POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Joo, tuo taakse istuminen on varustenostamisen ja varsinkin multiplymiesten juttuja. Pitkään sitä neuvottiin ihan kaikkeen kyykkäämiseen, mutta nyt etureisipainotteisempi tyyli on selvästi vakiintunut. Vielä oma lukunsa on sitten joku John Haack. :eek:
Mun oma tekniikka on muuttunut samaan suuntaan melkein vahingossa kun on tullut enemmän kyykättyä. Ennen koitin istua taakse ja pitää sääret mahdollisimman pystyssä, mutta kun toistoja tuli enemmän niin sitä vaan huomasi että pari senttiä kapeampi asento, suoraan alas ja polvia ihan vähän eteen on luonnollisempi tapa ja sillä liikkuukin paremmin. Nyt voin jatkaa hyvällä omallatunnolla.

Mun oma tekniikka on muuttunut samaan suuntaan melkein vahingossa kun on tullut enemmän kyykättyä. Ennen koitin istua taakse ja pitää sääret mahdollisimman pystyssä, mutta kun toistoja tuli enemmän niin sitä vaan huomasi että pari senttiä kapeampi asento, suoraan alas ja polvia ihan vähän eteen on luonnollisempi tapa ja sillä liikkuukin paremmin. Nyt voin jatkaa hyvällä omallatunnolla.

Tätä oon hieman itekin miettinyt. Kun puhutaan takakyykyn yhteydessä että suoraan alas, aloitetaanko se liike siis ihan vain polvista, vai viedäänkö lantioa kuitenkin edes hieman taakse alussa? Vai molempia samaan aikaan? Ilmeisesti en edes näistä kisavideoista huomaa toistaseksi kovin tarkkaan mistä se liike lähtee, ellei nyt oo kyseessä just joku varustekyykky missä lantioa työnnetään metri taakse ja sit kyykistytään hieman.

Tätä oon hieman itekin miettinyt. Kun puhutaan takakyykyn yhteydessä että suoraan alas, aloitetaanko se liike siis ihan vain polvista, vai viedäänkö lantioa kuitenkin edes hieman taakse alussa? Vai molempia samaan aikaan? Ilmeisesti en edes näistä kisavideoista huomaa toistaseksi kovin tarkkaan mistä se liike lähtee, ellei nyt oo kyseessä just joku varustekyykky missä lantioa työnnetään metri taakse ja sit kyykistytään hieman.

Riippuu välityksistä ja mihin tarkoitukseen teet sitä kyykkyä.

Juu. No tarkoitus olis ihan voimatreenit, tai oikeastaan ensin kunnollisten pohjien hankkiminen niin siksi vähän pidempääkin sarjaa mukana säännöllisesti.

No puhdas painonnostokyykky lähtee polvista, mutta pitkäjalkaiselle voi olla parempi taipua lonkista ensin hieman taakse ja sitten kyykätä suoraan alas. Sun pitää kokeilla molempia eri levyisillä asennoilla.

No puhdas painonnostokyykky lähtee polvista, mutta pitkäjalkaiselle voi olla parempi taipua lonkista ensin hieman taakse ja sitten kyykätä suoraan alas. Sun pitää kokeilla molempia eri levyisillä asennoilla.

Näiden kanssa onkin ollut hakemista ja ihan polvista lähtö ei oo tuntunut parhaalta, mutta ei todellakaan myöskään selainen hyvin lantiopainotteinenkaan leveellä asennolla. Nyt oon tehny tavallaan sellaista välimuotoa noista ja sillä tuntuu toistaseks parhaiten liikkuvan. Onneksi 3-4x viikkoon kun kyykkää niin saa vakiinnutettua suht nopeesti tekniikkaa.

tolla tulis varmaan vitonen :D
Vähän kyllä ihmetyttää tavallaan, kun nostot näyttää siltä että sieltä tulis se maaginen 500 kg huononakin päivänä krapulassa ilman käsiä yhdellä jalalla, mutta herra päättää ottaa "vain" 485 kisoissa. Kai se ottaa varman päälle kun tietää ettei kukaan kuitenkaan tule ohi ja voi parannella tulosta vähä vähältä joka kisaan ja tehdä 20 maailmanennätystä.

Vähän kyllä ihmetyttää tavallaan, kun nostot näyttää siltä että sieltä tulis se maaginen 500 kg huononakin päivänä krapulassa ilman käsiä yhdellä jalalla, mutta herra päättää ottaa "vain" 485 kisoissa. Kai se ottaa varman päälle kun tietää ettei kukaan kuitenkaan tule ohi ja voi parannella tulosta vähä vähältä joka kisaan ja tehdä 20 maailmanennätystä.

Jossain väitettiin että Malanichev nosti Big Dogseissa kipeänä?

Malanichevin vauhdikkaalla nostotyylillä, voi näyttää helpolta ja siltä että tulisi paljon enemmänkin, mutta uskaltaisin väittää että nostajasta tuntuu ihan muulta. Ja kyllä tosissaan hänkin saa nostaa, kun Petr Petras yhteistuloksessa kolkuttelee aika lähellä ja ihan realistista että pystyy tuon 1140 ylittämään.

Mä luulen kans, et noi näyttää vaan helpolta, mut todellisuudessa, jos siihen 485 laittais vitosenki lisää, kulmat muuttuis nousussa sen muutaman sentin ja koko paska kaatuis siihen.

Mä luulen kans, et noi näyttää vaan helpolta, mut todellisuudessa, jos siihen 485 laittais vitosenki lisää, kulmat muuttuis nousussa sen muutaman sentin ja koko paska kaatuis siihen.

Tuossa 2x460 sarjassa oli helposti vähintään yksi toisto varaa. Sen perusteella viiteensataan pitäisi riittää paukkuja.

Back
Ylös Bottom