Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

nogga dugodda honoddaa hadduddi... :hyper:

Kiitos informaatiosta. Jos joskus vaan ehtisi...

Olet muuten päässyt kuvaan jollain reissulla:
https://www.google.fi/maps/@45.6256...4!1sp-CmWno0xBU4i75xy5uTlg!2e0!7i13312!8i6656

Tuo kuva vanhentaa hirveesti. :oops:

Mutta joo, maisemat noilla seuduilla on ihan kivoja.

_full.jpg

Toisaalta teissäkin on mutkia.

_full.jpg

Aikarajoitteisena tekisin itse sillai, että lentäisin esim sinne Italian pohjoisosiin tai vaikka Nizzaan. Vuokralle joku avo-mini tahi mopedi ja viikko päristin perseessä ympäriinsä.

Tuo kuva vanhentaa hirveesti. :oops:

Mutta joo, maisemat noilla seuduilla on ihan kivoja.

_full.jpg

Toisaalta teissäkin on mutkia.

_full.jpg

Aikarajoitteisena tekisin itse sillai, että lentäisin esim sinne Italian pohjoisosiin tai vaikka Nizzaan. Vuokralle joku avo-mini tahi mopedi ja viikko päristin perseessä ympäriinsä.
Tommosessa peräkärryssä kulkee kyllä näppärästi esim keskioluet.
Ei näy ainakaan mulle nuo kuvat...

Paljonko siihen pitäisi varata aikaa jos haluaa käydä esim Firenzessä pitsalla? Siis ihan kahdella pyörällä sinne ja takaisin? Jotain 3 viikkoa?

e: Jaha, nyt näkyy kuvatkin.

Viimeksi muokattu:
Onni on Tuplakaista. :heart: On menny kiinteä netti ja kaapeli-tv mykäksi niin sunnuntai pelastui. :D

Tommosessa peräkärryssä kulkee kyllä näppärästi esim keskioluet.
Ei näy ainakaan mulle nuo kuvat...

Paljonko siihen pitäisi varata aikaa jos haluaa käydä esim Firenzessä pitsalla? Siis ihan kahdella pyörällä sinne ja takaisin? Jotain 3 viikkoa?

Riippuu vähän kauanko aika käyttää siihen mutkitteluun ja paljonko jaksaa ajella/siirtyä päivässä. Me käytiin kahdella pyörällä Monacossa pastalla. Siihen meni semmoset 2,5vkoa, josta tosin 3 täyttä päivää vietettiin Pariisissa ja pari Brysselissä, pisin siirtymä semmoset 600km.

4 pyörällä käytiin jäätelöllä Gardajärvellä parissa viikossa, sisältäen veneilyt, mennessä Tukholmaan, palatessa Saksasta Helsinkiin. Pisin tryki kans sen ~600km. Lähinnä siirtymät pohjoissaksassa ja/tai ruottissa jos sen läpi on ajeltu.

3vkossa ehtii kyllä ihan mukavasti, kahdessakin ehtii, mutta pohjois-saksan/ranskan läpi pitää mennä ns. tuppinurin. Riippuu vähän mitä reittiä hankkiutuu Saksan maalle. Suora laiva vie sen 2 yötä ja reiluhkosti kaljaa. Ruottin ja tanskan läpi ajaen johonki Lyypekkiin/Bremeniin ajaa Tukholmasta päivässä.

Via Balticaa en ole kokeillut.

2 pyörällä tuolla on sinänsä helpompi suhata, kun sen voi parkkeerata käytännössä minne vain. Auton kanssa parkkeeraminen on aina vähän säätöä.

e: Jaha, nyt näkyy kuvatkin.

Pieni asetusten säätö..

Mjoo...suurin ongelmahan tuossa on lähinnä se että kuka helvetti ne kaikki kaljat juo.

Kesälle 2018 vois vaikka jotain suunnitella. Pyörään jotkut touring-kumit, muuten joutuu renkaanvaihtoon kesken reissun :D

Mjoo...suurin ongelmahan tuossa on lähinnä se että kuka helvetti ne kaikki kaljat juo.

Kesälle 2018 vois vaikka jotain suunnitella. Pyörään jotkut touring-kumit, muuten joutuu renkaanvaihtoon kesken reissun :D

Sanoisinko, että kun -15 syksyllä käytiin Nasu-Klubin kesken Nürburgrillä ja Spa:ssa, niin melko jännä aromi oli 4 äijän hytissä ekan yön jälkeen. :woot::yäk:(saman ilon saa taas kokea kesäkuun alussa)

Mä taisin ajaa moporeissun Pilot Powereilla, ihan hyvin semmosen reissun ajo.

Jos itse suuntaisin omilla vehkeillä tuonne jollekin tuollaiselle 3 viikon turneelle, niin oma pläänini olisi: Laivalla Lyypekkiin ja yö siellä (laiva perillä noin klo ~22). Tähtäin Ranskan viinialueiden (Alsacen pikkukylät on tosi söpöjä ja ruoka on hyvää) kautta Monacon lähistölle, Italian pohjoisosia, ehkä juuri joku Firenze/Venetsia mistä pikkuhiljaa alppien yli mutkitellen ja ajan riittäessä etelä saksakin on nättiä (musta metsä), ja isojen kaupunkien läpi ajellen takasin laivaan. Aiemmat reissut on keskittyny ehkä enemmän noissa isoissa kaupungeissa pysähtelyyn ja vähemmän niissä mutkissa ajamiseen, siihen alppien ajamiseen voisi nyt käyttää enemmän aikaa, kun noita görmänin kaupunkeja on tullu nähtyä jo melko monta. No toisena vois viinipäissään pyöriä myös ranskassa.

No jos vinkkejä kaipaa niin kysyä saa.

Kattelin tässä just googlemapsia, Sveitsi - Italia - Itävalta akselilla menis varmaan helposti 4-5päivää mutkitellessa, vaikka ei olisi edes päissään. Saksan läpi sitten ehkä ripeämpi meno-paluu.

Hienosti on kyllä PP:t kestäneet, Duken alla esim Dunlopin SportSmart kestää reilun 4,5k ja sitten näkyy metalli. Ja ne on mielestäni kovemmat kumit kuin Powerit.

Saksan läpi on ripeämpi, kyllä. Ranskan läpi nätimpi.

Kumin kestävyys riippuu toki ajotyylistä. Meillä oli 2 ihmistä + 3 laukkua, joten aika rauhallista ajoa oli.

Pelkällä vanteella läpi euroopan. #gonzaless

Varasitko TJJ majotuksia etukäteen vai menitkö aina-sieltä-jotain-löytyy-tekniikalla? Varauksessa taitaa olla vähän se ongelma että jos tulee yhtenä päivänä tarpeeksi muuttujia niin on koko loppureissun aikataulut sekasin.

Pelkällä vanteella läpi euroopan. #gonzaless

Varasitko TJJ majotuksia etukäteen vai menitkö aina-sieltä-jotain-löytyy-tekniikalla? Varauksessa taitaa olla vähän se ongelma että jos tulee yhtenä päivänä tarpeeksi muuttujia niin on koko loppureissun aikataulut sekasin.

Varattiin ensimäinen majoitus ja "varmaksi tiedettyjä" kohteita (kuten käyntimme Pariisissa), mutta pääsääntöisesti edellisenä iltana katottiin minne mentäs seuraavaksi ja booking.comista tai vastaavasta varaus. e: viimeisenä päivänä muutaman tunnin sateessa ajamisen jälkeen, jäätävässä vitutuksessa ensimmäiseen kunnon hotelliin mistä löytyi huone (sattumoisin 5* pulju), makso mitä makso ja lämpimään suihkuun + huonepalvelusta sapuskaa.

Minä joskus haaveillut lentokoneella mynsseniin ja siitä vuokrapeli alle

saahan sitä haaveilla, harrastin samaa jo pikkupoikana: useasti
toteutuneet haaveet: 0

ja, sunnuntaisauna #ajankuluksi

Kattelin tässä just googlemapsia, Sveitsi - Italia - Itävalta akselilla menis varmaan helposti 4-5päivää mutkitellessa, vaikka ei olisi edes päissään. Saksan läpi sitten ehkä ripeämpi meno-paluu.

Hienosti on kyllä PP:t kestäneet, Duken alla esim Dunlopin SportSmart kestää reilun 4,5k ja sitten näkyy metalli. Ja ne on mielestäni kovemmat kumit kuin Powerit.
Mä en muuten oo oikeen ymmärtänyt kadulla noita powereita, kun roadit on katuajossa aivan riittävät ja kestää monta kertaa pidempään. Eipä silti, riippuu pirusti pyörästä, enkä mä nyt muutenkaan aina kaikkea tajua.

Mä en muuten oo oikeen ymmärtänyt kadulla noita powereita, kun roadit on katuajossa aivan riittävät ja kestää monta kertaa pidempään.

Hajjapusan alla se profiili oli paaaljon mukavampi (ketterämpi) kuin roadi, bstone battlax tai diablo. Siinä oli minun syyni ajaa powerilla kadullakin. Toki nyt puhuttaan perus pp:stä tai 2ct versiosta, eikä mistään power pure vai mitä ne uuet versiot olikaan.

Hajjapusan alla se profiili oli paaaljon mukavampi (ketterämpi) kuin roadi, bstone battlax tai diablo. Siinä oli minun syyni ajaa powerilla kadullakin. Toki nyt puhuttaan perus pp:stä tai 2ct versiosta, eikä mistään power pure vai mitä ne uuet versiot olikaan.
Mulle yks Busakaveri nimenomaan suositteli noita Road 3, kun olin pari viime kierrosta ajanu Dunlopeilla. Itellä ei siis Busaa, eli ei omakohtaista kokemusta...makuasioitahan nämä ja mikä oman perseen alla on parasta tai kustannustehokkain, sillä mennään.

E. Ja voi olla, ettei hän tiennyt paremmasta l. Ollut kokeillut powereita. Tarttee kysyä.

Jaahas niin se on taas yks viikonloppu takanapäin. Huomenna kello soi viideltä :zzzz: No tietää ainaski et ens vklp pääsee ruattiin niin jos se motivois töissä :rolleyes:

Back
Ylös Bottom