tulee sitten edes jotain opintoja tehtyä ja on askeleen lähempänä tavoitteita.

Mä ajattelin, että avoimen kautta saan näppärästi opiskeltua niitä ehkä mielenkiintoisimpia kursseja, ja sitten sitä väylää yrittää sisään, jos mielenkiintoa riittää. Ei kuitenkaan enää tässä vaiheessa ole minulle realistinen vaihtoehto alkaa lukea oikeisiin pääsykokeisiin, eli ottaa vähintään kaikki kesäloma+mieluusti pari palkatonta viikkoa sitä luku-urakkaa varten... Lisäksi kiintiöt ensikertalaisille on nykyään niin korkeat, että yhden korkeakoulututkinnon jo suorittaneena joutuisin todella kovasti hikoilemaan. :D

Minäkin aion! Katselin kurssirypästä, jossa olisi 30 op syksyllä. Kai sen suorittaa töidenkin ohessa kun #läsnä ei tartte olla. Pitää vielä miettiä.

Alasta ja arvosanatavoitteesta riippuu toki. Itselleni lupasin, että en todellakaan kuvittele moisia määriä tekeväni, kun ei meinnannut syntyä päätoimisena opiskelijanakaan :D Että jos 15 op saisi syksyllä tehtyä, niin very good.

Mä ajattelin, että avoimen kautta saan näppärästi opiskeltua niitä ehkä mielenkiintoisimpia kursseja, ja sitten sitä väylää yrittää sisään, jos mielenkiintoa riittää. Ei kuitenkaan enää tässä vaiheessa ole minulle realistinen vaihtoehto alkaa lukea oikeisiin pääsykokeisiin, eli ottaa vähintään kaikki kesäloma+mieluusti pari palkatonta viikkoa sitä luku-urakkaa varten... Lisäksi kiintiöt ensikertalaisille on nykyään niin korkeat, että yhden korkeakoulututkinnon jo suorittaneena joutuisin todella kovasti hikoilemaan. :D

Kyllä se onnistuu työn ohellakin, jos tekee suunnitelman ja noudattaa sitä. Okei, ehkä ne pääsykokeen pisteet ei ole yhtä korkeat kuin jonkun sellaisen joka on käynyt preppauskurssit ja saanut lähtöpisteitä kirjoituksista, mutta on se toteutettavissa. Opiskelu työn ohella sen sijaan on nykyisin hankalaa, jos kurssit vaativat osallistumista tai mikä pahempaa, ryhmätöitä. Ite sain tehtyä viime lukuvuonna 20 op, eli 10 syksyllä ja 10 keväällä. Enempään olisi pitänyt joko saada lyhyempi työaika tai sitten karsia jotain harrastusta.

Kyllä se onnistuu työn ohellakin, jos tekee suunnitelman ja noudattaa sitä. Okei, ehkä ne pääsykokeen pisteet ei ole yhtä korkeat kuin jonkun sellaisen joka on käynyt preppauskurssit ja saanut lähtöpisteitä kirjoituksista, mutta on se toteutettavissa. Opiskelu työn ohella sen sijaan on nykyisin hankalaa, jos kurssit vaativat osallistumista tai mikä pahempaa, ryhmätöitä. Ite sain tehtyä viime lukuvuonna 20 op, eli 10 syksyllä ja 10 keväällä. Enempään olisi pitänyt joko saada lyhyempi työaika tai sitten karsia jotain harrastusta.

No periaatteessa kyllä, vaikkakin edelleen sanon, että hyvin ala- ja pääsykoekohtaista. Mulla on mielessä oikeustieteen opinnot, ja se tarkoittaisi pääsykoemielessä sitä, että ne kirjat on pakko osata käytännössä ulkoa ja valmennuskurssia tarvitsee jo ihan oikean vastaustekniikan oppimiseksi. Kun siihen yhdistetään tilastoa tasoa 12 aloituspaikkaa, joista 9 on ensikertalaiskiintiölle, niin ei se ole enää kovin tehtävissä normityön ohessa. Työpäivä+matkat on kuitenkin sen karvan alle 10 tuntia (jos on normipituinen, eikä aina tod.ole), ja kotona koirat, joten ihan nörtiksi en voi alkaa. :) Jos esim. pyrkisi johonkin sellaiseen, jossa pääsykoe on enemmän soveltamista ja laskemista, niin varmaan olisi helpompi urakka. Oon Turussa kertaalleen noita pääsykokeita kokeillut, enkä siltä pohjalta lähtisi uudelleen kuin 100% panostuksella.

Sellaista suunnitelmaa pyörittelin, että käyttäisi nyt pari vuotta sen avoimen väylän pistemäärän tekemiseen (eli n. 25 op/vuosi), ja sitten toki mahdollisen koulupaikan kanssa olisi tehtävä lyhyempää työaikaa tai otettava opintovapaata kokonaan.

Back
Ylös Bottom