Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Joo, mutta tuliko hermostollinen ylirasitus ja maailmanloppu. Tossa vähän perspektiiviä niille failurea pelkääville.
Hauis on iohan vitun pieni lihas... Ei voi verrata sitä, että treenaa pelkkää hauista kokoajan failureen siihen, että treenaa kaikkia lihasryhmiä kokoajan failureen. Luulis sun ymmärtävän eron

Hauis on iohan vitun pieni lihas... Ei voi verrata sitä, että treenaa pelkkää hauista kokoajan failureen siihen, että treenaa kaikkia lihasryhmiä kokoajan failureen. Luulis sun ymmärtävän eron
Kyllä aina löytyy selitys ettei tartte treenaa kovaa.

Tulokset puhuu puolestaan, jos ei ole koskaan kyseisiä asioita kokeillut kunnolla, niin kannattaa vaihtelun vuoksi harkita. Siitähän sen sitten huomaa, toimiiko itsellä. Vähän liiankin tuttuja nämä "3 viikkoa kovaa ja joka neljäs viikko kevennys", eli 3 viikkoa kovaa tarkoittaa 3x10 penkkiä ja hauiskääntöä, lepoviikko poissa salilta ja kehitystä ei ole tullut ensimmäisen vuoden jälkeen enää 10 vuoteen.

Vähän hölmö asia vääntää, kun ne toimivat jutut juuri itselle tulevat usein kokemuksen kautta ja testaamalla.

Mä oon kyllä melko samaa mieltä Miken kanssa tosta, vedetää kovaa, sittenkun tarvii lepoa, niin levätään. Eikä silleen että vedetään treenit vähän sinnepäin koska pelätään että tehdään nimenomaa liian kovaa. Mulla ainakin toiminut parhaiten treeniohjelmassa että muutama viikko kovaa, 5-6krt viikossa treeniä, jos ei pysty vaan tarvii lepoa niin sitten pidetään lepopäivä sinne väliin. Kuitenkin mun kohdalla ainakin se lepoviikko on myös tärkeä, mutta se tulee sinne kohtaan kun on tottunut että kroppa sen levon tarvii, muutamien kovan viikon jälkeen.

Kyllä aina löytyy selitys ettei tartte treenaa kovaa.
Treenaan kyllä kovaa, se tuli jo aikaisemmista viesteistä selväksi. Käytän failurea ja pudotus settejäkin yms sillontällöin. Sulta tulevat argumentit ei vain vakuuta, koska jos jotain sanoo vastaan niin pidät sitä vihana sua kohtaan ja jos perustelee jonkun tyylin nii vastaukseksi tulee pitkälti ``treenasin Peterin kansas pari vuotta ja tiedän kyllä´´ ja se ei meille kaikille vain riitä perusteluksi, että miksi juuri sinun treenityyli olisi paras. Tiedä, että keskustelu on ollut molemmin puolin melko ``hyökkäävää´´, mutta tarkoitukseni ei ole käydä Miken kimppuun tai vittuilla Mikelle. Lähinnä koitan saada rakentavaa keskustelua ja ajatuksia ilmoille.

Vähän liiankin tuttuja nämä "3 viikkoa kovaa ja joka neljäs viikko kevennys"
Tän vois kyllä laittaa samaan myyttikategoriaan kuin "keho pystyy ottamaan vain 30g prodea kerralla".
Aika moni bodausta harrastava tekee näin koska sen nyt on joku voimailija joskus kertonut
Ikään kuin kaikkien kropat samanlailla toimis

Itse vaikka olen nuori ja reenivuosiakin vasta reilu 5, niin rankkaan failureen tehtäessä oon parhaimman lihaskasvun saanut. "Kevennykset" tehnyt pumppaamalla ja jos on paskafiilis niin silloin ei mennä ollenkaan salille. Pelkällä salireenillä jos pääsee ylikuntoon niin sit on jotakin muuta vialla. Eri asia jos reenaat maratoniin samaan aikaan kun käyt 5x viikossa heittämässä failuret salilla

Jos mä treenaisin lihaskasvatusmielessä välttelisin failurea vain ja ainoastaan sen takia että se on vitun raskasta. Paljon kivempi tehdä 5x5 penkissä, päälle 3x10 ristitaljassa ja mennä kotiin välttelemään loppuunpalamista pehmeälle sohvalle kivan elokuvan ääreen kun treenata. Toi saattaakin olla osasyy siihen, ettei musta koskaan tule huippu-urheilijaa vaikka olen lukenut aivan helvetisti treeniin liittyvää kirjallisuutta.

Tästä kovaa treenaamisen hokemisesta sadassa eri viestissä ja muiden treenien epäilemisestä tulee kyllä koomisia mielikuvia siitä kun ihmiset veivaavat niin tärkeinä jotain hauista, ja aivan tosissaan pitävät sitä kovana urheiluna, kun menee failureen ja kaikkea. Toisaalla jotkut huippu-urheilijatkin vain treenaavat ihan nöyrinä päivästä toiseen, eivätkä pidä noin suurta meteliä sillä tyylillä, että oma treeni on niin kovaa että siihen verrattuna kaikki muut on varmana pelkkiä tissiposkia. :D

Voin kuvitella, että tosibodarin lihasryhmiä hapottaa ja sattuu enemmän kuin ketään muita, mutta onhan se huvittava mielikuva, niin kuin se bikininainen, joka itki vipareissa.

Ja tämä oli kevennykseksi tarkoitettu lempeämielinen herjaa, ei loukkaus! Rauhaa ja reeniä kaikille jotka terveitä saavat olla!

Tästä kovaa treenaamisen hokemisesta sadassa eri viestissä ja muiden treenien epäilemisestä tulee kyllä koomisia mielikuvia siitä kun ihmiset veivaavat niin tärkeinä jotain hauista, ja aivan tosissaan pitävät sitä kovana urheiluna, kun menee failureen ja kaikkea. Toisaalla jotkut huippu-urheilijatkin vain treenaavat ihan nöyrinä päivästä toiseen, eivätkä pidä noin suurta meteliä sillä tyylillä, että oma treeni on niin kovaa että siihen verrattuna kaikki muut on varmana pelkkiä tissiposkia. :D

Voin kuvitella, että tosibodarin lihasryhmiä hapottaa ja sattuu enemmän kuin ketään muita, mutta onhan se huvittava mielikuva, niin kuin se bikininainen, joka itki vipareissa.
No jo sulla on huvit. Kyllähän se varmaan sua huvittaa, mutta veikkaan, ettei kamalasti enää kun pitäis itse jotain tehdä kuukaudesta toiseen.

Jos taas sille nauraa, että jotkut kertoo vetävänsä failureen, niin paljonkohan sua mahtaa naurattaa ne jotka kertoo dokaavansa joka vkl. Että pitäiskö sun tarkastaa hieman noita huvituksen aiheita ihan noin niinkuin realistisesti. Mut toki jos sitä kokee jotain oman minäkuvan nostoa sillä. että kotisohvalta naureskelee jollekin nettikinastelulle parempana ihmisenä, niin mikäs siinä. Nyt valitettavasti saa sen kuvan, että oot hypännyt kaapin päälle ja olet jotenkin parempi ihminen kun sua ei salilla satu eikä kiinnosta sattuuko. Älä huoli, et ole ainoa, suurin osa ihmisistä nauraa tälle hommalle siihen saakka kun pitäis itse lähteä edes lenkkipolulle.

No mitä sä sitten tässä ketjussa tinkaat jos kerran ei kokemukset kelpaa. Mee lepäämään, mä meen salille.
Eli jos kyseenalaistan sun ``kokemuksen´´ niin turha tässä ketjussa jauhaa? Se, että sun suurin tietotaito tulee Peteriltä, ei ole kovinkaan vakuuttava mielestäni. En nyt halua lannistaa, mutta mielestäni et vain ole saanut sellaista kehitystä/ omaa sellaista kroppaa, jolla voisi väittää omaa treenityyliä ainoaksi oikeaksi. Toiselle sopii toinen, toiselle toinen,

Palatakseni tuohon itkevään bikininaiseen,niin ei kai siitä voi tyttöä moittia jos "itku" pääsee. Olennaista ei mielestäni ole matala kipukynnys vaan se,että on lujuutta päästä sen yli. Eipä tuo sarjaansa siihen lopettanut kun alkoi olkapäissä polttelemaan.

No jo sulla on huvit. Kyllähän se varmaan sua huvittaa, mutta veikkaan, ettei kamalasti enää kun pitäis itse jotain tehdä kuukaudesta toiseen.

Jos voisin olla aina terveenä, enkä olisi tällainen sekundaosista koottu vanha luuska, olisin kiitollinen kun saisin vain treenata kuukaudesta toiseen. Jatkuva soveltaminen ja varominen kaikenlaisten vastoinkäymisten kanssa on melkoisen epämotivoivaa. Mukavampi se olisi jos voisi vain treenata niin kovaa kuin lähtee ja pilkata muita heikompia.

Eli jos kyseenalaistan sun ``kokemuksen´´ niin turha tässä ketjussa jauhaa? Se, että sun suurin tietotaito tulee Peteriltä, ei ole kovinkaan vakuuttava mielestäni. En nyt halua lannistaa, mutta mielestäni et vain ole saanut sellaista kehitystä/ omaa sellaista kroppaa, jolla voisi väittää omaa treenityyliä ainoaksi oikeaksi. Toiselle sopii toinen, toiselle toinen,

En ota kantaa siihen, onko älli ja tälli-treeni kaikista optimaalisin tapa kasvattaa lihasmassaa, mutta Peter Wilenius ja Mike ovat keskustelleet aiheesta ja treenaamisesta ylipäänsä tuntikausia youtubessa löytyvissä videoissa, mm. Q&A, podcastit jne. Sieltä löytyy argumentteja roppakaupalla.

Back
Ylös Bottom