Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Sulla on ihan väärä käsitys hätävarjelusta.... Se liittyy enempi henkilökohtaiseen koskemattomuuteen,oman hengen ja terveyden suojeluun. Jos vetää autonsa naarmuttajaa turpaan vaikka sitten ihan verekseltään,ei mene millään ko pykälän alle. Jokamiehen kiinniotto-oikeus on kaikilla,mutta siinäkään tilanteessa ei pakenijaa voi oikeastaan edes hapettaa ellei vastapuoli käyttäydy väkivaltaisesti.

Laissa ei ole määritelty oikeushyvää, jota hätävarjeluoikeus koskee, eli hätävarjelupykälää voi soveltaa omaisuutensa puolustamiseen. Ja mitä yleiseen kiinniotto-oikeuteen tulee, niin kiinnioton suorittamiseksi tai pakenemisen estämiseksi saa käyttää lievintä toimivaa voimakeinoa. Turpaanveto ja hapettaminen ei ole mielestäni omaisuuden puolustamista, vaan enemmänkin kostamista. Tälle taas Suomen laki ei anna oikeutusta. Kiivi3:n viestissähän (jota viestini koski) nimenomaan väitettiin, ettei Suomen laki anna oikeutta puolustaa omaisuuttaan.

Jos hätävarjelua haluais käyttää tuollaisessa ilkivaltatilanteessa, niin sen ilkivallantekijän pitäis jollain pesäpallomailalla tai vastaavalla uhata että väistä niin paskon sun autos tai saat turpaan. Tällöinkin jos alkais mättämään ilkivaltailijaa turpaan, sais tuomion hätävarjelun liioittelemisesta, koska sen ois voinut tönäistä kumoon ja istua päälle.
Opetus: Älkää vetäkö ketään turpaan missäänm tilanteessa, ellette ole aivan varmoja ettei se turpaanvedon kohde saa jostain selville teidän henkilöllisyyttä. Suomessahan on tullut hätävarjelun liioittelemisesta tuomioita jopa aseellisen varkaan vastustamisesta. Venäjällä taas saa hakata vaimoa ja lapsia laillisesti ja se jopa osoittaa hakkaajan olevan sosiaalisesti korkeampiarvoista kansaa.

Jos hätävarjelua haluais käyttää tuollaisessa ilkivaltatilanteessa, niin sen ilkivallantekijän pitäis jollain pesäpallomailalla tai vastaavalla uhata että väistä niin paskon sun autos tai saat turpaan. Tällöinkin jos alkais mättämään ilkivaltailijaa turpaan, sais tuomion hätävarjelun liioittelemisesta, koska sen ois voinut tönäistä kumoon ja istua päälle.
Opetus: Älkää vetäkö ketään turpaan missäänm tilanteessa, ellette ole aivan varmoja ettei se turpaanvedon kohde saa jostain selville teidän henkilöllisyyttä. Suomessahan on tullut hätävarjelun liioittelemisesta tuomioita jopa aseellisen varkaan vastustamisesta. Venäjällä taas saa hakata vaimoa ja lapsia laillisesti ja se jopa osoittaa hakkaajan olevan sosiaalisesti korkeampiarvoista kansaa.

Onko hätävarjelu = turpaan mättäminen? Jos joku potkii sun auton ovia, niin sä saat keskeyttää sen potkimisen keinolla, joka on puolustettavissa oikeudellisesta näkökulmasta arvioituna. Onko se keino sitten suusanallinen, tönäiseminen pois auton kimpusta vai hallintaotteeseen ottaminen, niin se on ihan oma päätös. Mutta pointtina nyt on se, että hätävarjelua voi käyttää myös silloin, kun joku tuhoaa sun omaisuutta. Hätävarjelun käyttäminen ei edellytä sitä, että sun tai jonkun toisen henkilön terveys, henki tai fyysinen koskemattomuus on uhattuna.

Menee offtopikiksi, mut justhan täällä Suomessa vapautettiin hätävarjelun liiottelusta kun ampu laittomalla haulikolla tunkeutujaa naamaan, kahdesti.

Mut harmillinen juttu tommonen naarmuttelu. Jaksuhaleja täältäkin kaikille kellä on pahamieli:)

Todennäköisempää ku naarmutus taikka potkiminen on että joku muijakuski on peruutellut ja osunu viereiseen autoon. Sit paetaan paikalta.
Mul käyny pari kertaa näin mut jääneet kiinni. Viimeks joku vanha äijä, sain poliisilta sen nron ni myönsi tekonsa ja maksoi.

LOL, jos mä oikeesti saisin kiinni mun auton naarmuttajan, niin vetelisin niin pataan ettei mitään. Samalla ryöstäisin sen ja veisin vielä automaatille, että nosta kaikki rahat. Vitun loiset, eivät ansaitse mitään muuta kuin kunnon selkäsaunan. Vittuako koskee toisen omaisuuteen.

Sankarini <3 <3

Menee offtopikiksi, mut justhan täällä Suomessa vapautettiin hätävarjelun liiottelusta kun ampu laittomalla haulikolla tunkeutujaa naamaan, kahdesti.

Mut harmillinen juttu tommonen naarmuttelu. Jaksuhaleja täältäkin kaikille kellä on pahamieli:)

Nojuu mut se toinen oli ampunu sillä 22 ensin ennen ku tää ampu ekan laukauksen käteen ja toinen naamaan, sit oli viellä nainen ja lapsi kotona. Vähän eri kaliiberin juttu kyseessä. Oli viel luodin lähettäny postissa ennen tapahtumaa. Sitä ei vissiin luokiteltu edes hätävarjeluks näide tiimoilta.

Ei vittu ihmiset, nyt valot päälle :D Täällä ollaan sitomassa nilkoista vetokoukkuun ihmisiä kiinni ja vetelemässä pitkin mökkiteitä arttu wiskarin soidessa. Mitä noihin naarmuihin tulee niin ihan hyvin saattaa olla joku vanha mummo tai vaari joka ihan oikeasti huomaamattaan sivaltanut tosta? Aistit kun ei taida olla ihan samalla tasolla enään 70-vuotiaalla kun parikymppisellä. Ei nyt ruveta ristiinnaulitsemaan ketään tai mestaamaan. Vaikka se vituttaa ja ottaa kaaliin niin vakuutukset näitä varten on, vaikka sen omavastuun joutuukin maksamaan.

Perseestä toki kun auto on naarmuilla, vahinko tai ei. Jengin mielipiteet tässä ketjussa taas vahvistaa huvittavasti punttijuntti-testo-salimake -stereotypioita. Ymmärtäisin jos joku olisi käynyt käsiksi läheiseen ihmiseen tms, jolloin primitiivireaktio nousee sivistyneimmälläkin ihmisellä pinnalle ohi järkevän harkinnan. Nyt kyse on autosta. Materiaalivahingosta. First world problem.

Nyt kyse on autosta. Materiaalivahingosta. First world problem.
Niin, kannattaa ekana mennä sanomaan tuo sille, joka alunperin monottelee autoja. Sillä se ongelma on. Just tää on maailmassa hullua, kusipäisyydestä ei saisi rangaista. Jos mä tuun ja kusen sun sohvalle, niin onko se sun first world problem, vai mun totaalista kusipäisyyttä?

Sit kun suhteutetaan vähän, jos sun muijan persettä joku kourii ja haukkuu huoraksi, niin se on sun first world problem, koska jossain muualla ammutaan ihmisiä naamaan.

Niin, kannattaa ekana mennä sanomaan tuo sille, joka alunperin monottelee autoja. Sillä se ongelma on. Just tää on maailmassa hullua, kusipäisyydestä ei saisi rangaista. Jos mä tuun ja kusen sun sohvalle, niin onko se sun first world problem, vai mun totaalista kusipäisyyttä?

Sit kun suhteutetaan vähän, jos sun muijan persettä joku kourii ja haukkuu huoraksi, niin se on sun first world problem, koska jossain muualla ammutaan ihmisiä naamaan.

En tiedä kannattaako edes yrittää, mutta...

-Et tiedä onko autoasi naarmutettu tahallaan.
-Kusipäisyydestä ei saa rankaista omavaltaisesti. Laki on sama kaikille. Vaikka olet kova poika penkaamaan, et ole lain yläpuolella.
-Jos sä kuset mun sohvalle, niin se on lähinnä sun henkinen ongelma ja/tai jännä fetissi. En varmaankaan kutsuisi enää kylään, jollei kyseessä olisi pidätysongelmista johtunut vahinko.
-Jos pitää valita, toivon että mun muijan persettä kouritaan ennemmin, kuin että sitä ammutaan naamaan.Varmaankin tirvaisisin turpaan, mutta ymmärtäisin myös teosta seuraavat sanktiot.

Onko se jollain todistettu että sitä on potkaistu? Näkykö kengänjälkee tms?

Kun tuota on selvästi autolla pyyhkäisty, todennäköisti vahingossa, niin lommo on voinut myös siinä tulla. Ja tyyppihän on tehnyt niin kuin laki sallii, eli jos ei ole silminnäkijöitä niin itseään ei tartte ilmiantaa poliisille. Itse tosin olisin lapun jättänyt jossa yhteystietoni

Mikäs on Miken reaktio, kun Vastis vihdoin ja viimein (noin 4 vuotta myöhemmin uhosta) otti 200kg penkistä tässä ilmeisesti eilen? Omaan korvaan ihan hyvältä suoritukselta kuulostaa, varsinkin jos natuna otti. Tekniikasta varmaan aihettakin antaa palautetta, mutta kyllä tuo suht kevyeltä silti näytti, eikä mikään täys runkkupenkki kuitenkaan.

View: https://youtu.be/OwOc2nchXKM?t=641

Kun tuota on selvästi autolla pyyhkäisty, todennäköisti vahingossa, niin lommo on voinut myös siinä tulla.

Voi olla myös, että joku mulkku on nähnyt Miken parkkeeraavan liian lähelle/muuten vaan omasta mielestään huonosti, potkaissut ja sen jälkeen lähtenyt verensokerit alhaalla vähän raapaisten?

On nimittäin imo aika kumma, että jos ensin saat oveen vahingossa lommon, niin sen jälkeen vielä raapaset eri kohdasta jälleen vahingossa? Luulis että ekan kolhun jälkeen lähtis vähän varoemmin liikkeelle, jos oikeesti olis vahingossa.

Meillä aikanaan parin kk ajan parkkihallissa joku naarmutti autoja ja sai paljon pahaa aikaan. Eikä asiaan saatu ratkaisua ennen kuin eläkeläispappa alkoi oikeasti vakoilemaan ja sai 30 vuotiaan miehen kiinni verekseltään kun hän avaimella naarmutti. Papalla oli kuulemma kättä pidempää mukana. Vaikeitahan noi on ratkaista mutta tämä keissi ainakin hoitui :D

Taisi vielä olla ihan asukas kun muut ei oikein päässeet edes halliin.

Vastizz :D

meth voi jättää mun viestien tulkinnan.
kuten mike tuossa jo "todistikin", että ei olisi kyse omaisuuden suojelemisesta vaan pataan vetämisestä..
Syytettynä selität et mä vaan suojelin omaisuuttani ja rotalla on silmät hakattu umpeen, niin sä siinä joudut maksumieheksi vaikka kuinka selittäisit.

Vastizz :D

meth voi jättää mun viestien tulkinnan.

kuten mike tuossa jo "todistikin", että ei olisi kyse omaisuuden suojelemisesta vaan pataan vetämisestä..
Syytettynä selität et mä vaan suojelin omaisuuttani ja rotalla on silmät hakattu umpeen, niin sä siinä joudut maksumieheksi vaikka kuinka selittäisit.

Heti kun sä lopetat virheellisten tietojen jakamisen täällä. Viittaan tässä siis tähän lauseeseen: "kiitos Suomen lain, joka ei anna sun puolustaa omaisuuttas." :)

Mikäs on Miken reaktio, kun Vastis vihdoin ja viimein (noin 4 vuotta myöhemmin uhosta) otti 200kg penkistä tässä ilmeisesti eilen? Omaan korvaan ihan hyvältä suoritukselta kuulostaa, varsinkin jos natuna otti. Tekniikasta varmaan aihettakin antaa palautetta, mutta kyllä tuo suht kevyeltä silti näytti, eikä mikään täys runkkupenkki kuitenkaan.

View: https://youtu.be/OwOc2nchXKM?t=641
Vatsis kyseli multa jo mielipidettä eilen tuosta ja ei mikään ruma nosto, vähän väkisin punnerrettu, mutta niin ne raudat painaa. Nyt varovasti miehen kannattaa ottaa, koska tossa mentiin jo apulihaksilla, ettei sitten satu mitään.

Back
Ylös Bottom