Allan Jokinen

Vähemmilläkin lääkemäärillä varmasti pärjättäis, varsinki mainittujen antibioottien tapauksessa, mutta kukkovesa kyllä siinä oikeassa, että mitään suoraa provisiota reseptien kirjottelusta lääkärit ei taida saada. Näin kirjotteli mm. Jan Sundell Hesarissa hiljattain olleeseen aihetta koskevaan artikkeliin (http://www.hs.fi/talous/art-2000005102778.html) liittyen:
"Moni varmasti huomasi viime viikonloppuna miten Hesari oli ottanut asiakseen lääkärikorruption vai miksi sitä voisi nimittää. Osaan kuvitella mitä herkkua tämä on ollut salaliittoteoreetikoille ja uskomushoitajille.
Toistan jälleen itseäni. Lääkäri saa saman palkan määräsi hän 1000 tai 0 lääkettä. Lääkäri ei pysty vaikuttamaan potilaan lopulliseen lääkkeeseen ilman potilaan lupaa, sillä apteekki vaihtaa halvimpaan rinnakkaislääkkeeseen. Se on totta, että meidät on koulutettu pillerikeskeiseksi. Toisaalta moni potilas haluaa pillerin eikä ole valmis elämäntaparemonttiin."

Kyllä niitä lääkäreitä voidellaan silti aika reilusti. On ihan yleistä, että näissä lääkkeiden esittelytilanteissa jaetaan jos jonkunmoista pientä mukavaa niihin osallistuneille lääkäreille, ei kuitenkaan mitään niin merkittävää että se oikeasti lääkärin liksalla elintasoon vaikuttais. Aika hiljan on onneksi tullut jopa lakiin(?) että apteekit ovat velvoitettuja tarjoamaan vastaavaa edullisempaa lääkettä. Se oikeasti elintasoon vaikuttava voitelu tapahtuu opiskeluaikana. Veli opiskelee lääkiksessä ja kyllä niiden ainejärjestö saa aika huomattavia rahoja lääkeyhtiöiltä (jolla sitten pystyy rahottaan aika merkittävästi opiskelijaelämää), joka on tietenkin virallisesti vaan alan opiskelijoiden tukemista eikä sillä pyritä kehenkään vaikuttamaan.

Tsemii allulle paranemiseen. Videoita on ilo seurata!

Nyt on kyl sellasta höpö höpö juttua että huhhuh. Ja ihan näin vaan faktana. Jos nyt jotain korruptiota pitää etsiä niin vakuutusyhtiön lääkärit. Eli rautalangasta vielä, se on ihan sama määrääkö lääkäri 10 vai 100 antibioottia vuodessa. Ei vaikuta lääkärin työhön eikä tuloihin. Ellei sitten lääke-esittelijöiden tuomia pullia lasketa...viimekerralla toi kylläkin konjakkia :D

Viimeksi muokattu:
Onko nyt tavoitteena overall? Vai ettei Leskinen oo samas sarjas? Eikai painon vedättäminen nyt niin iso ongelma oo kun kumminkin Allulla on siitä jotain kokemustakin? Ajatellaan nyt 212 lbs ukkoja niin vedättäähän nekin pirusta ja vaikka on pro ukkoja niin ihmisiä eniveis statuksesta huolimatta.
Tavoite on olla kunnossa.. Leskisen kanssa heitetään läppää vaan aiheesta.. sarja tulee riippumaan siitä kuinka paljon paino alkaa nousemaan.. toki vedättäminenkin varmasti onnistuu myös mutta tämä kaikki on vain spekulointia tulevasta vielä tässä vaiheessa =)

Ja tohon vuoteen saakka kiskoit antibiootteja omien puheidesi mukaan kuin mielipuoli, "vain" kaksi antibioottikuuria oli sun mielestä niinku tosi vähän. Se on ihan vitusti. Sitä ennen meni vielä enemmän. Juuri ton älyttömän antibioottien kiskomisen takia ihmiset sairastaa niin saatanasti kun ei anneta kropan taistella itse vastaan edes välillä, vaan aina ekana ollaan lekurilla kun vähän yskäsee.

Sähän et voi syödäkään juuri mitään kun kaikki safkat on sun mielestä syypää siihen ja tähän. Olisko kuitenkin niin, että oot paskonut kroppasi tolla lääkerallilla ja puritanistisella hippisafkalla? Sulle antaa tilkan maitoa, niin teet mukamas kuolemaan ja sitten siitä saa kuulla kaikki miten maito tappaa.
Ai että sulla on kyllä hauskat jutut. :D Sun on helppo vääristellä mun sanomisia ihan miten päin haluat. Mulla oli yhdessä vaiheessa kolme poskiontelontulehdussa vuodessa, mutta siitä on melkein 10 vuotta aikaa ja söin silloin ihan mitä mieli teki. Lisäksi mun nielurisat on kuoppaiset ja saan keskivertoa helpommin sinne tulehduksen. Näin on ollut lukioiästä saakka. Mutta mun mielestä on kiva juttu, että oot noin karaistunut ja kaikin puolin kova karju. Jos mulla olisi silmälasit niin kertoisitko olevasi myös sen takia kovempi jätkä, koska sulla ei sellaisia ole ja toinen menee hetki vinkumaan optikolle, kun ei meinaa enää nähdä kunnolla?

Maitotuotteita syön esim. heran muodossa muutaman kerran viikossa. Jätskiä syön kerran viikossa. Nyt just laitoin munakkaaseen fetaa. Mutta sovitaan niin että teen maitotilkasta kuolemaa.

P.S. kolmivuorotyö Usan suurlähetystöllä ja vitunmoiset ylityöt yhdistettynä vaihtelevaan ruokavalioon 2006–2009 oli se ajanjakso, jolloin mun vatsaongelmat alkoi.

Mikellä on pointtia, mutta miksi oikeesti Tomi tohon väksin mukaan vetää. Yksi syy varmaan on myös se että uusia antibiootteja ei ole kehitetty/löydetty käsittääkseni pitkään aikaan.

Kerran kun on alkanut mietteitä siittä, että onko alle 90kg kuitenkaan Allun sarja, niin voihan sitä kisaa siirtää ensi vuoden keväälle raskaaseen. Tulee puoli vuotta lisäaikaa rakentaa pakettia.

Jos mulla olisi silmälasit niin kertoisitko olevasi myös sen takia kovempi jätkä, koska sulla ei sellaisia ole ja toinen menee hetki vinkumaan optikolle, kun ei meinaa enää nähdä kunnolla?
Sun tapauksessa asia vaan menee niin, että sitten paasaat joka paikassa että muidenkin pitää hankkia silmälasit kun sä et nää kunnolla. Ja kun sulla oli niitä poskiontelotulehduksia monta vuodessa, niin ruokaahan sä täälläkin syytit ja hirveesti hohkasit miten jengin pitää jättää maito pois jne. Mä silloinkin jo sanoin, että jos sä olet rikki, niin ei se meinaa, että maidossa on jotain vikaa.

Mikellä on pointtia, mutta miksi oikeesti Tomi tohon väksin mukaan vetää. Yksi syy varmaan on myös se että uusia antibiootteja ei ole kehitetty/löydetty käsittääkseni pitkään aikaan.

http://www.hs.fi/tiede/art-2000002790765.html
Uusi antibiootti tappaa vaikeimmat sairaalabakteerit – löytö saattaa olla käänteentekevä

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/uusi-antibiootti-loytyi-ihmisen-nenasta/

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/...iootti-saattaa-mullistaa-laaketieteen/4675800

http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kotimaa/172590-uusi-antibiootti-tehoaa-sairaalabakteereihin

Ongelma on kaikista suurin maissa, jossa apteekista saa antibiootteja ilman reseptiä, senkun pyytää. Joissain paikoissa vissiin jopa päivittäistavarakaupoista, en tiedä. Ja nähtävästi esim. iso-britanniassa sairaalahygienia on melko alkeellisella tasolla, toki kuulopuheiden perusteella, mutta tuo hygienia on yksi osatekijä.

Suomessa ongelma on vielä varsin pieni, mutta totta kai ongelma kulkeutuu ennen pitkää muualta myös tänne. Asiaa helpottaa, jos ei mene yksityiselle anelemaan sitä antibioottia "varmuuden vuoksi"...

Mulle lekuri törkkäs antibiootteja ekaa kertaa aikuisiällä siinä hinkuyskässä, ei siksi, että se olisi parantanut mua, vaan etten tartuttais muita. En kyllä ole ihan varma tarttuuko tuo tauti edes muihin, bakteeripohjainen oli. Lapsillahan tota on eikä siinä aikuiset sitä samalla saa.

Se on hoidon päätavoite, sillä tuo voi parantua itsestäänkin. Lapsillakin tuo on enää varsin harvoin, koska saavat DTaP-rokotteen. Sen teho ei ole tosin elinikäinen (vain 3-6 v.), joten leviämisen esto perustuu myös oireisten ab-hoitoon, jos tartunta on tuore.

Viimeksi muokattu:
Sun tapauksessa asia vaan menee niin, että sitten paasaat joka paikassa että muidenkin pitää hankkia silmälasit kun sä et nää kunnolla. Ja kun sulla oli niitä poskiontelotulehduksia monta vuodessa, niin ruokaahan sä täälläkin syytit ja hirveesti hohkasit miten jengin pitää jättää maito pois jne. Mä silloinkin jo sanoin, että jos sä olet rikki, niin ei se meinaa, että maidossa on jotain vikaa.

En nyt ihan 100% muista kaikkea mitä Tomilta olen lukenut/kuullut, mutta ei ole ikinä tullut semmosta käsitystä, että hän esittäisi omia tekemisiään ehdottomina faktoina mitä muidenkin on syytä noudattaa. Lähinnä antaa uutta perspektiiviä, JOS ongelmia on, tai ollut.

Elikä jos iso osa väestöstä reagoi jollain tapaa johonkin asiaan, niin se osa on rikki? Eikä esimerkiksi, niin että siinä tuotteessa itsessään on jotain vikaa ja osa sattuu olemaan niin onnekkaita, että ei reagoi siihen?

Ai että sulla on kyllä hauskat jutut. :D Sun on helppo vääristellä mun sanomisia ihan miten päin haluat. Mulla oli yhdessä vaiheessa kolme poskiontelontulehdussa vuodessa, mutta siitä on melkein 10 vuotta aikaa ja söin silloin ihan mitä mieli teki. Lisäksi mun nielurisat on kuoppaiset ja saan keskivertoa helpommin sinne tulehduksen. Näin on ollut lukioiästä saakka. Mutta mun mielestä on kiva juttu, että oot noin karaistunut ja kaikin puolin kova karju. Jos mulla olisi silmälasit niin kertoisitko olevasi myös sen takia kovempi jätkä, koska sulla ei sellaisia ole ja toinen menee hetki vinkumaan optikolle, kun ei meinaa enää nähdä kunnolla?

Maitotuotteita syön esim. heran muodossa muutaman kerran viikossa. Jätskiä syön kerran viikossa. Nyt just laitoin munakkaaseen fetaa. Mutta sovitaan niin että teen maitotilkasta kuolemaa.

P.S. kolmivuorotyö Usan suurlähetystöllä ja vitunmoiset ylityöt yhdistettynä vaihtelevaan ruokavalioon 2006–2009 oli se ajanjakso, jolloin mun vatsaongelmat alkoi.
Ootko harkinnu nielurisaleikkausta? Parantelu vähän vittumainen mut on kyllä sen arvosta kun ei enää paska kerry sinne onkaloihin T: kokemusta on

Hyvä!! Arvasin, että ton lauseen jälkeen joku löytää heti uuden antibiootin!! Vittu jess!!

Muistan vaan lukeneeni, että noi yleiset antibiootit doksisykliinit yms. on jo keksitty aikapäiviä sitten.

Back
Ylös Bottom