Deleted member 20129
Onko fine jo laittaa perintään lasku kun kaveri osti multa tietokoneen ja on maksanut siitä vasta 30%? Lasku on vuodelta 2012. Että olisinko mä antanut tarpeeksi maksuaikaa?
Aikamoista.
Kiva "kaveri". :(
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko fine jo laittaa perintään lasku kun kaveri osti multa tietokoneen ja on maksanut siitä vasta 30%? Lasku on vuodelta 2012. Että olisinko mä antanut tarpeeksi maksuaikaa?
Aikamoista.
Kiva "kaveri". :(
En ole 5x5 koittanut, joten en osaa sanoa.Mielipiteesi 5x5 penkkitreenistä aloittelijlla, kun tavoitteena kasvattaa penkkitulosta ja samalla hankkia lisää pihviä rintaan. Onko mielestäsi kuitenkin se sinun ylistämäsi 2x6 tuloksekkaampi?
Hajauttaisin heti jonkun tunnetun sijoitusfirman kautta osakkeisiin.Jos Mike saisit 100 t€, niin mihin sen sijoittaisit? Eli ei saisi tuhlata autoihin, naiseen, härpäkkeisiin tms.

Mä en kyllä ymmärrä tätä asiaa, jota moni bodarikin toitottaa, että mitä enemmän bulkilla syö niin sitä enemmän dietilläkin saa syödä. Jos ihmisen kulutus on vaikka 3000kcal päivässä, niin ei se sillä laihdu että pudottaa kalorit kymppitonnista 5000kcal, ellei lisää kulutustaan niin paljoa että kaloreita kuluu enemmän kuin 5k. Eikä se ihmisen peruskulutus muutu mihinkään, vaikka aineenvaihdunta olis tuhansiin plussakaloreihin tottunutkin. Kuvittelisin, että tuollaisella 5000kcal ''dietillä'' ainoa painonpudotus olisi se paskan ja ruokamassan määrän väheneminen, alle kulutuksen pitää syödä jos haluaa laihtua.Onko mielestäsi siunaus vai kirous jos pystyy tai joutuu ahtamaan ruokaa helvetisti itseensä? Eli varmaan on tietty raja mihin kapasiteettiin ihminen voi kasvattaa omaa aineenvaihduntaansa lopulta. Ottaisitko itse vastaan ominaisuuden vetää vaikka 9000kcal päivässä? Vaikka ruokaa uppoaa suht hyvin niin onhan se silti työlästä syödä ja syödä.... riittäisi varmaan joku 5000 kaloriakin loistavasti pudotella itsensä helposti dieetillä kuntoon ilman kovaa nälkäkärsimystä. Mut vituttasko se jos lopulta kalorimäärä menis älyttömiin kun vähemmälläkin tulis toimeen... vai oisko vaan kiva syödä ja syödä vähän epäterveellisemmistäkin ruuasta ne makrot? Vähän ehkä erikoinen kysymys... en osannut paremmin muotoilla..![]()
Paitsi että ihmisen peruskulutus ei todellisuudessa ole muuttumaton vakio (edes samassa kehonpainossa), vaan se pystyy tarvittaessa mukautumaan molempiin suuntiin jopa aika merkittävästi.Mä en kyllä ymmärrä tätä asiaa, jota moni bodarikin toitottaa, että mitä enemmän bulkilla syö niin sitä enemmän dietilläkin saa syödä. Jos ihmisen kulutus on vaikka 3000kcal päivässä, niin ei se sillä laihdu että pudottaa kalorit kymppitonnista 5000kcal, ellei lisää kulutustaan niin paljoa että kaloreita kuluu enemmän kuin 5k. Eikä se ihmisen peruskulutus muutu mihinkään, vaikka aineenvaihdunta olis tuhansiin plussakaloreihin tottunutkin. Kuvittelisin, että tuollaisella 5000kcal ''dietillä'' ainoa painonpudotus olisi se paskan ja ruokamassan määrän väheneminen, alle kulutuksen pitää syödä jos haluaa laihtua.
Mä en kyllä ymmärrä tätä asiaa, jota moni bodarikin toitottaa, että mitä enemmän bulkilla syö niin sitä enemmän dietilläkin saa syödä.
Mites Mike, heti kysymystä kysymyksen perään... mitä oot mieltä Yngwie Malmsteenista joka pääsi aikoinaan aikamoisella lavakarismalla (voi monet ottaa mallia vaikka kohdasta 2:10) mualimankartalle jo 19 vuotiaana :
View: https://www.youtube.com/watch?v=jU_yIM9oz2Y
ja vaikuttanut aika moneen kitaristiin nykypäivänä...?
...ja sit vielä, että miten kokisit itse jos pääsisit ns. julkkiksesksi, että kuviasi olisi mm. nykypäivän mainoksissa ja telkkarissa...kuinka pitkälle haluisit viedä oman ulosantisi...missä olisi raja mitä tekisit?
Kulutusta voidaan toki lisätä ja ymmärrän kyllä aineenvaihdunnankin muutokset, mutta 5000kcal dietillä ollaan todennäköisesti edelleen vähintään tonni plussilla (pl. mentula), niin en silti niele purematta väitettä, että noin reiluilla plussilla pystyisi merkittävästi pudottamaan painoa vain siitä syystä, että keho on tottunut bulkilla sulattamaan 9000kcal päivässä. En ole tosin itse tällaista kokeillut, mutten ole toisaalta kuullut/lukenut että kukaan bodarikaan olisi kokonaista diettiä vetänyt plussilla.Paitsi että ihmisen peruskulutus ei todellisuudessa ole muuttumaton vakio (edes samassa kehonpainossa), vaan se pystyy tarvittaessa mukautumaan molempiin suuntiin jopa aika merkittävästi.
Kulutusta voidaan toki lisätä ja ymmärrän kyllä aineenvaihdunnankin muutokset, mutta 5000kcal dietillä ollaan todennäköisesti edelleen vähintään tonni plussilla (pl. mentula), niin en silti niele purematta väitettä, että noin reiluilla plussilla pystyisi merkittävästi pudottamaan painoa vain siitä syystä, että keho on tottunut bulkilla sulattamaan 9000kcal päivässä. En ole tosin itse tällaista kokeillut, mutten ole toisaalta kuullut/lukenut että kukaan bodarikaan olisi kokonaista diettiä vetänyt plussilla.
Kulutusta voidaan toki lisätä ja ymmärrän kyllä aineenvaihdunnankin muutokset, mutta 5000kcal dietillä ollaan todennäköisesti edelleen vähintään tonni plussilla (pl. mentula), niin en silti niele purematta väitettä, että noin reiluilla plussilla pystyisi merkittävästi pudottamaan painoa vain siitä syystä, että keho on tottunut bulkilla sulattamaan 9000kcal päivässä. En ole tosin itse tällaista kokeillut, mutten ole toisaalta kuullut/lukenut että kukaan bodarikaan olisi kokonaista diettiä vetänyt plussilla.
Feint: En ajattele peruskulutusta todelliseksi kulutukseksi. Frankieltä tuli hyvät perustelut, mutta tuossa alkuperäisessä postauksessa ei oltu määritelty millään tasolla minkälaisesta jantterista olisi kyse, väitettiin vain että jos osais syödä 9000 kaloria päivässä bulkilla niin 5 tonnin kaloreilla vedettäis helposti kroppa kireeksi. Esimerkkien wileniuksella ja heinosella toi tosiaan toimii, koska heillä se todellinen kulutus on tosiaan korkea, mutta jos nyt lyötäis jollekin 180/85kg natikalle 4-5x viikossa treenaavalle kalorit yhdeksään tonniin niin hyvin todennäköistä on, että painoa kertyis runsaasti edelleen vaikka ne kalorit pudotettais viiteen tuhanteen. Tollaisen jantterin peruskulutus kun on sitä kolmen tonnin luokkaa ja treenipäivinäkin jäädään varmaan alle neljän tonnin, jos ei liiku muuten paljoa.